بمب‌افکن مرموز چین به اقتدار نظامی آمریکا پایان می‌دهد؟

در حالی که چین از سال ۲۰۱۶ در حال توسعه H-۲۰ است، اطلاعات کمی در مورد توانایی‌های آن وجود دارد و پنتاگون معتقد است که B-۲۱ از آن بهتر خواهد بود.

بمب‌افکن مرموز چین به اقتدار نظامی آمریکا پایان می‌دهد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، B-21 Raider نیروی هوایی ایالات متحده که قرار است تا پایان دهه وارد خدمت شود، آماده است تا برتری تکنولوژیکی خود را نسبت به بمب‌افکن رادارگریز H-20 چین حفظ کند.

با این حال یک چیز صددرصدی است و آن این است که Northrop Grumman B-21 Raider نیروی هوایی ایالات متحده تا پایان دهه وارد خدمت خواهد شد؛ در حالی که ما واقعاً چیز زیادی در مورد Xi'an H-20 چین نمی‌دانیم. اگرچه پکن با تبلیغات گسترده توانایی‌ خود اعلام کرده است اما پنتاگون معتقد است که هواپیماهای آمریکایی برتری خود را حفظ خواهند کرد.

بمب‌افکن مرموز چین به اقتدار نظامی آمریکا پایان می‌دهد؟

بمب افکن رادارگریز آینده چین حداقل از سال 2016 در حال توسعه بوده است و اگرچه یک مقام ارتش چین در ماه مارس گفت که "به زودی" از آن رونمایی خواهد شد، اما جزئیات کمی از آن منتشر شده است.

موضوعی که در مورد H-20 وجود دارد، این است که وقتی واقعاً به طراحی سیستم نگاه می‌کنید، احتمالاً به خوبی پلتفرم‌های ایالات متحده نیست. یکی از مقامات اطلاعاتی وزارت دفاع به شرط ناشناس ماندن به خبرنگاران گفت: «چالش‌های طراحی مهندسی وجود دارد، از نظر اینکه چگونه می‌توانید عملکرد سیستم را به روشی مشابه B-2 یا B-21 انجام دهید." 

H-20 در کجای میدان نبرد ایستاده است؟

چین سال‌ها پیش اعلام کرد که H-20 «به‌زودی» عرضه می‌شود، اما تا به امروز، هیچ جزئیاتی در مورد این بمب‌افکن - از جمله تعداد کارخانه‌های پکن برای ساخت - اعلام نشده است.

پیشرفت B-21 Raider ادامه دارد

Northrop Grumman B-21 Raider اولین پرواز خود را در نوامبر گذشته انجام داد و آزمایشات پروازی آن تا به امروز ادامه داشته است، حداقل شش نمونه اولیه از آن، اکنون در مراحل مختلف تولید هستند.

بمب‌افکن مرموز چین به اقتدار نظامی آمریکا پایان می‌دهد؟

مقامات نیروی هوایی آمریکا علاوه بر ساخت B-21 Raider با فناوری و قابلیت‌های پیشرفته، تمرکز بر مهار هزینه‌ها و در عین حال حداکثر انعطاف‌پذیری را به طور همزمان تاکید کرده است. B-21 به دلیل طراحی با معماری سیستم‌های باز که امکان ادغام سریع قابلیت‌های آینده را برای همگام شدن با محیط تهدید بسیار مورد بحث فراهم می‌کند، مورد توجه قرار گرفته است.

نیروی هوایی ایالات متحده قصد دارد حدود 100 فروند از این بمب‌افکن را بسازد، که جایگزین بمب افکن‌های قدیمی B-1B Lancer و B-2 Spirit خواهد شد که اکنون در حال خدمت هستند.

پکن گام های بلندی در توسعه سخت افزارهای نظامی مدرن برداشته است، با این حال، پنتاگون همواره بهتر بودن تجهیزات نظامی چین را رد کرده است؛ از جمله در خصوص چنگدو J-20 «اژدهای توانا» نیروی هوایی ارتش آزادی‌بخش خلق (PLAAF) که یک جنگنده رادارگریز نسل پنجم دو موتوره در همه حال و هوا بود.

علاوه بر این، حتی اگر J-20 به خوبی لاکهید مارتین F-22 Raptor باشد، همچنان نیروی انسانی یک چالش بسیار جدی برای چین خواهد بود. با این حال تا زمانی که چین بمب‌افکن مرموز خود را به زمین بازی نیاورد، نمی‌توان گفت که چه عملکردی خواهد داشت.

منبع: nationalinterest

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان