ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی قزوین

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بر ضرورت تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی درخصوص اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین تاکیدکرد.

ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «حسین برجی» مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین روز شنبه در نشست با خبرنگاران استان قزوین به مناسبت هفته فرهنگی قزوین اظهار کرد: نهم شهریور، سالروز برگزیدن قزوین به عنوان پایتخت از سوی شاه طهماسب صفوی، بعنوان روز قزوین تعیین شده و همه ساله در این ایام برنامه های متنوعی از سوی شهرداری قزوین اجرا می شود و امسال هم برنامه های بسیار متنوعی پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: روز قزوین بهترین فرصت برای ارائه ظرفیت ها و قابلیت های قزوین و  شکوفایی اقتصاد گردشگری است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه پاسداشت هفته فرهنگی قزوین با اجرای برنامه های متعددی صورت می گیرد افزود: در این هفته 70 برنامه مختلف فرهنگی ورزشی برگزار خواهد شد که "جشن و میهمانی بزرگ به افتخار قزوین" با حضور هنرمندان در بوستان ملت در تاریخ 23شهریور از مهمترین آنها می باشد.

برجی با اشاره به تعامل دستگاه های اجرایی درخصوص اجرای برنامه های هفته فرهنگی قزوین گفت: متاسفانه در این زمینه همراهی و هم‌افزایی بین دستگاه های مرتبط صورت نگرفت که این عدم همکاری کاملا محسوس است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین چرا در محلات جنوب شهر برنامه های شاخص برگزار نمی شود گفت: برای اجرای برنامه در محلات مختلف و در صورت  پراکندگی مکانها، امنیت و زیرساخت لازم باید تامین شود و هرچقدر حضور شهروندان  گسترده تر باشد نیازمند جذب بیشتر نیروهای انتظامی است.

این مسئول در خصوص انتخاب بوستان ملت به عنوان محل اجرای برنامه های شاخص هفته فرهنگی قزوین اظهارکرد: انتخاب بوستان ملت به دلیل حضور بیشتر جمعیت و امکانات مناسب‌تر آن از جمله فضای برپایی استیج و حضور بیشتر خانواده ها است.

برجی در ادامه به ارائه برنامه های شاخص هفته فرهنگی قزوین پرداخت و رونمایی از کتاب خوشنویسان برتر استان، برگزاری رویداد حضوری نویسی خوشنویسی، برگزاری همایش علمی مرتبط با هویت قزوین با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، در راستای تکریم و تجلیل از مفاخر قزوین دیدار با برخی از مفاخر شهر، اولین جشنواره استعدادیابی بازی های بومی ومحلی در بوستان هشت بهشت را از جمله برنامه های شاخص هفته فرهنگی قزوین عنوان کرد.

این مسئول اضافه کرد: گردش کاروانی از چهره های شاخص عصر صفوی در بوستان ملت، تورگشت شهری و بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی قزوین با همراهی تور لیدرها، برگزاری مسابقه آفرود، هنرهای نمایشی، جشنواره بزرگ قیمه نثار، اجرای ورزش باستانی با حضور 60 باستانی کار و نمایشگاه دست سازه های بانوان سرپرست خانوار از دیگر برنامه های هفته فرهنگی قزوین است.

این مسئول از برگزاری آئین های سنتی قزوین به مدت سه روز و اجرای تئاتر شهروندی خبر داد و افزود: در بخش هنری نیز برنامه های تحت عنوان «گذر هنر» و "محفل ادبی عبید" و اجرای "تورگشت محلات" اجرا خواهد شد.

برجی خاطرنشان کرد: در راستای تقویت نشاط و شادابی جامعه، برنامه های ورزشی و شادی تدارک دیده شده که "جشنواره نواحی منفصل شهری با رویکرد شهروندی" و برنامه "گذر بازی و سرگرمی"، "همایش پیاده روی" و "جشنواره بازی های بومی و محلی" نیز توسط سازمان فرهنگی اجرا می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با حضور شهروندان در برنامه های تدارک دیده شده در این هفته بتوان به تقویت نشاط اجتماعی جامعه و انتقال مفاهیم هویتی کمک کرد و اوقات فراغت مطلوبی را در این هفته برای شهروندان رقم زد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان