نوری قزلجه مدیری فسادستیز و متخصص در بخش کشاورزی است

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: «غلامرضا نوری قزلجه» وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، مدیری فسادستیز و متخصص در بخش کشاورزی است.

نوری قزلجه مدیری فسادستیز و متخصص در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرآنلاین هامان هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی افزود: با وجود اینکه فضای معرفی کابینه چهاردهم تحت الشعاع عدم حضور برخی چهره‌ها است که انتظار می‌رفت حضور داشته باشند، رئیس جمهوری دولت چهاردهم درباره معرفی وزیر پیشنهادی بخش کشاورزی انتخاب خوبی انجام داد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران اظهارداشت: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، انتخاب هوشمندانه ای است زیرا وی از دل شورای راهبری با امتیازات خوبی بیرون آمده است و معرفی او برای این بخش کار درستی بوده است.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی بعد از وزارت نفت بیشترین عرضه یارانه و ارز تخصیصی را دارد، امری که سبب رانت و امضاهای طلایی در این بخش شده است.

هاشمی، نوری قزلجه را مدیری توانمند و آشنا با موضوعات بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: بخش کشاورزی دارای دو فضای بازرگانی و تولید است که همین امر از بیرون جریان‌سازی‌هایی را در بخش بازرگانی و تصمیم گیری های خلق الساعه برای دریافت مجوزهای واردات، بستن صادرات، ارز تخصیصی و امضاهای طلایی فراهم می کند. بنابراین مهم است که کسی که به عنوان وزیر انتخاب می شود شخصیتی توانمند و مدیر داشته باشد.

وی افزود: به عنوان کسی که در فضای کسب و کار کشاورزی فعالیت دارم، معتقدم در بدنه بخش کشاورزی کارشناسان قوی وجود دارد که هر کدام از اینها می‌توانند در جایگاه وزیر بنشیند و فعالیت های فنی و بخشی که مرتبط به سیاستگذاری تولید است را انجام بدهند، اما مهم این است که وزیر جهاد کشاورزی جدا از توانمندی شخصی، پاکدستی و تخصصش به رئیس جمهوری ارتباط نزدیکی داشته باشد.

وی اضافه کرد: وزیر جهاد کشاورزی در همه دولت‌ها و کابینه‌ها به دلیل موضوع امنیت غذایی باید رابطه قوی با رئیس جمهوری داشته باشد و نوری قزلجه به عنوان یکی از دوستان و یاران رئییس جمهوری شناخته می شود و این مشخصه می تواند باعث شود که خیلی از اطلاعات دسته اول را به رئیس جمهوری برسد و از ایشان دستورات لازم را اخذ کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران افزود: به عنوان فعال بخش خصوصی و کارشناس حوزه کشاورزی امیدوارم وزیر پیشنهادی بتواند به خوبی این وزارتخانه را هدایت کند؛ امیدوارم نوری قزلجه رویکردی بر مبنای سیاست های کلان رئیس جمهوری و مشارکت بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و در برنامه‌ریزی های راهبردی به‌ویژه اتاق بازرگانی و به طور خاص کمیسیون کشاورزی اتاق ایران را در کنار خود داشته باشند و از نظراتشان استفاده کنند.

هاشمی افزود: بعد از انتخاب نوری قزلجه در مسند وزیر جهاد کشاورزی، مشخص می شود که وی چقدر نگاه مشارکتی بخش خصوصی را در کنار سیاست های کلان وزارتخانه رعایت خواهد کرد، اما در مجموع تصور می کنم انتخاب خوبی است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا نورزی قزلجه متولد 1349 در استان آذربایجان شرقی، شهرستان بستان‌آباد است و از حوزه انتخابیه بستان‌آباد به نمایندگی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است.

وی هم اکنون عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی است. نوری قزلجه دارای فوق لیسانس مهندسی کشاورزی و دانشجوی دکترای سیاست و توسعه کشاورزی است.

نورزی قزلجه در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حضور داشته است. وی در موضوعات مختلفی از جمله توسعه مناطق روستایی و حمایت از کشاورزی و حقوق شهروندی فعالیت کرده است. همچنین، او در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس فعالیت می‌کند.

غلامرضا نوری قزلجه دارای سوابق مختلفی در حوزه‌های سیاسی و اجرایی از جمله معاونت پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مشاور استاندار آذربایجان غربی و مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی است.

نوری قزلجه در این سمت نیز به توسعه اقتصادی استان آذربایجان شرقی کمک کرده و در بهبود وضعیت اقتصادی منطقه نقش‌آفرینی کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان