نصب ۱۰۰ تابلوی سه زبانه آموزش شهروندی در کربلای معلا

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از نصب ۱۰۰ تابلوی سه زبانه آموزش شهروندی در کربلای معلا خبر داد.

نصب 100 تابلوی سه زبانه آموزش شهروندی در کربلای معلا

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، اداره توسعه فرهنگ شهروندی در ایام اربعین حسینی اقدام به تهیه و نصب 100 تابلوی سه زبانه( فارسی، عربی، انگلیسی) با محوریت فرهنگ سازی در حوزه پسماند و رعایت بهداشت فردی و نظافت فضاهای شهری به مدت 10 روز  در  شهر کربلا نموده است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، در این ارتباط اظهار کرد: معاونت اجتماعی و مشارکت های مردمیبا هدف ترویج فرهنگ شهروندی در ایام  سفر زیارتی  اربعین در محل 5  پایانه مسافر بری کاوه، جی، صمدیه، زاینده رود  و صفه نیز  در قالب مجموعه گالری پایانه با موضوع آداب سفر اربعین و جملات کوتاه معنوی در قالب 50 تابلو در ابعاد  مختلف با همکاری سازمان پایانه های شهرداری اصفهان نصب نموده است.

روح الله فرشاد فرد افزود: در سفر معنوی اربعین، مسئله رعایت بهداشت فردی و کاهش زباله و پسماند و همچنین رعایت نکات بهداشتی در فضاهای عمومی همیشه مورد تاکید است و اداره توسعه شهروندی امسال از طریق نصب تابلوها برای همه زائران  فرهنگ سازی در این زمینه را  انجام داده است.

وی با اشاره به تهیه و انتشار کتابچه سلامت توسط اداره توسعه فرهنگ سلامت که با همکاری اداره شهروندی انجام گرفته، بیان کرد: این کتابچه در تیراژ دو هزار نسخه بین زائران اربعین در پایانه ها توزیع می شود، موضوعات کتاب شامل برنامه ریزی برای پیاده روی، تغذیه در طول سفر، مصرف آب و نوشیدنی‌ها، تدابیر قبل و حین سفر،گرمازدگی، التهاب پوستی و عرق سوزی، پیشگیری و درمان تاول کف پا، دیابت، بیماری‌های حاد تنفسی، سلامت روانی و معنوی در سفر اربعین، اربعین بدون پسماند، تدابیر بازگشت از سفر و ... است.

فرشاد فرد اظهار داشت: از روز 29 مرداد ماه فضاسازی شهری نیز با محوریت مسیرهای پیاده روی جاماندگان از طریق نصب 150 طرح بر روی سازه های بتنی در سطح شهر اصفهان با تم مناسبتی پیاده روی اربعین توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی انجام می شود.

برنامه های فرهنگی خدماتی شهرداری از اصفهان تا کربلا

براساس امضای توافقنامه بین شهرداری اصفهان و شهرداری کربلا  به منظور همکاری در حوزه فرهنگی، خدماتی و رفاهی ویژه زائران، ستاد اربعین شهرداری اصفهان فعالیت های فرهنگی و خدماتی و رفاهی خود را در این ایام ویژه زائران ارائه می نماید.

این خدمات شامل برپایی غرفه های فرهنگی در مرز چزابه در مسیر زائران، نصب بنرها و تابلوهای فرهنگ شهروندی، تصاویر شهدای اصفهان، ارسال تجهیزات تخصصی خدمات شهری جهت نظافت و آبرسانی، اعزام نیروی انسانی و ...از جمله برنامه های ستاد اربعین شهرداری اصفهان،در این ایام از اصفهان تا کربلا است که سال گذشته نیز این برنامه ها اجرا شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان