۴ علت افسردگی در تابستان

طبق تحقیقات، پدیدار شدن افسردگی تابستانی در برخی افراد، علل بیولوژیکی دارد و برای برخی دیگر ریشه در استرس‌های تابستانی دارد که این احساس منفی را در وجودشان ایجاد می‌کند.

4 علت افسردگی  در تابستان

به گزارش خبرآنلاین، ابتلا به افسردگی در فصلی مانند تابستان، معمولا به‌طور تصادفی رخ نمی‌دهد و چند دلیل مهم دارد:

1. اختلال عاطفی فصلی

افسردگی پاییزی و افسردگی زمستانی از نوع از اختلالات عاطفی یا اصطلاحاً SAD (Seasonal affective disorder) هستند که علت آن، کوتاه‌تر و سردتر شدن روزهاست. اما در 10 درصد از کسانی که به این اختلال عاطفی دچار هستند، عملکرد برعکس داشته و با آغاز فصل تابستان، علائم افسردگی در آن‌ها بروز پیدا می‌کند.

2. مسئله‌ی نگرانی در رابطه ظاهر بدن

گرم شدن هوا پوشیدن لباس‌های نازک را می‌طلبد و شاید این موضوع برای عده‌ای ترسناک باشد و از نمایان شدن ظاهر اندامشان احساس خوبی نداشته باشند. مثلاً هنگام شنا کردن، با نارضایتی و استرس مایو می‌پوشند.

3. گرما

تعداد زیادی از مردم از فصل تابستان لذت می‌برند اما بعضی هم هستند که تحمل هوای گرم برایشان طاقت‌فرسا است. شما می‌توانید تعطیلات پایان هفته در کنج اتاق خواب پنهان شوید و تمام مدت زیر باد کولر بمانید. ممکن است از روی عادت، پیش از صرف شام پیاده‌روی کنید اما رطوبت و دمای بالای هوا شما را آزار دهد و منصرفتان کند. ممکن است رژیم غذایی سالم خود را کنار گذاشته و به مصرف فست‌فودها بپردازید، چون آشپزی در هوای گرم سخت‌تر است. انجام هر یک از این کارها می‌تواند به نحوی باعث ایجاد افسردگی تابستانی شود.

4. نگرانی‌ از وضعیت مالی

در فصل تابستان نگرانی‌های مالی بیش از سایر فصول است زیرا مردم از نظر اقتصادی احساس ضعف بیشتری دارند و با خود می‌گویند «اگر من به تعطیلات بروم ممکن است شغلم را از دست بدهم»، همین اضطراب و ترس از دست دادن شغل می‌تواند افسردگی تابستانی را تشدید کند.

منبع:  webmd 

47237

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر