اولین جشنواره حامی برای رفع آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود

اولین جشنواره و هم‌اندیشی حامی در بخش‌های سینما، نمایش و تجسمی به منظور رفع آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آنها، آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

اولین جشنواره حامی برای رفع آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری و جلسه شورای سیاستگذاری اولین جشنواره و هم‌اندیشی ملی حامی (آسیب‌های اجتماعی) عصر شنبه 17 شهریورماه با حضور محمدجواد محمدی نوری رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره حامی، علیرضا کیوان‌فر دبیر اجرایی جشنواره، مهدی خرسند دبیر داخلی جشنواره، کوروش پارسا نژاد دبیر بخش تجسمی جشنواره، جواد نبوتی مشاور رسانه‌ای جشنواره، بابک صدیقی مشاور عالی جشنواره و محمد صفایی‌پور دبیر هنری جشنواره، در باغ کتاب برگزار شد.

محمدجواد محمدی نوری رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره در ابتدای جلسه گفت: در کشور تقسیم‌بندی جدی در مسأله آسیب اجتماعی داریم و تا آسیب احساس می‌شود مهمترین ابزار برای جلوگیری را مسأله اقتصادی قلمداد می‌کنند اما جشنواره حامی باید در نوع خود بی نظیر باشد، چراکه برای حل مسائل اجتماعی فراتر از مسائل اقتصادی عمل می‌کند. حال دل امروز مردم خوب نیست و همه دستگاه‌های اجرایی نیز می‌دانند و اگر حال مردم خوب شود قطعا بخش اعظمی از مسائل حل می‌شود و به همین منظور تلاش داریم به عنوان نهادی کوچک، گوشه‌ای از این مسأله را حل کنیم.
وی تاکید کرد: حل مسائل اجتماعی از طریق هنر منطقی است و هیچ زبانی به اندازه هنر نمی‌توان در حل مسائل اجتماعی موثر باشد و ما در این جشنواره از این تاثیرات غافل نشدیم. همچنین اگر ورزش نیز در زندگی مردم رسوخ کند بسیاری از مسائل اجتماعی حل می‌شود. ما خیلی راحت از کنار هنر و ورزش گذر می‌کنیم در حالی که کمک‌کننده هستند.

نوری افزود: جشنواره تلاش کرده به همه بخش‌های اثرگذار و نقاط سازنده‌ای که در حوزه آسیب‌های اجتماعی موثر است، توجه کند.
علیرضا کیوان‌فر دبیر اجرایی جشنواره حامی در توضیح این رویداد گفت: جشنواره حامی را در دو بخش آسیب‌های اجتماعی «مردمی» و «سازمان‌ها و ادارات» داریم و سعی شده این دو بخش هر دو جلو برود. همچنین دو بخش هنری و هم‌اندیشی داریم که در بخش هم‌اندیشی از معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه کمک گرفتیم تا سریع‌تر به نتیجه برسیم. در بحث اقتصادی نیز با برخی برندها صحبت کردیم و بودجه‌ دولتی برای برای برگزاری نداریم و خصوصی هستیم.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم شانیت هنرمندان و مردم ما بالاست و به همین دلیل سعی کردیم اتفاق خوبی را رقم بزنیم.
دبیر اجرایی جشنواره حامی توضیح داد: فراخوان جشنواره در سایت  hamifetival.ir اعلام شده است اما فراخوان خبری نشده بود. با این وجود 45 اثر نمایشی، 25 اثر سینمایی و 30 اثر تجسمی، به اولین جشنواره حامی رسیده است.

اولین جشنواره حامی برای رفع آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود 

بخش سینمایی در کشور حساسیت‌های بالایی دارد و برای جلوگیری از حساسیت‌ها، هیاتی از کارگردانان، بازیگران، فیلمبردارها و نویسندگان از جمله رسول صدرعاملی و فریدون جیرانی داریم تا از تجارب آنها استفاده کنیم تا کاری درست پیش ببریم.

وی بیان کرد: بر اساس فراخوان، بخش تجسمی تا پایان شهریورماه، بخش نمایش تا 25 شهریورماه و بخش سینمایی تا 25 مهرماه فرصت ارسال اثر دارند. افتتاحیه جشنواره 10 آبان و اختتامیه 20 آبان ماه برگزار خواهد شد. همچنین اکران آثار در حوزه هنری اتفاق می‌افتد تا داوران تصمیم بگیرند.
کیوان‌فر گفت: در افتتاحیه برنامه خاصی داریم که از شخصیت‌هایی که خودجوش در بحث آسیب‌های اجتماعی کار کرده‌اند، تقدیر و تشکر خواهیم کرد. همچنین در مراسم افتتاحیه و اختتامیه فرش قرمزی خواهیم داشت که ارزش هنرمندان مان را ثابت کنیم. بخش سینمایی شامل فیلم بلند و کوتاه داستانی و مستند بلند و کوتاه، در بخش نمایش؛ عروسکی، میدانی و صحنه‌ای و در بخش تجسمی، آثار را عکس، کاریکاتور و پوستر قبول می‌کنیم.

کوروش پارسا نژاد دبیر بخش تجسمی جشنواره حامی نیز گفت: داوران بخش‌ عکس را اسماعیل عباسی، مهدی مقیمی نژاد و سیف الله صمدیان، داوران بخش پوستر را کیانوش غریب‌پور، فرزاد ادیبی و سیدحسام‌الدین طباطبایی و داوران بخش کاریکاتور را جمال رحمتی، کیارش زندی و بهمن عبدی تشکیل می‌دهند.
انصاری روابط عمومی جشنواره نیز گفت: حمیدرضا نعیمی هنرمند باسابقه تئاتر دبیری بخش نمایش جشنواره را عهده‌دار است و آثار در دو مرحله داوری خواهند شد. هیات انتخاب بخش نمایش را حمیدرضا نعیمی، شهرام کرمی و نادر برهانی مرند تشکیل می‌دهند و داوران در بخش رقابتی نمایش شامل ایرج راد، قطب‌الدین صادقی، حسین پاکدل، سیما تیرانداز و شبنم مقدمی هستند. همچنین، دبیر و داوران بخش سینمایی نیز به زودی اطلاع رسانی می‌شود.
در پایان جلسه نیز از پوسترهای جشنواره حامی با طراحی علیرضا کیوان‌فر رونمایی شد.

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان