چگونه ممبرهای پیج خود را در روبیکا افزایش دهیم؟

می‌توان روبیکا را یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های ایرانی دانست که به گفته مدیران آن، بیش از ۴۰ میلیون کاربر دارد. با اتکا به این آمار باید روبیکا را عرصه‌ای مناسب برای توسعه کسب و کار و افزایش فروش بدانید. اگر برای بازاریابی و تبلیغات در روبیکا آماده هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

چگونه ممبرهای پیج خود را در روبیکا افزایش دهیم؟

می‌توان روبیکا را یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های ایرانی دانست که به گفته مدیران آن، بیش از 40 میلیون کاربر دارد. با اتکا به این آمار باید روبیکا را عرصه‌ای مناسب برای توسعه کسب و کار و افزایش فروش بدانید. اگر برای بازاریابی و تبلیغات در روبیکا آماده هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

روبیکا چیست و چه اهمیتی برای کسب و کارها دارد؟

روبیکا یکی از پیام‌رسان‌های داخلی است که امکانات متعددی مانند چت، ساخت گروه و کانال، تماس صوتی و تصویری و به اشتراک گذاری عکس و محتوای چندرسانه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تعداد قابل توجه کاربران روبیکا و تنوع در مخاطبین این شبکه اجتماعی داخلی، یکی از مهم‌ترین عواملی است که موجب جذابیت روبیکا برای کسب و کارها می‌شود؛ درواقع شما می‌توانید با آغاز فعالیت در روبیکا به بازار هدف بزرگی دست پیدا کنید که طیف وسیعی از گروه‌های اجتماعی را در خود جا داده است.

به همین دلیل اکثر کسب و کارها با اهداف مختلف، می‌توانند وارد روبیکا شوند و در آن فعالیت و تبلیغات داشته باشند.

همچنین با ورود به روبیکا، این امکان را خواهید داشت که با مشتری خود مستقیما ارتباط بگیرید. فروش و تبلیغات تعاملی و دریافت بازخورد مستقیم از کاربران، یکی از جذابیت‌های فعالیت در روبیکا برای کسب و کارها است و به آن‌ها اجازه می‌دهد کمپین‌های هدفمندتری را اجرا کنند.

از طرفی با آغاز فعالیت در روبیکا، از طرح‌های حمایتی دولت هم بهره‌مند خواهید شد. دولت از کسب و کارهایی که در پیام‌رسان‌های داخلی فعالیت دارند، حمایت می‌کند. سرعت اینترنت در روبیکا به شکل قابل توجهی بالا است و شما می‌توانید بدون صرف هزینه و کم شدن ترافیک، از این اپلیکیشن استفاده کنید.

از همه مهم‌تر اینکه به دلیل بومی بودن این اپلیکیشن و امکان دسترسی به داده‌های آماری کاربران، شما می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات در روبیکا را به شکلی طراحی کنید که بیشتری نتیجه حاصل شود.

هزینه تبلیغات در روبیکا نسبت به سایر پیام‌رسان‌های دیگر پایین است و همین فاکتور روبیکا را به‌عنوان بستری جذاب برای افزایش فروش و توسعه کسب و کار تبدیل می‌کند.

چگونه ممبرهای پیج خود را در روبیکا افزایش دهیم؟

چرا باید ممبرهای کانال خود را در روبیکا افزایش دهید؟

برای تبلیغ در روبیکا، باید صفحه مربوط به کسب و کار خود را در آن راه‌اندازی کنید. به‌طور معمول، کسب و کارها باید حداقل یک کانال رسمی در این پیام‌رسان داشته باشند. فعالیت در کانال کسب و کار، تولید محتوای مستمر و جذاب و معرفی خدمات و محصولاتتان، می‌تواند علاوه‌بر افزایش اعتبار، موجب افزایش شناخت مشتریان از شما و آگاهی از برند شود. شما در کانال مربوط به کسب و کار خود، می‌توانید با مشتریان ارتباط بگیرید و با آن‌ها تعامل داشته باشید. هرچقدر تعامل شما با مشتریان بیشتر شود، آن‌ها را بهتر خواهید شناخت و همین مسئله کمک می‌کند تا به فعالیت‌های بازاریابی خود جهت هدفمندتری بدهید.

هرچقدر اعضای کانال شما در روبیکا بیشتر باشند، بیشتر در معرض دیده شدن قرار می‌گیرید و طبیعتا شانس فروشتان هم افزایش خواهد یافت. این مسئله موجب افزایش نرخ تبدیل می‌شود که از ملاک‌های موفقیت هر فعالیت بازاریابی است.

همچنین شما می‌توانید با افزایش ممبرهای کانال خود در روبیکا، اعتماد مشتریان را جلب کنید. هرچقدر اعضای کانال بیشتر باشند، افراد رغب بیشتری برای دریافت خدمات و محصولاتتان خواهند داشت. همچنین کانال‌هایی که تعداد اعضای قابل توجهی دارند، می‌توانند با سایر کانال‌های پربازدید همکاری و تبادل لینک کنند، به این ترتیب امکان رشد آن‌ها افزایش خواهد یافت.

در نهایت، افزایش تعداد اعضای کانال، موجب می‌شود تا در رده کانال‌های پربازید قرار بگیرید و در نتایج جستجو، در صدر قرار بگیرید. همین مسئله هم به دیده شدن شما کمک خواهد کرد.

چگونه ممبرهای پیج خود را در روبیکا افزایش دهیم؟

انواع روش‌های افزایش اعضا در کانال روبیکا چیست؟

موارد زیر از مهم‌ترین روش‌های افزایش اعضا در کانال روبیکا محسوب می‌شود:

  • تبلیغات

شما می‌توانید از دو روش ارگانیک و پولی، به افزایش اعضا کانال خود کمک کنید. تبلیغات در روبیکا یکی از مهم‌ترین و سریع‌ترین روش‌های افزایش اعضا کانال و کمک به شناخته شدن بیشتر کسب و کار شما محسوب می‌شود. تعرفه تبلیغات در روبیکا نسبت به میزان مشاهده تبلیغ متفاوت خواهد بود و از این جهت، می‌توان آن را روشی مقرون به صرفه برای افزایش اعضا کانال دانست.

شما می‌توانید با کمک پلتفرم‌های مختلف تبلیغ مانند یکتانت، به سادگی کمپین تبلیغ خود را در روبیکا راه‌اندازی کنید و به مخاطبین بالقوه خود، معرفی شوید. تبلیغ در روبیکا به دو شکل قرارگیری در جایگاه مطالب پیشنهادی در صفحه اول پیام‌رسان و همچنین به شکل تبلیغات کلیکی و تعاملی در کانال‌های دیگر انجام می‌شود.

  • تولید محتوای جذاب و مستمر

استمرار در فعالیت و تولید مداوم محتوای جذاب و ارزشمند، یکی دیگر از راهکارهای موثر در افزایش اعضا کانال روبیکا محسوب می‌شود. شما می‌توانید با شناسایی دغدغه‌ها و علایق مخاطبین خود، محتوایی مطابق با سلیقه و هدف آن‌ها منتشر کنید و خود را به آن‌ها بشناسانید. این روش کمک می‌کند تا در طول زمان، به تعداد اعضای قابل توجهی برسید و بخشی از آن‌ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.

  • تعامل با مخاطب

هرچقدر تعامل بیشتری با مخاطب داشته باشید، هم نظر او را نسبت به کسب و کارتان جلب خواهید کرد و هم می‌توانید محتوای هدفمندتر تولید کنید که بازخورد بیشتری بگیرد. تعامل با مخاطبین از طریق نظرسنجی و پاسخ به کامنت‌ها در روبیکا امکان‌پذیر است.

  • همکاری با سایر کانال‌ها

شما می‌توانید با کانال‌های دیگر روبیکا همکاری و تبادل لینک و بنر داشته باشید. دقت کنید که کانال‌ انتخابی‌تان باید مخاطبینی داشته باشد که مخاطب هدف شما باشند؛ در غیر اینصورت از این فعالیت نتیجه لازم را دریافت نخواهید کرد.

چگونه ممبرهای پیج خود را در روبیکا افزایش دهیم؟

  • برگزاری طرح‌های فروش فوق‌العاده و تخفیف

طرح‌های تخفیفی و فروش فوق‌العاده هم از دیگر راه‌هایی هستند که مانند تبلیغات در روبیکا می‌توانند به‌صورت مقطعی موجب افزایش بازدید از کانال شما یا افزایش اعضا شوند و به فروش شما کمک کنند. شما می‌توانید به مناسبی خاص، طرح تخفیف بگذارید و کاربران را ترغیب کنید که از شما خرید کنند یا با معرفی شما به سایر افراد، از شما تخفیف بگیرند.

درنهایت باید این نکته را درنظر داشته باشید که نمی‌توانید در مدت زمان کوتاه به نتیجه دلخواه برسید. برای رسیدن به نتیجه نهایی و رشد پایدار، باید صبر داشته باشید و به‌صورت مستمر تلاش کنید. با کمک روش‌هایی که با شما به اشتراک گذاشتیم، می‌توانید در مدت زمان مناسبی به فروش کسب‌وکارتان کمک کنید و محصولات و خدماتتان را به کاربران روبیکا بشناسانید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان