خبر مهم برای معلمان حق‌التدریس

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: از اسفندماه ۱۴۰۱ حق التدریس را بدهکار بودیم و اکنون نه تنها هیچ بدهی نداریم، بلکه نظم مالی در این حوزه چنان شکل گرفته که حق التدریس هر ماه را در پایان همان ماه پرداخت کرده‌ایم.

خبر مهم برای معلمان حق‌التدریس

به گزارش خبرآنلاین، علی فرهادی در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در دستگاهی که  تمام ثروت‌اش نیروی انسانی است و 98 درصد اعتبارات هم صرف حقوق و مزایا می‌شود، نظم مالی به ویژه در حوزه پرسنلی می‌تواند پیشران بقیه امور باشد.

بنابر گزارش ایسنا، وی همچنین درباره نحوه تغییرات رویکرد مالی در یکسال گذشته آموزش و پرورش اظهار کرد: از اسفندماه 1401 حق التدریس را بدهکار بودیم و اکنون نه تنها هیچ بدهی نداریم، بلکه نظم مالی در این حوزه چنان شکل گرفته طوری که حق التدریس هر ماه را در پایان همان ماه پرداخت کردیم.

وی افزود: شهریورماه سال گذشته در خصوص نیروهای خرید خدمات در آموزش و پرورش تعهد داده بودند که از به کار گیری آنها خودداری شود که در ازای آن مجوز استخدامی دریافت کردیم.

ریالی به نیروی‌های خرید خدمات آموزشی بدهکار نیستیم

فرهادی تصریح کرد: اکنون نه تنها یک ریال به نیروی‌های خرید خدمات به استانها بدهکار نیستیم، بلکه برای نظم بخشی به وضعیت آنها نیز اقدام کردیم، به طوریکه به دستور سرپرست وقت ریاست جمهوری، دکتر محمد مخبر، کلیه نیروهای خرید خدمات استان سیستان و بلوچستان مقرر شد که به صورت قرارداد کار معین در سال تحصیلی آینده به کار گرفته شوند.

پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات به کار معین

فرهادی برای سایر نیروهای خرید خدمات که در غیر از استان سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند نیز اعلام کرد که این رویکرد را دنبال می‌کنیم و برای تبدیل وضعیت آنها نیز اقدام کردیم تا به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: رویکرد آموزش و پرورش این است که نیروهای خرید خدمات که بیش از 10 سال است خدمت می‌کنند و به معلمان ماهری تبدیل شده‌اند، با آنها به صورت قراردادکار معین همکاری کند.

معلمان معوقه‌ای بابت بیمه تکمیلی ندارند

وی با اشاره به بیمه تکمیلی معلمان توضیح داد: هزینه بیمه تکمیلی معلمان در فیش حقوقی لحاظ و واریز می‌شود و به هیچ وجه معوق نمی‌شود و همین موضوع موجب خدمات رسانی بهتر به معلمان می‌شود.

پرونده اعتراضات رتبه بندی بسته شد

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص رتبه‌بندی نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: سال گذشته در همین ایام از میان معلمان شاغل 572 هزار نفر معترض به رتبه معلمان بودند و به نوعی تقاضای تجدید نظر در رتبه اعطایی را داشتند. این افراد قبل از پایان اسفند 1402 به اعتراضاتشان رسیدگی شد و بیش از 380 هزار نفر از این افراد مطابق قانون افزایش رتبه داشتند و به نوعی پرونده اعتراضات رتبه بندی بسته شد.

پرداخت معوقات رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته قبل از سال 1402؛ به‌زودی 

وی با بیان اینکه در حوزه رتبه‌بندی چند کار باقی مانده است، تشریح کرد: قبل از پایان سال 1402 احکام رتبه‌بندی بازنشستگان سال 1400 و 1401 توسط صندوق بازنشستگی صادر شد، اما بخشی از دیون این افراد باقی مانده به این معنی که فرد در سال 1402 یا در 1401 یا در 1400  بازنشسته شده و دیونی باقی مانده؛ که به 6 ماهه دوم سال 1400 و سال 1401 برمی‌گردد، کارهای آن را به عنوان آخرین مرحله تثبیت نظام رتبه بندی انجام می‌دهیم تا آن هم به زودی پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تمام بازنشستگان سال 1400، 1401 و 1402 تلاش می‌کنیم که کسورات قانونی ناشی از افزایش رتبه ها را پرداخت کنیم و نظام رتبه بندی برای آنها به حالت تثبیت در آید و پرونده آنچه که از رتبه بندی به صورت گذشته باقی مانده بسته شود و از این پس نظام رتبه بندی تابع آیین نامه و شیوه نامه مصوب خواهد بود.

به گفته فرهادی در سال 1400 بیش از 60 هزار نفر بازنشسته، در سال 1401، 51 هزار نفر و در سال 1402، 72 هزار فرهنگی بازنشسته شدند.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر