تظاهرات در فرانسه؛ مردم تصمیم مکرون را نپسندیدند

در پی تصمیم «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه برای انتخاب «میشل بارنیه» به عنوان نخست وزیر جدید، هزاران نفر از مردم این کشور در خیابان‌ها تظاهرات کردند.

تظاهرات در فرانسه؛ مردم تصمیم مکرون را نپسندیدند

به گزارش خبرآنلاین، هزاران نفر از مردم فرانسه امروز شنبه در اعتراض به تصمیم رئیس جمهور فرانسه برای انتصاب عضو حزب راست میانه به عنوان نخست وزیر، به خیابان‌ها آمدند. احزاب چپ او را به تقلب در انتخابات پارلمانی متهم می‌کنند.

مکرون روز پنجشنبه بارنیه 73 ساله، عضو حزب محافظه‌کار و مذاکره‌کننده سابق اتحادیه اروپا برای برگزیت را به عنوان نخست‌وزیر معرفی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بارنیه در اولین مصاحبه خود گفت که امیدوار است احزاب مختلف از جمله چپ‌ها در تشکیل دولت به او کمک کنند.

از جمله چالش‌های پیش روی بارنیه اصلاحات و بودجه سال 2025 هستند.

نظرسنجی موسسه ایلاب (Elabe) نشان می‌دهد که 74 درصد فرانسوی‌ها معتقدند مکرون نتایج انتخابات را نادیده گرفته است و 55 درصد معتقدند که مکرون رای‌های آنها را دزدیده است.

در اعتراض‌های امروز در شهرهای مختلف فرانسه بسیاری از احزاب چپ‌گرای فرانسه دیده می‌شدند که خواستار تداوم اعتراض‌های خیابانی‌ شده‌اند. حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» (LFI) گفته است که در روزهای آتی 130 اعتراض در سراسر کشور برگزار خواهد شد

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان