سرعت غیرمجاز بیشترین مورد تخلف رانندگی طی یک ماه در جاده‌های استان آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اعلام کرد که بیش از ۴۷ هزار مورد انواع تخلفات در جاده‌های استان در مردادماه سال جاری ثبت شد که سرعت غیرمجاز بیشترین حجم از تخلفات را داشته است.

سرعت غیرمجاز بیشترین مورد تخلف رانندگی طی یک ماه در جاده‌های استان آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی افزود: طبق اطلاعات به دست آمده از دوربین‌های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان، محور ارومیه - مهاباد در محدوده شرکت صادراتی گوهرتاگ با 0.31 درصد بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز را در مردادماه به خود اختصاص داد.
 
این مقام مسئول اظهارکرد: در مردادماه سال‌جاری بیش از 3 میلیون تردد بین استانی در ورودی و خروجی استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه خود 1.49 درصد کاهش یافته است.  

وی با اشاره به اینکه متوسط تردد بین استانی روزانه در مرداد 1403 بیش از 103 هزار و 929 تردد بود، اظهار کرد: تردد بین استانی روزانه در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته خود 1.49 درصد کاهش یافته است و بیشترین تردد در ورود و خروج به استان نیز در روز جمعه 26 مرداد ثبت شد.  

دست نشان با اشاره به اینکه محور سلماس - ارومیه با متوسط تردد روزانه 26 هزار و 143 تردد پر ترددترین محور استان در مردادماه اعلام شد، خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان از ابتدای مردادماه، تقریبا بیش از 763 هزار پلاک خودرو یکتا در محورهای برون شهری استان آذربایجان‌غربی رویت شد از این پلاک‌ها حدود 701 هزار و 298 پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.  

این مقام مسئول یادآور شد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک‌خوان در بازه مردادماه، در روز سه شنبه 23 مرداد و معادل 49 درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.  

وی با تاکید به اینکه ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان دهنده آن است که در ماه مرداد سال‌جاری تقریبا 27 هزار وسیله نقلیه (معادل 9 درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده در استان) بین 1 تا 3 روز در استان اقامت داشتند، افزود: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربیین‌های پلاک‌خوان در مردادماه ، 654 هزار و 540 وسیله نقلیه از استان آذربایجان‌غربی در سایر استان‌ها  مشاهده شده و استان‌های آذربایجان‌شرقی، کردستان و تهران بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان‌ها داشته اند.   

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در ماه قبل از مجموع بیش از 9 میلیون و 715 هزار تردد ثبت شده در استان ، بیش از 47 هزار مورد انواع تخلفات ثبت شد که تخلف بیش از 30 کیلومتر برساعت، تجاوز از سرعت مجاز در این بازه 46455 مرتبه تکرار شد که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهادها و مسئولین ذیربط است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان