عرضه ارز اربعین توسط پست بانک حتی در ایام تعطیل/ فروش ارز اربعین در ۳۱ شعبه منتخب پست بانک کرمانشاه میسر است

مدیر شعب پست بانک استان کرمانشاه از فعالیت ۳۱ شعبه و باجه منتخب در استان برای فروش ارز اربعین به زائران خبر داد.

عرضه ارز اربعین توسط پست بانک حتی در ایام تعطیل/ فروش ارز اربعین در 31 شعبه منتخب پست بانک کرمانشاه میسر است

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، ذوالفقار بختیاری در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: پست بانک ایران با ایجاد بالغ بر 2 هزار باجه و شعبه بانکی در سراسر کشور موکبی به وسعت ایران اسلامی برپا کرده است.

وی افزود: در همین راستا پست بانک استان کرمانشاه نیز با 31 شعبه و باجه منتخب آماده فروش ارز به زائران اربعین حسینی است.

 مدیر شعب پست بانک استان کرمانشاه تصریح کرد: زائرانی که قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند می‌توانند تا سوم شهریور ماه و پس از ثبت‏‌نام در سامانه سماح و اخذ کد رهگیری با فعال‌سازی نرم‌افزار بله از خدمات ارز اربعین نسبت به ثبت‏‌نام آنلاین در این سامانه اقدام کنند و پس از ثبت درخواست و اخذ کد رهگیری در زمان معین به شعبه و یا باجه تعیین شده منتخب مراجعه و ارز خود را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: همچنین افرادی که قادر نیستند بصورت غیرحضوری و یا از طریق سامانه بله نسبت به خرید ارز اقدام کنند می‌توانند از طریق شعب و باجه‌های بانکی بصورت حضوری مراجعه و نسبت به خرید ارز اقدام کنند.

بختیاری اضافه کرد: پست بانک ایران به ازای هر نفر که قصد عزیمت به کربلای معلی را دارد برای افراد بالای پنج سال حداکثر 200 هزار دینار عراق در نظر گرفته است که سرپرستان خانوار هم می‌توانند با ارائه مدارک شناسایی برای سنین پنج تا 15 سال با ارائه شناسنامه و بالاتر از 15 سال با ارائه کارت ملی، اصل گذرنامه و یا برگ تردد و کد پیگیری سامانه سماح بدون نیاز به حضور سایر اعضای خانواده ارز سایر افراد را نیز دریافت کنند.

وی تشریح کرد: در راستای مسئولیت اجتماعی پست بانک ایران، به ازای هر شخص و زائری که ارز خود را از طریق پست بانک دریافت کند مبلغ 50 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت 6 ماهه در نظر گرفته شده که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب و باجه‌های پست بانک و ارائه مدارک مورد نیاز اقدام به دریافت تسهیلات مورد نیاز کنند.

بختیاری افزود: پست بانک استان کرمانشاه برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به زوار اربعین حسینی علاوه بر داشتن یک شعبه فعال در شهرستان قصرشیرین، در مرز خسروی نیز یک باجه بانکی راه‌اندازی کرده است برای آن دسته از افرادی که به هر طریق نتوانستند تا لحظه آخر اقدام به خرید ارز کنند، در مرز هم می‌توانند با خرید ارز مورد نیاز برای سفر به کربلا بدون مشکل اقدام کنند.

مدیر شعب پست بانک استان کرمانشاه بیان کرد: درحال حاضر و با توجه به محدودیت‌های زمانی به خاطر گرمای هوا، شعبه مرکزی استان که محل فروش ارز اربعین است تا ساعت 14 فعال و خدمات فروش ارز را انجام می‌دهند، همچنین لازم به توضیح است پست بانک ایران در روزهای تعطیل هم تا روز اربعین فعال خواهد بود و آمادگی تأمین ارز زوار اربعین حسینی را دارد.

بختیاری  ادامه داد: در هر شهرستان یک شعبه داریم و با فعالیت 31 شعبه و باجه در استان کرمانشاه حتی در ایام تعطیل نیز آمادگی فروش ارز اربعین را داریم.

وی با اشاره به اینکه پست بانک یکی از بانک‌های دولتی نظام جمهوری اسلامی است که تابع قوانین و زیرنظر بانک مرکزی فعالیت دارد بیان کرد: پست بانک در استان کرمانشاه با 13 شعبه و یکصد باجه بانکی گسترده‌ترین نقاط تماس در سطح استان را دارد.

وی با اشاره به خدمات این بانک به شهروندان افزود: این بانک یکی از بانک‌های فعال در زمینه ارائه خدمات به مشتریان است بعنوان مثال در سال‌های گذشته و در بحث زلزله یکی از بانک‌های عامل در زمینه ارائه خدمات به همشهریان بود.

وی اضافه کرد: همچنین درخصوص صندوق توسعه ملی و برای ایجاد اشتغال، پست بانک یکی از بانک‌های عامل فعال در این زمینه است که در سطح کشور، استان کرمانشاه توانست در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی رتبه سوم را کسب کند.

بختیاری ادامه داد: در زمینه تسهیلات تکلیفی که در شبکه بانکی فعال است همچون تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، کمک به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، بنیاد شهید و همچنین تسهیلات تبصره 18 هم، پست بانک فعال و براساس نرخ مصوبی که بانک مرکزی در نظر گرفته است برای کمک به اشتغال استان در حال پرداخت تسهیلات است.

وی عنوان کرد: در پایان سال 1402 پست بانک استان کرمانشاه 160 درصد منابع خود را مصرف و ارائه تسهیلات کرد و حتی از منابع سایر استان‌ها نیز برای کمک به هم استانی‌ها در حوزه اشتغال و رفع نیازهای ضروری بهره‌ برد.

وی در پایان با بیان اینکه پست بانک تنها بانکی است که مجاز است در روستاها باجه ایجاد کند خاطرنشان کرد: خدمات ارائه شده توسط پست بانک در روستاها با خدمات ارائه شده در سایر بانک‌های بزرگ هیچ تفاوتی ندارد و تمامی خدمات از قبیل صدور آنی کارت، ارائه خدمات آنلاین و برخط، پرداخت تسهیلات، وجود خودپرداز، به بهترین شکل ممکن به مشتریان پست بانک ارائه می‌شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان