خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات: امروز سرویس‌های اطلاعاتی ۵۳ کشور، میز ایران دارند /امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: رویارویی دشمن با انقلاب اسلامی از رو اول تا امروز همواره وجود داشته و امروز دشمن جنگ ترکیبی را پیش گرفته است.

خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات: امروز سرویس‌های اطلاعاتی 53 کشور، میز ایران دارند /امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سومین جلسه از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، نوبت به اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات رسید که در دولت سیزدهم نیز این سمت را عهده دار بود.

بعد از گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس که صلاحیت وزیر پیشنهادی را تایید کرده بودند، با اعلام هیات رئیسه مجلس، موافقان و مخالفان یکی بعد از دیگری پشت تریبون آمدند تا دلایل خود برای موافقت و مخالفت را مطرح کنند.

بعد از اظهارات یک مخالف و دو موافق، اسماعیل خطیب پشت تریبون رفت تا از برنامه های خود دفاع کند.

وی خطاب به نمایندگان به حمایت ها از خود اشاره کرد و گفت:  از اعتماد رئیس جمهوری برا تصدی مسئولیت وزارت اطلاعات تشکر صمیمانه می کنم. از الطاف ریاست محترم مجلس، حمایت گسترده نمایندگان معزز مجلس، رئیس محترم قوه قضاییه و مسئولان و نیروهای دستگاه اطلاعاتی، روسا و فرماندهان نیروهای مسلح و قاطبه جبهه انقلاب و مردم سپاسگزارم.

اهم اظهارات اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات را بخوانید؛

*براساس قانون تاسیس وزارت اطلاعات، تولید اطلاعات و مشارکت در تامین امنیت ملی دو وظیفه اصلی این وزارتخانه است که توسط سربازان گمنام امام زمان با الهام از اندیشه های نورانی حضرت امام و منویات حکمیانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انجام می شود. 

*در قانون برنامه هفتم نیز تکالیفی بر عهده وزارت اطلاعات گذاشته شده است، از جمله مشارکت در تقویت امنیت مرزی، امنیت سایبری، اشراف اطلاعاتی، تامین نیازمندی های اطلاعاتی نهادهای اطلاعاتی، کمک به هوشمند سازی دولت الکترونیک، توسعه پدافند غیرعامل و ارتقا ضریب امنیت پایدار.

*امروز در نقطه ای ایستاده ایم که قدرت امنیت و اقتدار کشور مورد توجه اندیشمندان و سیاستمداران جهان و مورد اعتراف دوست و دشمن است.

*در منطقه ای هستیم که با جنگ ها و تنش های متعددی مواجهه بود، از جمله خلق درنده ترین مصداق تروریست تکفیری تحت عنوان داعش.

*رویارویی دشمن با انقلاب اسلامی از رو اول تا امروز همواره وجود داشته و امروز دشمن جنگ ترکیبی را پیش گرفته است.

*امروز زیر سرویس‌های اطلاعاتی، 53 کشور میز ایران دارند و در بسیاری از سرویس‌های ضد امنیتی، تقسیم کار صورت گرفته است.

*با این همه جمهوری اسلامی با لطف خداوند و تدبیر حکیمانه رهبری و مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان همچنان در مسیر پیشرفت برای امنیت در حرکت کرده است و دستگاه‌های امنیتی و نیروهای مسلح توانستند امنیت را تامین کنند و این روند ادامه خواهد داشت. 

*در چهل و سومین سال تاسیس وزارت اطلاعات قرار داریم که فعالیت این وزارتخانه با خدمت در دولت چهاردهم ادامه پیدا می‌کند.

*البته محیط امنیت ملی دستخوش تغییرات شگرفی شده که مواجه با آن مستلزم نگاه تحولی و تخصصی است که وزارت اطلاعات عملا این باز خوانی را در پیش گرفته است.

*اقدامات پیش دستانه، تقویت مواضع دینی، تقدم رویکرد امنیتی به جای برخوردهای امنیتی، بهره‌برداری حداکثری از فناوری‌های نوین، مبارزه توام با سرویس‌های امنیتی، تقویت جریان مقاومت و سرویس‌های اطلاعاتی همسو از جمله این رهیافت‌ها است.

*وزارت اطلاعات به عنوان مادر اطلاعاتی کشور توانسته با همکاری با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور گام‌هایی در راستای خنثی‌سازی اقدامات تروریستی دشمن پیش گیرد و خالت آفندی را پیش گیرد.

*وزارت اطلاعات با اقدامات ضد تروریستی طرح‌های دشمن را با شکست مواجه کرده است.

این خبر درحال تکمیل است...

2727

2727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان