ژست گرفتن عجیب گربه وحشی جلوی دوربین/ فیلم

دوربین‌های تله‌ای در ایالت متحده که برای درک زندگی تابستانی گرگ‌ها جای‌گذاری شده‌اند، توانستند تصاویر شگفت‌انگیزی را از یک سیاه‌گوش کانادایی ثبت کنند.

ژست گرفتن عجیب گربه وحشی جلوی دوربین/ فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از زومیت، پروژه‌ی وویجر وولف (Woyageurs Wolf)، برنامه‌ای مطالعاتی است که درباره‌ی اکولوژی تابستانی گرگ‌ها در ناحیه‌ی جنگلی «اکوسیستم بزرگ وویجر (GVE)» در مینه‌سوتا پژوهش می‌کند. تیم پروژه 350 دوربین تله‌ای را در منطقه قرار داده است تا از گرگ‌ها و شمار زیادی از سایر گونه‌های جنگلی فیلم‌برداری کنند.

محققان به‌تازگی فیلمی را در صفحه‌ی فیسبوک خود به اشتراک گذاشته‌اند که به‌نظر می‌رسد یک سیاه‌گوش را درحال ژست‌گرفتن برای دوربین تله‌ای نصب‌شده در شبه‌جزیره‌ی کابتوگاما در پارک جنگلی وویجر نشان می‌دهد.

تام گیبل، محقق پروژه‌ی وویجر وولف، توضیح داد که فیلم‌برداری از سیاه‌گوش در چنین لحظه‌ی زیبایی نیازمند خوش‌شانسی‌های متعدد است. نه‌تنها سیاه‌گوش باید در موقعیت مناسب می‌نشست، بلکه نورپردازی باید مطلوب می‌بود و جنگل‌های شمالی نیز به‌منظور افزایش زیبایی صحنه باید در پس‌زمینه قرار می‌گرفتند. این عناصر سرزنده با هم ترکیب شدند تا تصویری واقعاً چشمگیر خلق کنند.

چهار گونه سیاه‌گوش در سراسر جهان وجود دارد: گربه دم‌کوتاه (Lynx rufus)، سیاه‌گوش اوراسیایی (Lynx lynx); سیاه‌گوش ایبری (Lynx pardinus) و سیاه‌گوش کانادایی (Lynx canadensis) که همان گونه‌ی شکارشده در قاب دوربین است.

227323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر