عضو سابق کنست: نتانیاهو به دنبال تداوم جنگ است چون از بازخواست می‌ترسد

نماینده عرب پیشین پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد نخست‌وزیر این رژیم خواهان تداوم جنگ است، زیرا بیم آن را دارد که مورد بازخواست قرار گیرد.

عضو سابق کنست: نتانیاهو به دنبال تداوم جنگ است چون از بازخواست می‌ترسد

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، جمال زحالقه، عضو پیشین پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) تصریح کرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد در غزه و منطقه فیلادلفیا برای سال‌های طولانی باقی بماند و مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست بکشاند.

براساس گزارش ارم نیوز، زحالقه در ادامه افزود وضعیت کنونی تاریک است و نتانیاهو تنها به منافع سیاسی شخصی خود اهمیت می‌دهد و از فشارهای داخلی رنج می‌برد زیرا ممکن است او را به سمت تغییر مواضعش سوق دهد.

وی تاکید کرد، نتانیاهو یا به دنبال توافق است یا به دنبال تشکیل کابینه جدید که نشان می‌دهد اگر کابینه به دلیل خروج ایتامار بن گویر (وزیر امنیت داخلی) و بتسلئیل اسموتریچ (وزیر دارایی) سقوط کند، این امر منجر به یک سری شکست‌ها در جامعه اسرائیلی می‌شود که نتانیاهو را مجبور به طولانی کردن جنگ برای تحقق دستاوردهایی می‌کند که ممکن است باعث شود اسرائیلی‌ها شکست او را فراموش کنند.

نماینده سابق کنست همچنین اظهار کرد، نتانیاهو ارتش و سرویس‌های امنیتی را در صورت شکست عملیات مقصر دانسته و بر این اساس برگزاری انتخابات قریب‌الوقوع نیست زیرا احزاب ائتلاف حاکم خواهان ادامه حاکمیت هستند؛ به ویژه احزاب راست افراطی که انتظار کابینه بهتری را ندارند.

زحالقه همچنین گفت موضع جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با نتانیاهو همخوانی ندارد و بایدن به دنبال نجات رژیم صهیونیستی از سیاست‌های نتانیاهو است.

وی ضمن تاکید بر وجود اختلافات میان واشنگتن و تل‌آویو در مورد وضعیت غزه خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی ممکن است بدون جنگ گسترده، تنش محدود با حزب‌الله را تشدید کند.

زحالقه اوضاع کرانه باختری را «جنگ شهرک‌ها» نامید و تاکید کرد که رژیم تل‌آویو مدعی است که از سوی چندین جبهه محاصره شده است؛ در حالی که آغازگر تحرکات نظامی در کرانه باختری، غزه، لبنان و سوریه است.

وی همچنین گفت ارتش رژیم صهیونیستی دچار فرسودگی شده است و برای مرتب کردن اوضاع خود به‌ویژه در محور فیلادلفیا به زمان نیاز دارد. این رژیم تونل‌های باز در هر 2 طرف را پیدا نکرده است و سلاح‌های غزه اغلب دست‌ساز یا قدیمی هستند.

زحالقه درخصوص مسأله کوچ اجباری از غزه گفت، نتانیاهو این طرح را راهی برای مقابله با بحران می‌دانست، اما به دلیل فشارهای بین‌المللی به‌ویژه از سوی مصر و آمریکا از این طرح عقب‌نشینی کرد.

وی در پایان تاکید کرد قدرت ارتش رژیم صهیونیستی با فشارهای داخلی بر فرماندهی نظامی کاهش یافته است و وجود مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی بر اقتصاد رژیم صهیونیستی تأثیر منفی گذاشته است.

با گذشت 345 روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن 2 قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان