جیمی لی کرتیس از انستیتو فیلم آمریکا دکترای افتخاری دریافت کرد

جیمی لی کرتیس در مراسمی ویژه دکترای افتخاری هنرهای زیبا را از موسسه فیلم آمریکا دریافت کرد.

جیمی لی کرتیس از انستیتو فیلم آمریکا دکترای افتخاری دریافت کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازیگر برنده اسکار هم زمان با دریافت درجه دکترای افتخاری از انستیتو فیلم آمریکا، سخنران اصلی این رویداد هم بود که با حضور گروهی از فارغ‌التحصیلان در تئاتر چینی هالیوود برگزار شد.

کرتیس در آغاز سخنرانی تاکید کرد که این افتخاری باورنکردنی است که نصیبش شده و در ادامه گفت: من برای شما فارغ‌التحصیلان، نماینده آنهایی هستم که به موفقیت رسیده‌اند. من یک هنرمند هستم، این را امروز می‌توانم بگویم، اما وقتی 19 ساله بودم نمی‌دانستم قرار است چه کار کنم. حالا می‌توانم بگویم که اتفاقی بازیگر شدم. پدر و مادرم هم به طور اتفاقی بازیگر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اما کارنامه کرتیس که سال 2023 برای بازی در «همه چیز همه جا به یکباره» برنده اسکار شد، دربرگیرنده یک فیلم شناسی گسترده است که از فیلم‌های «هالووین»، «جمعه عجیب»، «چاقوها بیرون» تا «اماکن تجاری» برنده بفتای بازیگر زن نقش مکمل، «دختر من»، «یک ماهی به نام واندا» نامزد بهترین بازیگر زن نقش اصلی بفتا و «دروغ‌های حقیقی» ساخته جیمز کامرون که برایش جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را گرفت، دربرمی‌گیرد و شامل آثار تلویزیونی مانند «ملکه‌های جیغ» که برایش هفتمین نامزدی گلدن کلوب خود را کسب کرد و «همه چیز به جز عشق» (1989 تا 1992) هم می‌شود که برایش جایزه برگزیده مردم را دریافت کرد.

جان کارپنتر، سازنده «هالووین» که کرتیس را برای نقش لوری استرود از اولین فیلم این مجموعه فیلم‌های ترسناک انتخاب کرد و او را برای نخستین بار روی پرده برد، مدرک دکترای افتخاری را به وی اهدا کرد و گفت او اکنون ملکه ژانر ترسناک شده است.

کارپنتر درباره بازی کرتیس در این فیلم در سال 1978 گفت: جیمی یک بازیگر غریزی بود و هست. او شجره‌نامه کاملی دارد و مادر و پدرش ستاره‌های مشهور سینما یعنی جانت لی و تونی کرتیس بودند و خودش یک نیروی طبیعی داشت و دارد.

کرتیس در سخنان خود به فارغ التحصیلان گفت: پذیرای افکار جدید بمانید، آزاد بمانید، کاملاً مشتاق بمانید. تنبل نشوید و فکر نکنید لیاقت چیزی بیشتر از آنچه را که قرار است به دست آورید، دارید. برای آن مبارزه کنید. برای آن کار کنید. کیهان را نجات دهید.

میشل یئو، رابرت آلتمن، مایا آنجلو، سائول باس، آنجلا باست، کاترین بیگلو، مل بروکس، کارول برنت، کلینت ایستوود، ریتا مورنو، اسپایک لی و جودی فاستر از جمله چهره های هالیوودی هستند که پیش از این موفق به کسب درجه افتخاری انستیو فیلم آمریکا شده اند.

جیمی لی کرتیس و لیندسی لوهان جمعه شب در نمایشگاه D23 حضوری غافلگیرکننده داشتند تا عنوان دنباله فیلم مشترکشان از فیلم «جمعه عجیب» 2003 را با عنوان «جمعه عجیب‌تر» فاش کنند.

245245

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر