رئیس کل دادگستری گلستان در گفت‌وگو با میزان تاکید کرد

برخورد قاطع دستگاه قضایی با بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: جرائم خشن و جرائم علیه امنیت ملی و نوامیس مردم در قانون، مجازات سنگینی دارد و رویه‌ی قضات ما نیز در رسیدگی و صدور احکام در پرونده این جرائم، سخت گیرانه است.

هادی هاشمیان در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهارکرد: جرائم خشن و جرائم علیه امنیت ملی و نوامیس مردم در قانون، مجازات سنگینی دارد و رویه‌ قضات ما نیز در رسیدگی و صدور احکام در پرونده این جرائم، سخت گیرانه است.

وی با تاکید بر این که گلستان محل جولان مجرمان خشن نیست گفت: به این موضوع حساسیم و از دادستان‌ها نیز خواسته ایم با مجرمان اینچنینی، قاطع برخورد کنند.

این مقام قضایی در استان گلستان همچنین افزود: کسانی که جرائم خشن مرتکب می‌شوند مشمول احکام جایگزین حبس، عفو و تخفیف مجازات نمی‌شوند.

هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات پیشگیرانه دادگستری استان در سال‌های اخیر گفت: بهار امسال توهین 22 درصد، ضرب و جرح عمدی 4 درصد و تهدید 4 درصد نسبت به بهار سال 95، کاهش یافت.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: این کاهش نشان می‌دهد اگر آگاهی‌های حقوقی و مهارت‌های ارتباطی افزایش یابد می‌توان جرائمی از این دست را کاهش داد.

گفتنی است، گلستان سال 95، استان پیشتاز کشور در پیشگیری از وقوع جرم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر