تردد بیش از یک هزار و ۲۰۰ زائر از مرز شلمچه

سردار رادان گفت: تاکنون از مرز شلمچه بیش از ۸۳۰ هزار زائر برای حضور در کنگره بزرگ پیاده روی اربعین حسینی وارد خاک عراق شدند و بیش از ۴۲۰ هزار زائر نیز از این مرز به خاک کشور بازگشتند.

تردد بیش از یک هزار و 200 زائر از مرز شلمچه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از مرز شلمچه، «سردار احمدرضا رادان» شامگاه (چهارشنبه 31 مردادماه) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از مرزهای هشت گانه سه میلیون و 200 هزار زائر برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی عازم کربلای معلی شدند و یک میلیون و 600 هزار زائر نیز به کشور بازگشتند.

فرمانده انتظامی فراجا با بیان اینکه حدود 50 درصد زائران بدون مشکل به کشور بازگشتند، افزود: پیش بینی می شود با توجه به نزدیکی روز اربعین امشب و فردا شاهد پیک تردد به ویژه خروج زائران از مرزهای کشور به سوی عتبات عالیات باشیم.

وی تصریح کرد: تمامی تمهیدات لازم در مرزهای کشور و مسیرهای مواصلانی منتهی به مرزها برای تسهیل در تردد زائران پیش بینی شده است و زمان ورود و خروج زائران کماکان همان چهار ثانیه خواهد بود.

سردار رادان مرز مهران را پر تردددترین مرز خواند و بیان کرد: شلمچه به دلیل تردد زائران اتباع مقیم پس از مرز مهران میزان پرترددترین مرز را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تاکنون از مرز شلمچه بیش از 830 هزار زائر برای حضور در کنگره بزرگ پیاده روی اربعین حسینی وارد خاک عراق شدند و بیش از 420 هزار زائر نیز از این مرز به خاک کشور بازگشتند.

فرمانده انتظامی فراجا، با بیان اینکه زائران امسال سفر خود را مدیریت کردند، خاطرنشان کرد: امسال شاهد مدیریت بهتر سفر از سوی زائران در تمامی مرزها بودیم و امیدواریم این مدیریت تا پایان ماه صفر ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ادامه داد: اکنون امنیت کامل در تمامی مرزهای اربعینی برقرار است و تاکنون مشکل امنیتی در هیچ یک از مرزها گزارش نشده است.

سردار رادان بیان کرد: با همکاری و هماهنگی نیروهای حشد الشعبی و پلیس عراق شاهد امنیت کامل زائران در خاک این کشور برقرار است و هیچ گزارشی مبنی بر نا امنی داده نشده است و تا این لحظه زائران در آسایش کامل تردد می کنند.

وی به افزایش تردد زائران در برخی از مرزهای کشور اشاره کرد و ابراز داشت: در برخی از مرزها از جمله خسروی نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته تردد افزایش داشته و قطعا در 2 روز آینده شاهد افزایش بیشتر تردد خواهیم بود.

فرمانده انتظامی فراجا، گفت: تعدادی از سارقان نشان دار که قصد خروج از مرزهای کشور را داشتند توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند و برخی از سارقان که سابقه سرقت خود را کنار گذاشته بودند با دادن تعهد ار مرزها خارج شدند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه وسایل حمل و نقل برای جابجایی زائران از مرزها به اقصی نقاط کشور وجود دارد و وزارت راه و سایر دستگاه های ذی ربط با فراهم نمودن این امکانات شرایط برای بازگشت راحت زائران به شهرهای خود را مهیا کرده اند.

سردار رادان، گفت: 78 درصد از زائران با وسایل نقلیه خود به مرزها مراجعه کردند که توصیه می شود برای کاهش تصادفات جاده ای پس از استراحت کامل سفرشان را به شهرهای خود انجام دهند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان