آخرین وضعیت رسیدگی به اعتراضات پرستاران از زبان رئیس سازمان نظام پرستاری

در واکنش به اعتراضات پرستاران رئیس کل سازمان نظام پرستاری از تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیروهای جدید خبر داده است.

آخرین وضعیت رسیدگی به اعتراضات پرستاران از زبان رئیس سازمان نظام پرستاری

به گزارش خبرآنلاین،احمد نجاتیان، درباره «آخرین وضعیت رسیدگی به خواسته‌ها و مشکلات پرستاران»، گفت: امیدواریم با صدور مجوز استخدام 25 هزار پرستار در روزهای آینده، در کوتاه‌مدت فشار کاری از روی دوش پرستاران برداشته شود.

وب با بیان اینکه به‌طور کلی سطح حقوق و دستمزد پرستاران پایین است و نیروی پرستاری نیز کم است و اضافه‌کار اجباری داریم؛ این‌ها مسائلی است که باید به‌صورت ریشه‌ای حل شود. 

وی خاطرنشان کرد: شاید یکی از آخرین پیگیری‌هایی که داشتیم جلسه‌ای بود که در خدمت محد رضا ظفر قندی، وزیر بهداشت داشتیم که وی و رئیس جمهور تاکید جدی بر حل معضلات نظام سلامت داشتند؛ به ویژه حوزه پرستاری که موضوعات کلی را خدمت وی ارائه دادیم و قرار شد وزیر بهداشت در اولویت کاری خودش قرار دهند.

نور نیوز در خبری نوشت:وی درباره آخرین اقداماتی که صورت گرفته و اینکه آیا بودجه ای تعلق گرفته است؟ اظهار کرد:‌7 همت در هفته گذشته که اعلام کردم به دانشگاهها پرداخت شده و طبق اعلامی که به دانشگاهها شده موظف شدند در حوزه پرسنلی به ویژه پرستاری پرداخت کنند و دانشگاهها شروع کردند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: دو سه ماه کارانه ها را پرداخت کردند البته عدد کارانه ها عدد درستی نیست و خیلی شفاف نیست اما بخشی از مطالبات در حال پرداخت است.

رئیس‌کل سازمان نظام‌پرستاری با اشاره به شفاف نبودن فرمول پرداخت تعرفه‌های پرستاری و ارایه پیشنهاداتی در این باره، ورود وزیر بهداشت به آن و تعیین تکلیف سریع موضوع را خواستار شد.

احمد نجاتیان با بیان اینکه  کارگروه‌ بررسی فرمول پرداخت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در وزارت بهداشت  تشکیل شده، اظهار کرد: کارگروه بررسی فرمول پرداخت تعرفه‌گذاری تاکنون دوبار تشکیل جلسه داده و مسائلی در این جلسه مورد بررسی قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه نگرانی‌های پرستاران در ارتباط با قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از 2 وجه قابل بررسی است، گفت: «شفاف‌نبودن فرمول پرداخت» و «پرداخت با تاخیر» جزو نگرانی‌های پرستاران در ارتباط با قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به حساب می‌آید. پرستاران بر این باور هستند که فرمول کنونی پرداخت تعرفه‌های پرستاری چندان شفاف نیست. اگرچه وزارت بهداشت نسبت به ارائه فرمول پرداخت تعرفه‌ها اقدام کرده اما میزان تعرفه‌های دریافتی پرستاران در بخش‌ها و بیمارستان‌ها با عملکرد یکسان، متفاوت است.

نجاتیان با بیان اینکه تعرفه‌های پرستاری با تاخیر پرداخت می‌شود، توضیح داد: بررسی‌ها بیانگر این است که به طور متوسط 8 ماه معوقه داریم.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان