فرهنگ و هنر در انتهای لیست قرار دارد و نیازمند توجه بیشتر است

بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون، فرهنگ و هنر را غذای روح جامعه، تلطیف کننده فضای جامعه و آرامش‌ بخش دانست و گفت: متاسفانه فرهنگ و هنر همواره در انتهای لیست قرار دارد و نیازمند توجه بیشتر است.

فرهنگ و هنر در انتهای لیست قرار دارد و نیازمند توجه بیشتر است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، علی نصیریان یکشنبه شب در آیین تجلیل از نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان در تالار تئاتر شهر سمنان گفت:  ذات هنر، جوشش معنوی است که فوران می‌کند و هنرمند در بیان مطالب خود آزاد و هنر بخش جذاب فرهنگ است.

وی با اشاره به عرفا، هنرمندان، ادبا، معماران گذشته این خطه و هنرمندانی که امروز فعالیت دارند گفت: عجب کشوری داریم یک استان سمنانش اینقدر سرمایه فرهنگی و هنری داشته باشد کم نیست خیلی عجیب است حالا تصور کنید در کشور چه خبر هست و باید به این فکر کرد که فقط نفت و معدن نداریم بلکه بزرگترین سرمایه ما انسانهای این سرزمین هستند.

نصیریان، انسانها را آفریننده و غلات معرفی کرد ، ذات هتر یعنی یک جوشش معنوی درونی که این فوران می کند و تابع نمی تواند بشود آزاد است، هنرمند در بیان خودش آزاد است، من احساسم این است که فرهنگ و هنر به خصوص هنر که بخش جذاب فرهنگ است و تاثیر هنر در جامعه بسیار بسیار مهم است و متاسفانه تست کم گرفته می شود و فرهنگ و هنر در پایین لیست و پایین سطح امکانات و اعتبارات قرار دارد.

این هنرمند متذکر شد: فرهنگ و هنر غذای روح جامعه است و بدون آن، به سمت و سویی دیگری خواهیم رفت که خورد و خواب است در حالیکه زندگی جامعه خورد و خواب نیست و فقط برای نان و آب نمی خواهیم حرف بزنیم باید برای غذای روان و روح جامعه به خصوص در این زمانه تلخ در دنیا فعالیت کنیم.

وی، فرهنگ و هنر را دریچه ای مهم برای جامعه دانست و گفت: فرهنگ و هنر می تواند به جامعه ارامش دهد و تجلیل از کسانی که هنر آفرین هستند و زحمت کشیده اند و عمر خود را صرف کردند باید تجلیل شوند در حالیکه هنرمند برای تجلیل کار نمی کند و برای خودش کار می کند و اقدام صندوق اعتباری هنر در تجلیل از نام‌آوران عرصه فرهنگ و هنر ارزشمند است.

بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون، با تاکید بر اینکه از این همه هنرمند و افراد خلاق در استان سمنان حیرت زده شده ام گفت:  سمنان استانی دارای ظرفیت‌ در بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر و مهد هنرمندان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان