ابعاد جدید از فاجعه ممنوعیت بازی‌های ملی در ورزشگاه امام رضا(ع)

نه آقای علم الهدی مخالف است نه ورود زنان ممنوع؛دعوا بر سر عزل رییس هیات فوتبال است!

ابعاد جدید از فاجعه ممنوعیت بازی‌های ملی در ورزشگاه امام رضا(ع)

فرهاد عشوندی؛ علیرضا تاج فیروز، این نام این‌روزها در ورزش ایران زیاد شنیده می‌شود. مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی که پیشتر هم مدیر ورزش آستان قدس رضوی بوده است. همان استانی که استادیوم زیبا و مدرن امام رضا را از فوتبال ملی دریغ کرده است. تا پیش از این بسیاری دلیل مخالفت با چنین اتفاقی را احتمال مخالفت نهادهای مذهبی استان با ورود زنان به ورزشگاه‌ها می‌دانستند اما نکته تلخ‌تر این است که تاج‌فیروز در این گفت‌وگو به صراحت مخالفت افرادی چون آقای علم‌الهدی با ورود زنان به ورزشگاه در خراسان را رد می‌کند و بهانه این عدم همکاری با فوتبال ملی برای بازی‌های تیم‌ملی و لیگ نخبگان آسیا که می‌تواند به فاجعه بیانجامد را عدم برخورد با احسان اصولی رییس هیات فوتبال استان می‌داند. یعنی این همه خسارت به ورزش کشور که نمونه‌اش جو تلخ پس از بازی تیم ملی با قرقیزستان بود، حاصل همین اختلاف بین دو نهاد ورزشی است!

من مصاحبه شما درباره ورزشگاه امام رضا (ع) را دیدم ولی همچنان چند ابهام وجود دارد. به هرحال قانونی در کل کشور برای برگزاری مسابقات با تماشاگران خانم داریم. ورزشگاه مشهد با میلیون ها دلار هزینه ساخته شده برای کمک به توسعه فوتبال کشور ، حتی در زمان ساخت و افتتاح ورزشگاه گفته شد این ورزشگاه برای کمک به فوتبال ملی است.

کی ما چنین حرفی زدیم؟

در زمان افتتاحیه ورزشگاه مصاحبه‌ مسئول وقت تربیت بدنی آستان به این موضوع اشاره دارد.

من آن زمان نبودم و طبعا در جریانش نیستم. ولی باز به صراحت می‌گویم کلا در استان خراسان رضوی و شهر مشهد، هیچکدام از مسئولین هیچ مشکلی با حضور بانوان در ورزشگاه ندارند. هیچکس. من با تسنیم هم مصاحبه کردم و سوالی غیر از آن سوالات دارید، در خدمتم.

شما می‌گویید برخورد با مسببین بازی ایران و لبنان. صریحا یعنی اختلاف بین شما و هیات فوتبال. ولی مشکلی که وجود دارد چالشی است که در یک بازه زمانی خاص که ورزشگاه آزادی در اختیار نیست، فوتبال ملی ما بی جا مانده. اگر بازی‌ها در مشهد برگزار نشود، یا یا به خارج از کشور برده شود یا در ورزشگاه شهرقدس برگزار شود که 12500 نفر ظرفیت دارد ولی ممکن است بیش از ده برابر این گنجایش ورزشگاه، جمعیت را به شهر قدس و حوالی ورزشگاه بکشاند. اتفاقی که می‌تواند فاجعه‌ای انسانی رقم بزند. این وضعیت آیا به پافشاری بر اختلاف بین  شما و احسان اصولی اصولی و هیات خراسان رضوی می‌ارزد؟

خب ما اگر پافشاری نکنیم دوباره همان اتفاقات بیفتد و همه پی کار خودشان بروند خوب است؟

اگر زنان به ورزشگاه بروند چه اتفاقی می‌افتد؟

چه کسی گفتند زنان نباید به ورزشگاه بروند؟ یک اتفاقی افتاده و برای مسببین آن اتفاقی نیفتاده است. چه تضمینی وجود دارد آن اتفاقات دوباره رخ ندهد؟

شما مدیر  اداره ورزش استان هستید. به عنوان متولی قبل از همه شما باید برخورد کنید و پاسخگو باشید. اگر لازم است انتخابات برگزار کنید یا لابی کنید و مسببین را از طریق فدراسیون یا تشکیل پرونده قضایی حذف کنید.

مجری آن بازی فدراسیون فوتبال بوده و من که آن زمان مدیرکل نبودم ولی مدیرکل وقت چه کاری باید انجام می‌داد؟

طرح شکایت و استفاده از ابزارهای قانونی. الان که بیشتر از یک سال است شما رییس اداره ورزش و جوانان هستید. ابزارهای مختلفی هم برای برخورد داشتید.

انتخابات هیئت فوتبال را فدراسیون یک سال و اندی است غیر قانونی نگه داشته و هیات را با سرپرست اداره می‌کند. شما اساسنامه هیئت‌های فوتبال را بخوانید و ببینید اداره ورزش چه مسئولیتی در قبال آن دارد؟
حتما راهکار قانونی برای شکایت به نهادهای نظارتی و تشکیل پرونده و بالا بردن هزینه برای استنکاف کنندگان از قانون در هیات رییسه و مجمع هست. ولی الان بحث یک بحث چالشی ملی است. الان اگر این بازی‌ها در مشهد برگزار نشود، خدایی ناکرده در شهرقدس فاجعه ای  انسانی رخ ده و بعد باید افسوس بخوریم!


خیلی از ما بازی ایران - ژاپن را به چشم دیده‌ایم، برای این می‌گوییم راهکاری بگذارید که این چالش حل شود…

ما هم پیگیری می‌کنیم که مجوز بگیریم ولی شورای تامین باید مجوز دهد.

ولی قطعا اداره کل قدرت رایزنی برای حل مسئله را دارد

حالا ببینیم به کجا می‌رسد!

251 41

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان