هوش مصنوعی حالا مردگان را زنده می‌کند!

شما با بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی می‌توانید با آواتاری که شبیه به عزیز از دست رفته‌تان است، چت کنید.

هوش مصنوعی حالا مردگان را زنده می‌کند!

غزال زیاری: هوش مصنوعی روزبه‌روز در حال پیشرفت است و هر بار نوآوری‌های جدیدی را رو می‌کند. حالا Silicon Intelligence، مدعی است که نوعی هوش مصنوعی ایجاد کرده که قادر است تا عزیزان درگذشته شما را احیا کند.

واقعیت این است که این شرکت می‌تواند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، آواتاری از عزیزان شما ایجاد کند و به شما این ا

مکان را می‌دهد که با آن‌ها مثل هر چت‌ربات دیگر هوش مصنوعی، گفتگو و چت کنید.

این شاید خیلی عجیب به نظر برسد؛ اما شما تنها کسی نیستید که این‌گونه فکر می‌کنید. البته این‌طور به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از افراد، با چنین ایده‌ای موافقند و از آن استقبال می‌کنند.

ایده شبیه‌سازی افراد فقید، ایده جدیدی نیست ولی خوشبختانه تا امروز بیشتر در حد علمی- تخیلی باقی‌مانده بود؛ اما حالا و با پیشرفت علم و به وجود آمدن هوش مصنوعی و ChatGPT برخی تصمیم گرفتند تا این داستان علمی تخیلی را به دنیای واقعی بکشانند. انسان‌ها از قرن‌ها قبل به دنبال راهی برای صحبت با مردگان بودند و این فقط یک مرحله تکاملی دیگر در روند تحقق این رؤیا به نظر می‌رسد. بااین‌وجود، همچنان ایده هوش مصنوعی برای احیای عزیزان درگذشته، کمی دور به نظر می‌رسد.

یکی از کاربران دراین‌باره گفته که برایش اهمیتی ندارد که آواتار دیجیتال مادرش زنده است یا مرده و این شیوه را راهی ساده برای حرف زدن دوباره با مادر فقیدش می‌بیند.

هوش مصنوعی حالا مردگان را زنده می‌کند!

اما این ایده منتقدان زیادی هم دارد؛ ظهور این شبیه‌سازی‌های هوش مصنوعی بسیاری از افراد را خشمگین کرده است؛ به‌خصوص کسانی که نگران این هستند که هوش مصنوعی ممکن است بشریت را سرنگون کند؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که هوش مصنوعی نمی‌تواند بدلی از فرد فقید را به ما ارائه کند و قادر نیست تا افکار و تجربیات آن‌ها را به تصویر بکشد.

بدین ترتیب آن آواتارهایی که به‌جای عزیز فقیدتان با آن‌ها صحبت می‌کنید، همیشه در حد پوسته‌هایی هستند که از عزیز فقید شما تقلید می‌کنند.

منبع: bgr

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان