بررسی صلاحیت وزیر راه و شهرسازی !؟

بعنوان فردی که تمامی عمر خود را تا به امروز در رشته راه و ساختمان سپری کرده ام امروز پس از مطالعه گزارش زیر نا امیدتر از همیشه شدم و باید عرض کنم که آیا تراز موافقت ها و مخالفت ها با یک وزیر کلیدی در کشور حقیقتا این تراز باید باشد !

بررسی صلاحیت وزیر راه و شهرسازی !؟

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در مجلس؛ فرزانه صادق مالواجرد مخالفان چه گفتند؟
▫️ نقدعلی: نگران هستیم خانم صادق سیاست کوچک‌سازی واحدهای مسکونی را اجرا کند. زمانی که تراکم نفر در هکتار در اصفهان 100 نفر و در میبد یزد 150 نفر تعریف شده است و این سیاست انقباضی و تراکم است.
▫️منان رئیسی: در 2 سال پیاپی که خانم صادق دبیر شورای‌عالی شهرسازی بود رشد قیمت مسکن در تهران رتبۀ اولِ 150 کلانشهرِ جهان شد. شاید بگویید این چه ربطی به شورای‌عالی شهرسازی دارد ربطی به این است که ریشۀ عمدۀ مسئلۀ مسکن به سیاست‌های اشتباه مدیریت زمین است. خانم صادق در دوران مسئولیتش مانع الحاق زمین به برخی شهرها شد. 
▫️ مجتبی یوسفی: 6.5 میلیون مستاجر منتظر تصمیم ما درباره وزارت راه و شهرسازی هستند. ما امروز درباره وزارتخانه‌ای تصمیم می‌گیریم که 30 درصد از جی دی پی کشور در اختیار آن است. خانمی به من مراجعه کرد و گفت «یک ماه آینده باید 200 میلیون تومان روی پول پیش بگذارم و 5 میلیون تومان روی کرایه خانه، ندارم چه کار بکنم؟»
موافقان چه گفتند؟
▫️ابراهیم‌پور: فرزانه صادق با تجربه معاونت شهرسازی می‌تواند در این حوزه موفق شود. آن‌چه در سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی مطرح شد را اینجا بخوانید.
▫️فاطمه محمد بیگی: خانم صادق بر وزارت راه و شهرسازی اشراف دارد / از نظر اسلام هیچ محدودیتی برای مدیریت زنان وجود ندارد. مدیریت نه زنانه است و نه مردانه. از نظر اسلام هیچ محدودیتی برای مدیریت زنان وجود ندارد. خانم صادق با 8 وزیر کار کرده است و با معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی ارتباط کاری داشته است. خانم صادق بر وزارت راه و شهرسازی اشراف دارد.
▫️فضل الله زنجبر: بخشی از مشکلات و کمبودها ناشی از مدیریت ضعیف گذشته است؛ نباید همه تقصیرها را به گردن خانم مهندس صادق بیندازیم. شهرها را که نماد توسعه و مدنیت هستند در نتیجه کاستی‌ها و ضعف مدیریت شهری با آسیب‌های فراوان و گسست روبرو کرده ایم.  با رای اعتماد بالا به خانم مهندس صادق می‌توانیم گامی صحیح و محکم را برای حل مشکلات برداریم.
وزیر چه گفت؟
▫️فرزانه صادق: بنا بر تنوع و گستردگی نوع خدمات وزارت مطبوع چه در حوزه حمل و نقل و چه در حوزه مسکن بر این باورم که ایجاد معاونتی یا تغییر ساختار وزارت راه و شهرسازی با ایجاد ساختار اقتصادی قطعاً و یقیناً لازم است و این ساختار اقتصادی پشتیبان تمام پروژه‌های حمل و نقل و خواهد بود از مولدسازی دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی گرفته تا تعامل ویژه با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی.
‏@KhabarOnline_ir ؛ khabaronline.ir

آیا نظرات و سوالات مخالفان و موافقان در خصوص انتخاب وزیر راه و شهرسازی با انبوهی از مسائل تخصصی اورژانس که کشور درگیر آنها است در این حد باید باشد !؟ یک مرتبه دیگر با آرامش دوباره گزارش فوق را مطالعه بفرمایید ! آیا مخالفت ها و موافقتها با یک وزیر کلیدی با مشکلات عدیده در امور شهرسازی، معماری، ساخت و ساز، مسکن، راه و ترابری، خطوط ریلی و هوایی و دریایی، نظامات مهندسی، ضعف و قدرت قوانین حاکم، طرحهای تفصیلی و هادی شهرها و روستاها، شهرهای جدید، سوانح طبیعی، تغییرات اقلیمی و اثرات آن بر سکونت گاههای انسانی و انبوهی از مسائل مهم حیاتی دیگر در این زمینه ... این حد است ؟ 

نکات بسیار مهمی هم در خصوص فرمایشات خانم وزیر دارم که بعد از انتخاب ایشان بصورت یادداشتی ان شاءالله کاربردی و سودمند در راستای اقدامات مورد نظر ایشان (خطرات و نقاط مثبت) از سوی این معلم در این حوزه تقدیم شان خواهم نمود، باشد که مفید وزارتشان باشد، ان شاءالله. 

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان