نوری قزلجه و دنیامالی در صورت کسب رای اعتماد باید از نمایندگی مجلس استعفا دهند؟

یک عضو هیئت رئیسه مجلس درباره اینکه نوری قزلجه و دنیامالی در صورت کسب رای اعتماد باید از نمایندگی مجلس استعفا کنند؟ تاکید کرد: وقتی نمایندگان به یک نماینده که گزینه پیشنهادی وزارتخانه‌ای شده است، رای اعتماد می دهند به این معناست که در واقع با استعفای او نیز موافقت کرده‌اند و دیگر نیازی به طرح درخواست استعفا از نمایندگی از سوی این افراد و بررسی آن ...

نوری قزلجه و دنیامالی در صورت کسب رای اعتماد باید از نمایندگی مجلس استعفا دهند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تا دقایقی دیگر زنگ آغاز به کار جلسه نوبت عصر روز چهارشنبه 31 مرداد 1403 صحن مجلس شورای اسلامی با دستور کار رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم نواخته می شود و نمایندگان مجلس پس از استماع آخرین دفاعیات مسعود پزشکیان رئیس جمهوری از 19 وزیر پیشنهادی کابینه دولت خود، در نهایت و پس از 11 روز بررسی برنامه ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی درباره آنها اعلام نظر می کنند.

بنابر گزارش ایسنا، در بین 19 وزیر پیشنهادی، نام دو نماینده فعلی مجلس به چشم می‌خورد؛ یکی غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان‌آباد و  عضو هیئت رئیسه مجلس که وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی است و دیگری احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس وزیر پیشنهادی وزیر ورزش و جوانان که با توجه به عضویت این دو در مجلس و نظر مساعد کمیسیون های تخصصی و همچنین فضای مثبت صحن مجلس حین رسیدگی به برنامه‌ها و صلاحیت این دو وزیر پیشنهادی به نظر می‌رسد نوری قزلجه و دنیامالی در مقایسه با سایر اعضای کابینه پیشنهادی پزشکیان به مجلس، کار نسبتاً ساده‌تری در اقناع همکاران خود و اخذ رای اعتماد از آنها داشته باشند.

بر همین اساس با توجه به اینکه در ماده 90 آیین نامه داخلی مجلس درباره استعفای نماینده و نحوه بررسی آن آمده است که «هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است می‌تواند از مقام نمایندگی استعفاء کند. پذیرش استعفاء موکول به تصویب مجلس است.» در گفت وگو با یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس این سوال مطرح شد که آیا در صورت اعتماد نمایندگان مجلس به همکاران خود برای تصدی دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان، لازم است که استعفای این دو از نمایندگان مجلس بررسی شود؟

عباس پاپی زاده، در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: وقتی مجلس شورای اسلامی به این افراد رای اعتماد می دهد دیگر نیازی به استعفای آنها نیست؛ این موضوع نیز مانند اتفاقی است که برای آقای پزشکیان رخ داد؛ در این موضوع رای اعتماد مجلس ارجح است به موضوع استعفای از نمایندگی مجلس؛ چراکه وقتی نمایندگان به یک نماینده که گزینه پیشنهادی وزارتخانه ای شده است، رای اعتماد می‌دهند به این معناست که در واقع با استعفای او نیز موافقت کرده‌اند و دیگر نیازی به طرح درخواست استعفا از نمایندگی از سوی این افراد و بررسی آن از سوی نمایندگان مجلس نیست.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان