۱۰ نکته بسیار مهم برای خرید کفش ورزشی [قسمت دوم/پایانی]

با مقاله راهنمایی خرید کفش در خدمت شما هستیم، همانطور که به یاد دارید در قسمت قبل گفته بودیم که تهیه کفش ورزشی مناسب که امروزه به‌عنوان یکی از ابزار اصلی هر رشته ورزشی مطرح است برای اجرای بهتر ورزش بسیار مهم بوده و دارای سه کارکرد اصلی حفاظت از پا، راحتی و حمل وزن بدن است

با مقاله راهنمایی خرید کفش در خدمت شما هستیم، همانطور که به یاد دارید در قسمت قبل گفته بودیم که تهیه کفش ورزشی مناسب که امروزه به‌عنوان یکی از ابزار اصلی هر رشته ورزشی مطرح است برای اجرای بهتر ورزش بسیار مهم بوده و دارای سه کارکرد اصلی حفاظت از پا، راحتی و حمل وزن بدن است. انتخاب کفش مناسب با اندازه و شکلی مطلوب یکی از نکات قابل‌توجه برای افرادی است که ورزش می‌کنند، به‌راستی کفش ورزشی مناسب باید چه شاخص‌هایی داشته باشد و آن را چگونه انتخاب کنیم؟ در ادامه با بنیتا همراه باشید تا شما را در انجام این کار همراهی کنیم.

 


تغییرات پا


3- پای خود را هرچند وقت یک‌بار اندازه‌گیری کنید

استیون راکین دراین‌باره می‌گوید:«این‌که پاهای بزرگ‌سالان در طول زمان تغییر نمی‌کند و همیشه ثابت است، افسانه‌ای بیش نیست؛ و هرچقدر که ما مسن‌تر می‌شویم پاهای ما نیز تغییر می‌کنند و باید هرسال دو نوبت پای خود را اندازه‌گیری کنیم. برند‌ها نیز این حقیقت را می‌داند و هراندازه کفشی را تولید کرده‌اند و شما بهتر است هنگام رفتن به مارست برای خرید کفش دقت کنید که کدام کفش مناسب کف پای شماست و نه این‌که بر اساس سایز کفش آن را انتخاب کنید و سعی کنید که کفش‌ها را قبل از خرید تست کنید بدون توجه به سایز آن‌ها.» رانکین مدیر خدمات پا و مچ پا در موسسه راتمن در بیمارستان دانشگاه توماس جفرسون در فیلادلفیا است.

heart.org


4- در انتهای روز کفش خود را بخرید

پاها در طول روز متورم می‌شوند و هنگامی‌که شما راه می‌روید و یا می‌دوید اندازه آن‌ها بزرگ‌تر می‌شود پس بهتر است زمانی را برای خرید کفش انتخاب کنید که پاهایتان در بزرگ‌ترین اندازه خود باشند.


5- جوراب‌هایتان را به همراه خود برای خرید کفش ببرید

ebayimg.com


هنگام خرید کفش این نکته مهم است که جوراب‌هایتان را به همراه داشته باشید و اگر ارتز هم می‌پوشید آن‌ها را هم به همراه خود ببرید چون باید کفش شما هم با جوراب و چیزهایی دیگر هم که با پای خود می‌پوشید ست باشد. چون جوراب هم به‌نوعی با کفش در ارتباط است در انتخاب جوراب برای پیاده‌روی بهتر است بجای جنس کتانی از جنسی با الیاف پروپیلن استفاده نمایید. این جنس جوراب به‌راحتی جمع و فشرده نمی‌شود، خیلی سریع خشک می‌شود، مانع از انتقال رطوبت به پا می‌شود، قسمت پاشنه جوراب یک‌لایه پد مانند دارد و از بروز تاول جلوگیری می‌کند. بهتر است هنگام خرید، از فروشنده جوراب مناسب پیاده‌روی بخواهید.


6- به راه رفتن و دویدن تستی در فروشگاه اکتفا نکنید

راکین می‌گوید که: «راه رفتن و دویدن با کفش باید در عمل انجام شود و در عمل ما راحتی با آن‌ها را تجربه کنیم و با راه رفتن در فروشگاه خیلی نمی‌توان به مناسب بودن کفش اکتفا کرد.»


7- از قانون انگشت استفاده کنید

باید بین انگشت بزرگ شما و انتهای کفش بین 9.6 تا 1.8 سانتی‌متر فاصله باشد. پاشنه پا باید محکم باشد و هنگامی‌که شما راه می‌روید نباید که بلغزد. قسمت بالایی کفش که بر روی انگشتان شما قرا می‌گیرد بایستی که نرم و محکم باشد، نباید تنگی آن باعث رنجش پای شما شود. آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا دراین‌باره می‌نویسد که:"هنگامی‌که شما کفش را می‌پوشید تمام انگشتان شما باید بتوانند به‌راحتی تکان بخورند.»


8- به ویژگی‌های خاص کفش‌ها دقت کنید.

kcfoot


درباره بعضی کفش‌ها باید بگوییم که بیشتر برای مأموریت‌های فضایی خوب هستند تا دویدن در پارک چون امکانات و ویژگی‌های عجیب‌وغریبی دارند، مثلاً به در پاشنه آن‌ها فنر وجود دارد و یا با هوا و یا ژل پرشده است و یا شک‌های اضافی به‌پای ما می‌دهند. راکین می‌گوید:«این کفش‌ها مخصوص افرادی است که تمایل خاصی به درد پاشنه‌دارند.» و برای افرادی که مچ پایشان پیچ‌وتاب زیادی هنگام راه رفتن می‌خورد. البته بعضی از کفش‌ها هستند که به افراد اجازه می‌دهند تا قبل پوشیدن جای انگشتان خود را کوچک یا بزرگ کنند یعنی اندازه آن‌ها در یک حدی در برخی نقاط کفش متغیر است.


9- کفش خیلی گران یا خیلی ارزان نخرید

برخی افراد هستند که حاضر نیستند برای قلب دوم خود به‌اندازه کافی پول خرج کنند، خب این حقیقت مشهود است که اگر شما یک کفش 80 دلاری بخرید بهتر است تا یک کفش 15 دلاری که معلم نیست بر چه اساس تولیدشده است. راکین دراین‌باره می‌گوید:« برخی افراد هم هستند که برای خرید کفش‌های مد و یا کفش‌هایی که افراد مشهور موردعلاقه‌شان می‌پوشند هزینه‌های هنگفتی را پرداخت می‌کنند بدون اینکه بدانند آن کفش‌ها مناسب پای آن‌ها هست یا نه. چون افراد مشهور یک کفش را یا برای اینکه با پای آن‌ها مناسب است می‌پوشند که در این زمینه معلوم نیست که پای ما دقیقاً ویژگی پاهای آن‌ها را داشته باشد، یا کفش‌ها را برای تبلیغ یک برند خاص‌ می‌پوشند که بازهم ما اول باید ببینیم که آیا آن کفش مناسب پای ما هست یا نه!»


10- زمان تعویض کفش را بدانید

vitacost.com


کلیفورد جنگ جراح پا در مرکز پزشکی مرسی در بالتیمور دراین‌باره می‌گوید:«هر کفش ورزشی به‌طور متوسط باید بعد از 550 تا 650 کیلومتر تعویض شود. البته یک‌راه بهتر هم وجود دارد که مربوط به احساس شما هنگام پوشیدن کفش است، اگر هنگام استفاده از آن هرگونه احساس ناراحتی به شما دست داد می‌تواند نشانه آن باشد که باید برای خرید کفش جدید به قفسه مارکت‌ها سری بزنید.»

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر