طرز تهیه روغن کنجد در خانه و نکات کلیدی مراحل انجام آن

اگر می خواهید یک روغن سالم خانگی تهیه کنید در این بخش حتما با طرز تهیه روغن کنجد همراه ما باشید. با این شیوه می توانید یک روغن خانگی سلام استفاده کنید.

طرز تهیه روغن کنجد در خانه و نکات کلیدی مراحل انجام آن

روغن کنجد یکی از روغن‌ های سالم گیاهی بوده که می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه روغن کنجد خانگی آشنا شوید. شما با این روش می‌ توانید یک روغن گیری سالم داشته باشید.

روغن کنجد خانگی

طرز تهیه روغن کنجد خانگی:

برای داشتن یک روغن مرغوب که در مواد غذایی خود استفاده کنید، می‌ توانید این کار را در خانه انجام دهید تا یک روغن سالم و طبیعی داشته باشید. این روغن طبیعی خواص زیادی داشته و می‌ توانید در پخت و پزهای خود نیز استفاده کنید.

در مرحله اول نیاز به برشته کردن کنجدها دارید. دانه‌ های کنجد را در دمای 350 درجه فارنهایت برشته کنید. دانه‌ ها را درون سینی ریخته و در وسط فر بگذارید. بعد از 5 دقیقه دانه‌ های کنجد را مجدد هم زده تا نسوزد. بعد از اینکه دانه‌ های کنجد طلایی و برشته شد آن را از فر خارج کنید.

شما برای برشته کردن کنجدها می‌ توانید از حرارت ملایم گاز نیز استفاده نمایید. دانه‌ های کنجد را به مدت 15 دقیقه روی حرارت ملایم مدام تفت داده تا طلایی شود و نسوزد. بعد از اینکه دانه‌ های کنجد طلایی شد آن را از روی حرارت بردارید رنگ طلایی کنجد ها نشان داده که کنجد های شما به خوبی برشته شده‌ اند.

دستور تهیه روغن کنجد

حالا نوبت به مخلوط کردن دانه‌ های کنجد می‌ رسد. هر 59 گرم کنجد را با 237 میلی لیتر روغن ترکیب کنید. کنجدها را درون یک قابلمه بزرگ ریخته و روغن مورد نظر را به آن اضافه کنید. شما می‌ توانید از روغن‌ های بادام، روغن نارگیل و یا روغن آفتابگردان استفاده نمایید. مواد ترکیب شده را به مدت 5 دقیقه روی حرارت قرار دهید.

این کار موجب شده تا کنجدها روغن بیشتری پس بدهد. حالا مواد را درون مخلوط کن ریخته و مواد را میکس کرده تا به خوبی یکدست شود. بعد از اینکه مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شد، مخلوط کن را برداشته و کنار بگذارید تا پوره‌های کنجد درون مخلوط کن ته نشین شود.

طرز تهیه روغن کنجد

حالا در مرحله سوم از طرز تهیه روغن کنجد نوبت به جداسازی مواد می‌ رسد. مخلوط آماده شده را از درون یک پارچه نازک رد کرده تا پوره‌ های کنجد جدا شود. این کار را می‌ توانید دو مرتبه انجام دهید تا روغن شما به خوبی پاکسازی شده و دیگر پوره‌ های کنجد درون آن باقی نماند. توجه داشته باشید که باقی ماندن پوره‌ های کنجد موجب شده تا روغن در زمان پخت بسوزد. پس به این موضوع توجه بیشتری داشته باشید.

حالا یک روغن طبیعی خانگی دارید که می‌ توانید در هنگام پخت و پز و یا تهیه سالادها استفاده کنید. این روغن خواص زیادی داشته و برای حفظ سلامت نیز بسیار لازم می‌ باشد.

شما با همین روش می‌ توانید انواع روغن‌ های خانگی را تهیه کنید. برای تهیه کردن روغن آفتابگردان و دیگر  روغن ها نیز می‌ توانید به همین تکنیک عمل کنید. این روغن خانگی با خواص ویژه برای حفظ سلامت بدن لازم بوده و می توانید در وعده های غذایی خود آن را داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان