افتتاح مجتمع شوق زندگی تا ۲ ماه آینده در کرمان

دادستان کرمان گفت: تا ۲ ماه آینده مجتمع کاهش آسیب‌های اجتماعی با عنوان شوق زندگی در کرمان افتتاح خواهد شد.

افتتاح مجتمع شوق زندگی تا 2 ماه آینده در کرمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ مهدی بخشی در نشست هم‌اندیشی جهت اقدامات حمایتی از مددجویان پس از ترخیص از زندان و یا کانون اصلاح و تربیت، از اقدامات انجام شده توسط کانون اصلاح و تربیت اطفال و نوجوانان در استان کرمان ابراز خرسندی کرد.

او اظهار کرد: در همین راستا باید گام‌هایی جهت ارائه خدمات پس از خروج این افراد نیز برداشته شود.

وی افزود: یکی از علل اصلی ارتکاب جرم و افزایش جمعیت کیفری، بیکاری و تبعات ناشی از آن است.

دادستان کرمان با بیان اینکه غالباً بیکاری ریشه در فقدان مهارت شغلی دارد، گفت: سازمان زندان‌ها امکان حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان متقاضی را در دستورکار خود قرار دهد تا شرایط برای ورود مستقیم زندانیان آموزش‌دیده به چرخه کسب و کار درآمدزا فراهم شود.

بخشی سپس بر ایجاد کارگاه‌های مختلف در زندان‌ها، فروش محصولات تولیدی زندانیان، تسهیل در اعطای وام به زندانیان واجد الشرایط تأکید کرد.

وی تصریح کرد: مدعی العموم از حیث جایگاه نظارتی و در اجرای اصل ١56 قانون اساسی بر موضوع پیشگیری از وقوع جرم و طرح‌هایی که با این هدف اجرا می‌شوند نظارت خواهد کرد.

دادستان کرمان نقش بهزیستی را در مراقبت‌های بعد از خروج مددجویان از زندان مهم دانست و افزود: با توجه به ظرفیت مددکاران سازمان بهزیستی، امیدواریم در حوزه مددکاران افتخاری در زندان‌ها بتوان از ظرفیت بهزیستی استفاده کرد.

او یادآور شد: یکی از برنامه‌های تحولی دستگاه قضائی توجه ویژه به حقوق زندانیان، خانواده آن‌ها و مراقبت بعد از خروج از سوی سازمان آموزش و پرورش است.

وی اظهار کرد: فراهم کردن شرایط برای ادامه تحصیل، ارتقای سواد و آگاهی زندانیان از طریق تخصیص معلم و در کاهش تخلفات و آسیب‌های اجتماعی مؤثر است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان یادآور شد: استاندار کرمان قول مساعد داده است تا پایان شهریور ماه مکانی برای افتتاح مجتمع شوق زندگی در شهر کرمان اختصاص یابد.

بخشی تاکید کرد: تعامل بین دستگاهی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه و کمک به بازگشت افراد به جامعه بسیار اهمیت دارد.

دادستان کرمان با اشاره به طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) گفت: این طرح با هدف کنترل و کاهش میزان بروز اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: بدنبال این طرح، موجبات ارزیابی دانش آموزان و خانواده‌های آنان از نظر شاخص‌هایی مانند فقر، خشونت، کودک آزاری، خودکشی، اعتیاد و غیره فراهم می‌شود.

بخشی افزود: دانش آموزان و خانواده‌های شناسایی شده با استفاده از راهکارهای مناسب به دستگاه‌ها و سازمان‌های حمایتی معرفی شوند تا از قرار گرفتن در معرض ارتکاب جرم مصون بمانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان