بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴

امروزه در حدود ۵۰ درصد شرکت‌های سراسر دنیا حداقل در یکی از عملکردهای کسب و کار خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این مسئله باعث شده است میزان تقاضا برای به کارگیری روش‌های هوش مصنوعی از سوی برترین شرکت‌های فناوری در جهان به میزان زیادی افزایش داشته باشد.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در سال 2024

امروزه در حدود 50 درصد شرکت‌های سراسر دنیا حداقل در یکی از عملکردهای کسب و کار خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این مسئله باعث شده است میزان تقاضا برای به کارگیری روش‌های هوش مصنوعی از سوی برترین شرکت‌های فناوری در جهان به میزان زیادی افزایش داشته باشد. از سوی دیگر چند وقتی است که شرکت‌های بزرگ و کوچک تکنولوژی، روی توسعۀ AI سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده‌اند و در نتیجۀ این سرمایه‌گذاری‌ها، برای هر فعالیتی، پلتفرم‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی زیادی به وجود آمده است.

از آنجایی که در آینده‌ای نه‌چندان دور هوش مصنوعی بخش مهمی از زندگی ما را در بر خواهد گرفت، سعی کردیم در مورد هوش مصنوعی و کاربردهای آن، سیستمهای هوش مصنوعی و انواع ابزارهای هوش مصنوعی صحبت کنیم تا شما یک لیست ابزارهای هوش مصنوعی کامل و جامع به تفکیک 11 دسته‌بندی مختلف در اختیار داشته باشید تا بتوانید از این ابزارها، برای متحول‌کردن روش کار یا انجام‌دادن سریعتر هر تعداد از فعالیت‌های روزانه خود استفاده کنید. در ادامه تنها به چند دسته‌بندی اصلی این ابزارها اشاره خواهیم کرد اما برای مشاهده تمام آن 11 دسته بندی و دانلود لیست کامل « بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در سال 2024 » باید به وبلاگ آکادمی همراه اول بروید.

ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت ویدیو و ویرایش ‌ویدیویی

طبق نظرسنجی HubSpot در مورد ترندهای جهانی، 95٪ مردم ترجیح می‌دهند یک ویدیوی توضیحی را تماشا کنند؛ این یعنی افراد با محتوای ویدیویی بیش از سایر اشکال محتوا مثل متن و تصویر تعامل دارند. نتایج دیگر هم نشان می‌دهند که در دنیای بصری امروزی، این نوع محتوا ترافیک بیشتری در شبکه‌های اجتماعی دارد و نقش بزرگی در افزایش آگاهی از برند و جذب یا تبدیل سرنخ‌های بالقوه برای فروش را ایفا می‌کند. شاید تنها مشکل محتوای ویدیویی، زمان‌بر و پرهزینه بودن این نوع محتواست.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در سال 2024

فناوری هوش مصنوعی (AI) همیشه تغییر دهنده بازی است و تولید ویدیو را آسان‌تر از همیشه می‌کند. دیگر لازم نیست ساعت‌ها وقت صرفِ تولید ویدیو کنید؛ چون بیشتر از انگشتان دستتان برنامه‌های هوش مصنوعی هست که می‌توانید به‌راحتی با آنها تمام مراحل ساخت ویدیو را پیش ببرید. در ادامه به معرفی ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت ویدیو و ویرایش ‌ویدیویی می‌پردازیم که می‌توانید به کمک آنها، به راحتی در این مدل محتوا نیز پیشتاز باشید.

ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی، خلق و ویرایش عکس

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در سال 2024

عکس و تصویر بهترین وسیله برای حفظ خاطرات هستند و شاید به همین دلیل دنیای تبلیغات نیز شدیداً به تصاویر و عکس‌های زیبا و باکیفیت متکی است. پیشتر مشکل اصلی شرکت‌ها، خلق و ویرایش عکس و تصویر و … بود اما اکنون با ادیت عکس با هوش مصنوعی این امکان را داریم که عکس‌هایمان را حرفه‌ای ویرایش کنیم، تغییر دهیم و با سرعت تنها یک کلیک، اثری فوق‌العاده بسازیم. این ابزارها ایده‌های جدیدی برای افزایش خلاقیت ارائه می‌دهند و تا جایی دنیای ویرایش عکس را متحول کرده‌اند که نتیجه کار، بیشتر شبیه به یک اثر علمی-تخیلی است تا صرفاً یک ویرایش ساده. جالب‌تر این است که هر تغییری را می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین تخصص انجام داد. در ادامه به معرفی بهترین ابزارهای برای طراحی، خلق و ویرایش عکس با هوش مصنوعی می‌پردازیم.

ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت موسیقی و ویرایش صدا

حتما شما هم ویدیوهای جذاب و محبوب تغییر صدای خوانندگان به‌جای هم یا صداگذاری شخصیت‌های معروف روی افراد دیگر را دیده‌اید که حسابی هم وایرال شده‌اند. تصور کنید که صدایتان را بتوانید با ابزار تغییر صدا به افراد معروفی مثل مورگان فریمن شبیه‌سازی کرده و تولید محتوا کنید. در واقع با دستکاری صدا می‌توانید خلاقیت و تعامل بیشتری با کاربران خود داشته باشید.

علاوه بر این، با چنین ابزارهایی می‌توانید با ساخت یا ادیت موسیقی وافکت‌های استفاده شده در صداگذاری ویدیو، پادکست، کتاب‌های صوتی،‌ ویدیوهای آموزشی و … از این ابزارها کمک بگیرید و تولید محتوای باکیفیت‌تر،‌ سریع‌تر و کم‌هزینه‌تری داشته باشید.

ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا و مقاله نویسی و ترجمه

با سرچ عبارت هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله، گزینه‌های بی‌شماری می‌بینید که قابلیت‌های مشابه زیادی دارند. به این دلیل که بیش از 90 درصد این ابزارها، از یک نسخه پایه مشترک به نام مدل‌های زبان بزرگ (LLM) استفاده می‌کنند. در واقع این ابزارها رابط‌های کاربری متفاوتی هستند که با استفاده از API‌های GPT-3 و GPT-4 OpenAI و امکانات به خصوص، ساخته شده‌اند.

ابزارهای نگارش هوش مصنوعی (artificial intelligence) با محبوبیت ChatGPT ترند شده‌اند. البته این ابزارها هنوز نمی‌توانند محتوای کاملاً منحصربه‌فرد و جذاب تولید کنند اما فواید خاص خود را دارند. مثلا با استفاده از این تولیدکننده‌های متن هوش مصنوعی، می‌توانید کار خود را با سرعت و کیفیت بالاتر انجام دهید و متن‌هایی حرفه‌ای و سازگار با لحن‌تان بنویسید. در ادامه چند ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوا را معرفی می‌کنیم تا سریع و راحت، مقالات سئوشده و باکیفیت تولید کنید.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در سال 2024

سایر ابزارهای هوش مصنوعی

درست است که بیشتر متخصصان و شرکت‌ها از ابزارهای هوش مصنوعی که گفتیم، برای سریعتر انجام دادن کارهایی مثل تولید محتوای، متنی، ویدیویی، تصویری و صوتی کمک می‌گیرند اما با پیشرفت تکنولوژی، هر روز ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی اضافه می‌شوند که قادرند به صورت تخصصی شما را برای انجام کارهای خاص دیگر یاری دهند و به همین دلیل است که لیست جامع بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در سال 2024 که توسط آکادمی همراه اول تهیه شده، 11 دسته بندی مختلف دارد. دسته‌بندی‌های دیگر این لیست عبارتند از؛

  • ابزارهای هوش مصنوعی برای کسب و کارها مثل Namelix و Notion.ai
  • ابزارهای هوش مصنوعی برای مارکتینگ و فروش مثل Acrolinx و Adzooma
  • ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی و فناوری اطلاعات مثل CodeWP و GitHub Copilot
  • ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه سبک زندگی، سلامت و سرگرمی IBM Watson Health و Google DeepMind
  • چت‌بات‌ها و دستاریان شخصی و خانگی Siri و Gemini
  • ابزارهای هوش مصنوعی برای مدیریت زمان و توسعه فردی TimeHero و Josh
  • ابزارهای هوش مصنوعی در پژوهش و آموزش Genei و Iris.ai

به طور قطع یکی از شاخه‌هایی که با متخصص شدن در آن می‌توانید آیندهٔ شغلی‌تان را تضمین کنید،‌ همین هوش مصنوعی و تسلط روی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه تخصصی خودتان است. شما برای آشنایی با این ابزارها و یادگیری استفاده از آنها در کار تخصصی خودتان کافیست به بلاگ آکادمی همراه اول سری بزنید و با دانلود «لیست جامع بهترین ابزارهای هوش مصنوعی 2024» قدم اول برای ورود به دنیای هوش مصنوعی و استفاده از این ابزار را بردارید و از قافله یادگیرندگان AI عقب نمانید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان