اولین مرکز آموزش علمی کاربردی تخصصی در قزوین راه اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین گفت: اولین مرکز آموزش علمی کاربردی تخصصی با تضمین اشتغال شهرکهای صنعتی کشور در قزوین به زودی راه اندازی می شود.

اولین مرکز آموزش علمی کاربردی تخصصی در قزوین راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد دوسرانیان مقدم، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین گفت: اولین مرکز آموزش علمی کاربردی تخصصی با تضمین اشتغال در شهرکهای صنعتی کشور در شهرک صنعتی کاسپین قزوین به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص راه اندازی می شود.

محمد دوسرانیان مقدم اظهار کرد: این دستاورد در راستای تحقق سیاست‌های کلان؛ توسعه پایدار و ضرورت تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی مبتنی بر آمایش دقیق رشته‌های تحصیلی و تسهیل دستیابی جوانان تحصیلکرده به اشتغال اثربخش، توانسته است با مشارکت بخش خصوصی و بهره‌گیری از قریب به 30 سال تجربه پیشگامی در آموزش‌های شغلی، زمینه را برای تحصیل دانشجویان در رشته‌های کاربردی مطابق با اولویت‌ها و اقتضائات کشور فراهم سازد.

طرح تضمین اشتغال از طرح‌های جدید دانشگاه علمی کاربردی

دوسرانیان مقدم با بیان اینکه طرح تضمین اشتغال یکی از طرح‌های جدید دانشگاه علمی کاربردی در راستای بهبود کیفیت آموزش مهارت‌ محور در محیط واقعی کار است، ادامه داد: بر این اساس، اولین مرکز آموزش علمی کاربردی تخصصی با تضمین اشتغال در شهرک‌های صنعتی کشور با مشارکت صنایع مستقر در شهرک صنعتی کاسپین قزوین در رشته‌های تخصصی مورد نیاز این شهرک آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین افزود: دانشجویان این مرکز با استفاده از ظرفیت کارگاهی و آزمایشگاهی شهرک در محیط واقعی کار آموزش دیده و در صورت دارا بودن شرایط لازم همزمان و پس از پایان دوره تحصیل در این صنایع مشغول به کار خواهند شد.

مرکز آموزشی علمی کاربردی استان، الگوی مناسبی برای سایر شهرک‌های صنعتی کشور

دوسرانیان مقدم با تاکید بر اینکه تاسیس این مرکز آموزشی الگوی مناسبی برای سایر شهرک‌های صنعتی کشور است، بیان کرد: تجمیع نیازمندی‌های شرکت‌های صنعتی مستقر در شهرک برای تامین نیروی انسانی از یک سو و اشتراک زیرساخت‌های سخت‌افزاری موجود شامل فضای آموزشی، تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی و ظرفیت‌های نرم‌افزاری نظیر مدیران و کارکنان با تجربه از سوی دیگر، یک مدل بهینه از تاسیس مراکز آموزشی فراهم می‌کند که در آن آموزش مهارتی دانشجویان با هزینه‌ای منطقی و کیفیت بالا انجام می‌پذیرد.

وی در تشریح الگوی تاسیس این مرکز آموزشی، تاکید کرد: در این الگو شرکت صنعتی فراپوشرنگ پارسیان تولیدکننده انواع مرکب، چسب و پوشش‌ به نمایندگی از مجموعه شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی کاسپین، مجوز تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی را دریافت نموده و برای آموزش نیروی انسانی مورد نیاز تمامی شرکت‌ها، از ظرفیت‌های موجود در شهرک استفاده می‌کند.

دو سرانیان مقدم اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی فراپوشرنگ پارسیان و جذب دانشجو در پذیرش مهر سال جاری در رشته‌های تخصصی علاوه بر تامین نیاز شهرک صنعتی کاسپین به نیروی انسانی ماهر و متخصص، به تامین نیاز سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیز کمک می شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان