آنچه باید درباره پل صراط بدانید

حجت الاسلام میرباقری گفت: دوخصلت است که صراط را در اختیار فرد در می‌آورد، کسی که این دو خصلت را داشته باشد از آن عبور می کند.

آنچه باید درباره پل صراط بدانید

حجت الاسلام میرباقری گفت: دوخصلت است که پل صراط را در اختیار فرد در می‌آورد، کسی که این دو خصلت را داشته باشد از آن عبور می‌کند.

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، حجت الاسلام سید حمید میرباقری در سخنرانی‌اش در هیئت عزاداری به نکات زیر اشاره کرده است:

  • ما باید در خصوص فرموده‌های پیامبر عمل کنیم. اولین ویژگی که از پیامبران تا حضرت ولی عصر (عج) وجود دارد و باید به آن اقتدا کرد، عبارت است از عبودیت و بندگی خدا.
  • قبل از هر خوبی عبد و بنده خدا بودن اهمیت دارد. بنده کسی است که آزاد نیست و صاحب دارد. در مقابل حق متعال عبد بودن یعنی کسی که از خودش هیچ اختیاری ندارد و تصمیم‌گیری زندگی اش حق تعالی است. قرآن کریم در خصوص پیامبر نیز در سوره نجم این را بیان کرده است. پیامبر شما چنین آدمی بود و هیچ وقت از روی هوا و هوس حرف نمی‌زد. بلکه تمام صحبت‌هایش در وحی ریشه داشت.
  • آدم باید ببیند میلش براساس چیزی است که خودش می‌خواهد یا خدا می‌خواهد. آن جایی که خودش می‌خواهد خدا رنگ می بازد. ما در زندگی آن جایی به نتیجه نمی‌رسیم که میل به عبد بودن را نداریم و میل به خود رفتار می‌کنیم. عبد به تمام معنا بر اساس آنچه حق تعالی می‌گوید رفتار می‌کند. عبد بودن به معنای هیچ کاره بودن است و همه کاره را خدا پنداشتن است. در این معنا زهد تجلی پیدا می‌کند.
  • زهد یعنی بی اعتنایی به دنیا و دلبسته نبودن به آن. گاهی انسان به یک تسبیح وابسته می‌شود. نداشتن یا داشتن دلبسته نبودن مهم است و این مهم اگر در زندگی‌ها بیاید خیلی از سکته‌ها کاهش پیدا می‌کند. زهد در ابعاد زندگی می‌تواند مصداق داشته باشد. وقتی در گذشته حج می‌خواستند بروند با پای پیاده از مدینه تا مکه می‌رفتند. گاهی این پیاده رفتن با پای پیاده باعث فخر وغرور شخص می‌شد.
  • دوخصلت است که صراط را در اختیار فرد در می‌آورد. کسی که این دو خصلت را داشته باشد از آن عبور می‌کند و اگر این دو را نداشته باشد، هیچ عملی بدردش نمی‌خورد. این دو ویژگی همان صله رحم و مراعات امانت است. این دو باعث عبور از پل صراط می‌شود و در این موقعیت جبران این دو با گرفتن اعمال خوب و اضافه شدن اعمال بد انجام می‌شود.

/ منبع: خبرگزاری مهر

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر