دیپلماسی و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان از وظایف ذاتی مرزبانی است / امنیت در مرزها توسعه یافته و همه جانبه است و جای نگرانی وجود ندارد

سردار گودرزی دیپلماسی و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان را از وظایف ذاتی مرزبانی خواند و گفت: تسهیل‌گری در مرزها و هماهنگی با مجموعه انتظامی و کارکنان دولت فراهم است و امنیت را به صورت کامل برای زائران ایجاد کردیم و به حکم قانون وظیفه داریم استیفای حقوق اتباع مقیم کشور را نیز پاس بداریم.

دیپلماسی و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان از وظایف ذاتی مرزبانی است /  امنیت در مرزها توسعه یافته و همه جانبه است و جای نگرانی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از مرز شلمچه، «سردار احمدعلی گودرزی» شامگاه (چهارشنبه 31 مردادماه) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه با بیان اینکه مرزبانان حمهوری اسلامی خدمت به زائران را درک درست و توفیق الهی می‌دانند ، اظهار کرد: بسترهای لازم برای تردد آسان و بدون مشکل زائران در مرزها فراهم شده است.

فرمانده مرزبانی فراجا، افزود: تسهیل‌گری در مرزها و هماهنگی با مجموعه انتظامی و کارکنان دولت فراهم است و امنیت را به صورت کامل برای زائران ایجاد کردیم.

وی دیپلماسی را یکی از وظایف ذاتی مرزبانی برشمرد و تصریح کرد: استیفای حقوق دولت و مرزنشینان از جمله وظایف ما در مرزبانی است و به حکم قانون وظیفه داریم استیفای حقوق اتباع مقیم کشور را نیز پاس بداریم.

سردار گودرزی با اشاره به تردد اتباع مقیم ایران از مرزها برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی، یاد آور شد: اتباع مقیم کشور عمدتا از طریق مرز شلمچه برای شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین عازم عراق می شوند که تاکنون آنان در امنیت کامل تردد خود را انجام داده اند.

وی با بیان اینکه مرزبانی فراجا با توان کامل در خدمت زائران است، گفت: نیروهای مرزبانی نیز بعنوان چشمان بینای نظام در مرزها آخرین کسانی هستند که زوار را در نقطه صفر بدرقه کرده و اولین کسانی هستند که بعد از سفر معنوی زوار از آنها استقبال می‌کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا عنوان کرد: ما نمایندگانی در کشور عراق به کار گذاشته‌ایم که در صورت بروز مشکل برای زائران بخصوص در بحث تسهیلات ایجاد شود آن را به کشور منعکس و در رفع آن تلاش کنند.

وی از انجام گشت‌های همزمان با کشور عراق خبر داد و بیان کرد: در هورالعظیم، هورالهویزه و جناحین چذابه گشت‌ها در 24 ساعت شبانه روز انجام می‌شود و تا امروز مورد ضد امنیتی در مرزهای کشور وجود نداشته که این نشان از هماهنگی و تلاش مرزبانان است.

سردار گودرزی با بیان اینکه بسیاری از نیروهای مرزبانی به صورت داوطلب عازم مرزها شدند، گفت: خیلی از استان‌ها داوطلب شدند تا با حضور در مرزها به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال در گذرهای مرزی بیش از 6 هزار نیروی مرزبانی در مرزها مستقر شدند، البته به دلیل فراهم شدن زیرساخت‌ها از جمله فعال شدن هوش مصنوعی، حس گردها، رادارهای ساحلی به ویژه پهبادها، ریزپرنده‌ها و هوشمندسازی مرزها نیروهای ما در جناحین و پاسگاه‌ها مستقر هستند.

فرمانده ورزبانی فراجا، امنیت در مرزها را پایدار عنوان کرد و ابراز داشت: این امنیت توسعه یافته و همه جانبه است و جای نگرانی وجود ندارد، البته نظم و انضباط زائران در اربعین امسال باعث افزایش امنیت در مرزها شده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان