ادعای گوگل درباره نقش هکرهای ایرانی در حمله سایبری به کارزارهای انتخاباتی ترامپ و هریس

شرکت گوگل مدعی شد که هکرهای تحت حمایت ایران مسئول حمله به کارزارهای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هستند.

ادعای گوگل درباره نقش هکرهای ایرانی در حمله سایبری به کارزارهای انتخاباتی ترامپ و هریس

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، شرکت گوگل در گزارشی که به تازگی منتشر شده است، ادعا کرد یک گروه هکری موسوم به «APT42»، افراد و سازمان‌های سرشناس در اسرائیل و ایالات متحده را تعقیب کرده که شامل مقامات دولتی و کمپین‌های سیاسی می‌شود.

ستاد انتخاباتی «کامالا هریس» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه، چند روز پس از آنکه کارزار «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواهش مدعی شد که توسط ایران هک شده، اعلام کرد هدف حمله هکرهای خارجی قرار گرفته است.

یکی از مقامات ستاد انتخاباتی هریس به خبرگزاری فرانسه گفت: در ماه ژوئیه، پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) به تیم‌های حقوقی و امنیتی کارزار اطلاع داد که ما هدف یک عملیات نفوذ توسط بازیگر خارجی قرار گرفتیم.

او افزود: ما تدابیر امنیتی سایبری قوی داریم و از هیچ‌گونه نقض امنیتی سیستم‌هایمان ناشی از این تلاش‌ها آگاه نیستیم.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه تحلیل گوگل مدعی است همچنان شاهد تلاش‌های APT42 برای به خطر انداختن حساب‌های شخصی افراد وابسته به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و دونالد ترامپ است.

طبق ادعای گوگل، این گروه هکری با جمع‌آوری اطلاعات در مورد اهداف و تنظیم تلاش‌های «فیشینگ» برای فریب دادن قربانیان به افشای اطلاعات ورود به سیستم برای حساب‌هایی مانند جیمیل کار می‌کند.

نمونه‌های ارائه شده در این گزارش، شامل ظاهر شدن به‌عنوان یک اتاق فکر یا سایر مخاطبین معتبر برای فریب قربانیان به صفحات جلسه‌های ویدیویی جعلی است، جایی که برای شرکت در آن به اعتبارنامه ورود نیاز است.

گوگل همچنین ادعا کرد که تلاش‌های APT42 برای هک کارزارهای انتخاباتی بایدن و ترامپ را در سال 2020 مختل کرد.

بر اساس این گزارش، در ماه مه و ژوئن سال جاری، اهداف این گروه هکر ایرانی شامل حساب‌های ایمیل شخصی تعدادی از افراد وابسته به بایدن یا ترامپ بود، که گوگل تلاش‌های متعدد APT42 برای ورود به حساب‌های آن‌ها را متوقف کرد.

گوگل همچنین در گزارش خود مدعی شد این گروه وارد حساب شخصی جیمیل یک مشاور سیاسی با نفوذ شده است.

به گفته شرکت گوگل، آن‌ها در بهار و تابستان امسال توانایی اجرای چندین عملیات فیشینگ (سرقت اطلاعات حساس) همزمان، به‌ویژه بر روی اسرائیل و ایالات متحده را نشان دادند.

گوگل در ادامه از افراد پرخطر مرتبط با انتخابات آتی در آمریکا خواست تا هوشیار باشند و از محافظت‌های پیشرفته ارائه شده توسط این شرکت اینترنتی استفاده کنند.

آمریکا پیش از این نیز مدعی دخالت عوامل خارجی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شده است.

اطلاعات ایالات متحده پس از انتخابات 2016 به این نتیجه رسید که روسیه برای حمایت از ترامپ در این رقابت مداخله کرده اما مسکو این گزارش‌ها را رد کرده است.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر