راهنمای کامل کوتاه کردن موهای آقایان (به سبک محو شده)

آیا از مدل موهای برد پیت شگفت‌زده می‌شوید؟ یا اینکه مدل موهای زِین ملک برای شما کمی عجیب است؟ ما به شما نام این مدل را می‌گوییم؛ این مدل محو یا Fade نام دارد

آیا از مدل موهای برد پیت شگفت‌زده می‌شوید؟ یا اینکه مدل موهای زِین ملک برای شما کمی عجیب است؟ ما به شما نام این مدل را می‌گوییم؛ این مدل محو یا Fade نام دارد. در این مدل بغل موهای فرد خالی شده و بالای موهای او باقی می‌ماند. این مدل مو نیازمند یک آرایشگر متبحر برای کوتاه کردن دقیق موها با قیچی، ماشین و یا هر دو برای دست‌یابی به مویی کوتاه در اطراف و پشت سر است. بنیتا نیز سری به این مدل مو زده تا انواع آن را بررسی کند. با ما همراه باشید.

آدام گور، مؤسس و رئیس آرایشگاه باربرولوژی (Barberology) و دارنده‌ی بهترین آرایشگاه سال انگلیس در سال 2016، می‌گوید مدل موی محو درواقع نوعی از مدل کوتاه کردن ملایم انتهای موهاست، اما در این مدل، مو اصلاً به‌طور ملایم کوتاه نشده و از یک نقطه کاملاً زده می‌شود. در این مدل، مو آرام‌آرام کوتاه شده و درنهایت به صفر می‌رسد و تمام پشت گردن و سر خالی می‌شود.

هنوز هم متوجه این مدل نشده‌اید؟ ما هم خودمان کمی در شوک به سر می‌بریم. پس ما از گور خواستیم تا بیشتر در مورد مدل‌های این مو و تناسب آن با افراد مختلف برای ما صحبت کند. ادامه‌ی مطلب را دنبال کنید.

مدل محو مخروطی

این مدل کاملاً تمیز، کلاسیک و مناسب همه‌ی موقعیت‌ها است. در این مدل موها کوتاه می‌شود، اما نه خیلی شدید؛ بنابراین مدل مخروطی علاوه بر محل کار برای زمان‌های فراغت شما هم مناسب است.

مدل محو مخروطی از هیچ به یک طول ترکیب‌شده می‌رسد. در این مدل، مو از قسمت پشت گردن کوتاه شده و هر چه به‌طرف بالا می‌رویم کوتاهی آن کمتر می‌شود. به‌اصطلاح پشت سر کمتر سفید می‌شود.

مدل محو مخروطی

این مدل مو مناسب چه افرادی است؟

این مدل برای افرادی که خواهان یک استایل هوشمندانه‌تر بوده و به دنبال داشتن موهایی طبیعی‌تر هستند مناسب است. به‌علاوه، ازآنجایی‌که در مدل محو مخروطی پوست سر کاملاً دیده نمی‌شود، امکان استفاده از آن با تیپ‌های گوناگون وجود دارد.

مدل محو کوتاه

این مدل نسبت به مدل مخروطی ظرافت کمتری دارد. در این مدل پشت سر اندکی بیشتر سفید شده و کاملاً مشخص است، اما همچنان از پدیدار شدن کامل پوست سر فاصله دارد.

در این مدل موها از پایین‌ترین قسمت کاملاً کوتاه شده و سپس با قسمت بالای مو به‌منظور داشتن ظاهری طبیعی‌تر ترکیب می‌شوند. مدل محو کوتاه راهی عالی برای نمایش موهایی با تراکم بیشتر در بالای سر است. ازاین‌رو معمولاً موهای قسمت بالا برای حالت دادن باقی می‌مانند.

مدل محو کوتاه

گور پیشنهاد می‌کند که مدل محو کوتاه با یک ریش کاملاً آراسته بسیار زیبا می‌شود. در این حالت تضادی در تراکم موهای سروصورت به وجود می‌آید که ظاهری جالب دارد.

این مدل مو مناسب چه افرادی است؟

این مدل مو مناسب افرادی با سری مستطیلی، الماسی و یا مثلثی شکل است.

مدل محو میانی

این مدل نسبت به محو کوتاه نمایان‌تر است، اما پوست سر به‌مانند مدل قبلی کاملاً مشخص نیست. مدل موی محو از نوع میانی بسیار زیبا بوده و یکی از مدل‌های پرطرفدار در بیم آقایان است.

مدل محو میانی از بالای گوش‌ها شروع شده و کاملاً متمایز است. به‌علاوه این مدل همچنان قابلیت همخوانی با سایر استایل‌ها را دارد. این مدل با گزینه‌های بیشتری نظیر پف دادن موهای بالای سر و یا کاکل‌های بلند مورداستفاده قرار می‌گیرد. باید دقت شود که در این مدل،‌ طول مو به‌اندازه‌ی کافی بلند باشد.

مدل موی محو میانی

این مدل مو مناسب چه افرادی است؟

مدل محو میانی در بین تمامی سنین محبوب است و در صورت گذاشتن ریش‌های بلند بهتر هم می‌شود. تنها مسئله‌ای که باید به آن توجه شود استفاده از ژل و یا واکس‌های قوی برای تحت کنترل درآوردن این مدل مو است.

مدل موی محو از بالا

در این مدل مو برخلاف مدل‌های قبلی بیشتر موهای پشت و بغل سر کوتاه شده و پوست سر نمایان می‌شود.

در این مدل شکل طبیعی سر چندان اهمیت نداشته و خط مبنا برای کوتاه کردن دقیقاً از بالاترین قسمت سر و یا تاج آن آغاز می‌شود. نتیجه‌ی به‌دست‌آمده ظاهری کاملاً جالب و زیبا است که به هر چیزی شباهت دارد جز ظرافت و لطافت.

مدل موی محو از بالا

این مدل مو مناسب چه افرادی است؟

این مدل مناسب افرادی است که از داشتن موهای به‌شدت کوتاه ناراحت نمی‌شوند. به‌علاوه این مدل برای افرادی با صورت‌های گرد عالی است.

مدل محو با قیچی

آیا علاقه‌ای به زدن موهای خود با ماشین ندارید؟ پس به سراغ مدلی ملایم‌تر با استفاده از قیچی بروید.

مدل موی محو با استفاده از قیچی یک مدل پایه است که از ماشین‌های اصلاح استفاده نمی‌کند؛ اما به سراغ قیچی رفته و اطراف گردن را با استفاده از یک شانه تا جای ممکن سفید می‌کند. این تکنیک معمولاً زمانی استفاده می‌شود که فرد خواهان یک مدل سفارشی‌تر برای دست‌یابی به شکلی خاص‌تر باشد.

مدل موی محو با قیچی

این مدل مو مناسب چه افرادی است؟

مدل محو با قیچی مناسب افرادی است که خواهان مدلی لطیف و ظریف‌تر هستند. در این مدل آرایشگر شما باید به‌تدریج موهای اطراف سر شما را با قیچی کوتاه کند و عناصر اصلی رایج در مدل محو را کنار بگذارد.

«از واکس مو برای مرتب نگاه‌داشتن ظاهر و تراکم موهای خود استفاده کنید.»

نکاتی برای داشتن موهایی بسیار خوب در این مدل

خودتان این کار را انجام ندهید؛ به‌جای اصرار برای صرفه‌جویی در هزینه و کوتاه کردن موها توسط خودتان، این کار را به یک آرایشگر بسپارید. اگرچه ظاهر این مدل مو ممکن است ساده به نظر برسد، اما این کار نیازمند دقت در استفاده از ماشین اصلاح و قیچی بوده و آرایشگر باید کاملاً ذهن خود را متمرکز ظاهر و شکل شما کند.

مراقب برجستگی‌های روی سرتان باشید؛ اجازه دهید تا پوست سرتان مدل موی شما را مشخص کند؛ اگر دارای برجستگی‌ها و یا غده‌های واضح بر روی سرتان هستید، دقت کنید که بهترین و مناسب‌ترین مدل موی محو را برای خودتان انتخاب کنید.

مرتب باشید؛ آیا می‌خواهید که دارای ظاهری کاملاً عالی باشید؟ پس به‌طور پیوسته به سراغ آرایشگر خود بروید. گور می‌گوید ما همیشه توصیه می‌کنیم که هرچه مو کوتاه‌تر باشد، فاصله‌ی زمانی موردنیاز برای مرتب نگاه‌داشتن آن هم کوتاه‌تر است.

شما با توجه به میزان رشد موهای خود و داشتن هر یک از مدل‌های مطرح‌شده، نیازمند مراجعه‌ی هرچند هفته یک‌بار به آرایشگر هستند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر