۶ مورد اهدای عضو در زنجان ثبت شد

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ مورد اهدای عضو در استان ثبت شده است، گفت:فرهنگسازی این موضوع به نجات جان بیماران نیازمند منتهی می‌شود.

6 مورد اهدای عضو در زنجان ثبت شد

به گزارش خبر آنلاین از زنجان ، شهریار اماموردی افزود : رضایت گیری از خانواده های بیمار مرگ مغزی کار بسیار دشواری است چون در شرایط خاص روحی و روانی قرار دارند و به یقین رسیدن آنها و اینکه دیگر نمی توان کاری برای بیمار مرگ مغزی انجام داد از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه زمان تصمیم گیری خانواده ها برای اهدای عضو بیمار دچار مرگ مغزی بسیار کوتاه است، گفت: در بسیاری از اوقات، اطرافیان خانواده مرگ مغزی در فرآیند رضایت گیری، دخالت های غیر ضروری می کنند که همین مساله موجب از دست رفتن فرصت می شود.

این مسئول ادامه داد: تیم تخصصی پزشکی برای تشخیص مرگ مغزی دقت زیادی دارند و در صورت بروز اشتباه احتمالی، تیم تخصصی دیگری از آن جلوگیری می کند.

اماموردی افزود: در برخی اوقات، مشاوره های غلط و غیر تخصصی موجب می شود اعضای بیمار مرگ مغزی که می توانست نجات بخش جان بیماران نیازمند باشد در خاک قرار بگیرد و مانع اتفاقات خوب شود.

وی با بیان اینکه ششمین مورد اهدای عضو در استان روز گذشته ثبت شد، گفت:با تصمیم ایثارگرانه یک خانواده، سه عضو مرحوم عمران سلمان‌زاده به بیماران نیازمند اهدا شد.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: آن مرحوم 42 سال داشت و به دلیل ضربه به سر در حین کار به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال یافته بود.

اماموردی افزود: این بیمار به رغم تلاش پزشکان و کادر درمانی دچار مرگ مغزی شد و پس از تایید قطعی مرگ مغزی با ایثار و فداکاری خانواده، پیکر مرحوم جهت اهدای عضو به بیمارستان سینای تهران انتقال یافت و کلیه ها و کبد او به بیماران در انتظار پیوند اهدا شد.

اماموردی از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره 3432، شماره‌گیری #3 *3432* یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس register.ehda.sbmu.ac.ir اعلام کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر