پیش‌بینی تولید ۴هزار تن میگو در گلستان

مدیرکل شیلات گلستان با اعلام آغاز برداشت میگو در این استان از ۱۵ شهریور پیش‌بینی کرد: امسال افزون بر چهار هزار تن از این آبزی در گلستان تولید شود.

پیش‌بینی تولید 4هزار تن میگو در گلستان

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا اسماعیل جباری روز سه‌شنبه اظهار کرد: مزارع پرورش میگوی گمیشان از پاک‌ترین مزارع میگو در کشور است و تاکنون هیچ گونه بیماری در این مزارع گزارش نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رونق اقتصاد دریا، استان گلستان نسبت به سایر استان‌ها در این امر پیشتاز بود و در همین راستا، پارسال سه هزار و 700 تن میگو در استان تولید شده بود.

مدیرکل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مزارع پرورش میگو، مناطق محروم گمیشان و زمین‌های غیرقابل کشت به تولید میگو اختصاص یافت و زمینه اشتغال و درآمدزایی بسیاری از اهالی این منطقه را فراهم کرد و بسیاری از صیادان غیرمجاز به اشتغال پایدار رسیدند.

جباری از وجود 9 مرکز عمل‌آوری میگو در استان گلستان خبر داد و گفت: 80 درصد میگو و دیگر تولید آبزی استان گلستان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه استان گلستان باید 30 هزار تن آبزیان تولید کند تصریح کرد: تاکنون برای هفت هزار تن ماهی در قفس در گلستان مجوز صادر شد که علاوه‌بر ارزآوری، به حوزه اشتغال و اقتصاد بومیان کمک می‌کند.

مدیرکل شیلات گلستان به لایروبی کانال آبرسان میگو اشاره کرد و توضیح داد: پسروی آب دریای خزر مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرد که 200 میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی کانال آبرسان میگو اختصاص یافت و پس از اتمام پروژه، آب باکیفیت و مناسب به مزارع پرورش میگو گمیشان رسید.

جباری با اشاره به اینکه مزارع پرورش میگو گمیشان نتیجه زحمات مدیران و کارکنان در طول 20 سال گذشته است، یادآور شد: عملیات زیربنایی فاز دوم میگوی گمیشان به زودی آغاز خواهد شد و در واگذاری این مزارع نیز اولویت با بومیان منطقه است.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر تعداد مزارع ماهیان خاویاری گلستان از 6 مزرعه به 11 مزرعه افزایش پیدا کرد، تصریح کرد: برنامه ما پرورش ماهیان خاویاری در 2 نقطه از استان گلستان با استفاده از آب دریای خزر است که 50 هکتار آن در چپاقلی و 50 هکتار دیگر در قره‌سو راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل شیلات گلستان افتتاح لایروبی کانال آبرسان میگو با 200 میلیارد اعتبار، افتتاح 9 مزرعه میگوی گمیشان به وسعت 180 هکتار، افتتاح پنج مزرعه پرورش ماهی با استفاده از چاه آب کشاورزی و آغاز لایروبی گرگانرود با 30 میلیارد ریال اعتبار را از جمله برنامه‌های شیلات گلستان در هفته دولت امسال برشمرد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان