یک راهنمای تصویری برای تا کردن دمپای شلوارهای جین

در مورد لباس پوشیدن عموماً متداول ترین مشکل ها همان‌هایی هستند که سخت‌ترین راه‌حل‌ها را نیاز دارند

در مورد لباس پوشیدن عموماً متداول ترین مشکل ها همان‌هایی هستند که سخت‌ترین راه‌حل‌ها را نیاز دارند. یک مثال مناسب در این مورد این است که با دمپای شلوارهای جین چه کار بکنیم. جمع کردن، تا کردن و به صورت پاکتی درآوردن در تئوری کار آسانی است. اما صحبت کردن در مورد انجام دادن یک استایل آسان‌تر از خود عمل کردن است. حقیقت این است که در سال 2016 انتخاب‌های بیشتری برای نوع شلواری که بپوشیم وجود دارد در ضمن تصمیم‌های بیشتری نیز در این مورد که با دمپای شلوار چه کار بکنیم وجود دارد. در این مطلب ما هر چه در مورد نوع دمپای شلوار نیاز دارید با شما در میان خواهیم گذاشت.

دو بار تا خورده

دو بار تا خورده

درجه سختی 1 از 5

مناسب است برای: تقریباً همه نوع شلواری اما به خصوص با کتانی‌های ساق کوتاه و کفش‌های مجلسی.

نحوه اجرا: وقتی کسی از تا زدن شلوار صحبت می‌کند اغلب منظورش این مدل است. ما آن را تای دوبله می‌نامیم چرا که شما هرگز نباید دمپا را بیش از 2 بار تا کنید. اگر شما فردی با قد معمولی هستید تا کردن دمپای شلوار بیش از 3-4 بار کاری خواهد کرد که گویی به مچ پاهای شما وزنه بسته‌اند. عدد طلایی برای تا کردن 4 سانتی‌متر است. اولین تا را کمتر از 2 سانتی‌متر و تای بعدی را بیشتر از 2 سانتی‌متر بزنید. وقتی تا زدید چند ثانیه دیگر زمان بگذارید و با آن ور بروید. یک سمت دمپا را به سمت پایین خم کنید تا به اندازه مناسب برسید. هر چه نباشد این شلوار جین است نه کت و شلوار.

پاکتی

پاکتی

درجه سختی 5 از 5

مناسبت است برای: پوشیدن با چکمه، کتانی‌ها

نحوه اجرا: دلیل سخت‌تر بودن این استایل آن است که برای اغلب افراد مناسب نیست. اگرچه این مدل در مجله‌ی کلاسیک ژاپنی «رایگان و آسان» به وفور دیده می‌شود اما نیاز به سطحی از تعهد به استایل طبقه کارگر دارد که اغلب افراد در سال 2016 برای رسیدن به آن آماده نیستند. به عبارت دیگر از آنجایی که این استایل متعلق به دوره‌ای است که مردان شلوارهای جین را تا می‌زدند تا از خرابی‌شان در حین کار جلوگیری کنند نه برای استایلش، این ظاهر زمانی مناسب است که همراه با چیزهایی مثل: پوتین‌های ردوینگز، کتانی‌های فلایر، پیراهن‌های جین، کاپشن‌های کارگری یا کلاه‌های پشمی قدیمی پوشیده شود. همچنین اگر قد شما از 180 سانتی‌متر کوتاه است اضافه کردن یک تای 12 یا 15 سانتی‌متری به شلوار جین‌تان هیچ لطفی به قد شما نخواهد کرد.

پشته کردن دمپا

پشته کردن دمپا

درجه‌ی سختی 4 از 5

مناسب است برای: کتانی‌های دویدن، پوتین‌های تیمبرلند و پوتین‌های راک استار.

نحوه اجرا: جمع کردن شلوار قبلاً به عنوان نشانه‌ای از تنبلی در نظر گرفته می‌شد یا بدتر، به عنوان بی‌سلیقگی. اما در طول چند سال گذشته این مدل به عنوان استایل جوان‌های به روز در نظر گرفته می‌شود. باید بدانید این استایل فقط به شلوارهای جین خیلی تنگ می‌آید پس اگر به این شلوارها علاقه ندارید به شما توصیه می‌کنم این استایل را به افرادی با پاهای لاغرتر بسپارید. این استایل با کتانی‌های سفید و مینیمال هم جواب می‌دهد اما با کتانی‌هایی مثل: فلای‌نیت و ییزی بهتر ست می‌شود. یک موج جدید هیپ‌هاپ سعی دارد تا آنها را با یک جفت پوتین تیمبرلند جفت کند در حالی که به لطف کفش‌های سطح بالایی مثل: راک استار از برند سنت‌ لورنت شلوارهای جین تنگ با دمپای جمع شده تبدیل به یک مد غالب شده است درست مثل بعضی از پوتین‌‌های خیلی تنگ چرم جیر.

دمپای دوخته شده

دمپای دوخته شده

درجه‌ی سختی 2 از 5

مناسب است برای: کتانی‌های ساق بلند و چکمه‌های چلسی.

نحوه اجرا: تنها کاری که شما باید اینجا انجام بدهید این است که در حالی که کتانی ساق بلند خود (مثل: کتانی چاک تیلور یا بعضی از پوتین‌های چلسی) را پوشیده‌اید شلوار جین خود را تحویل خیاط بدهید. از آنجایی که آنها را در یک طول مشخص برش داده‌اید فقط می‌توانید آنها را با یک سری کفش‌ها بپوشید. نقطه‌ای که روی دمپا دوخته می‌شود جایی است تا بتوانید کفش‌های خود را به نمایش بگذارید. بنابراین دمپا را طوری تا بزنید تا تماس اندکی با کتانی شما داشته باشد. برای افرادی با قد کوتاه‌تر یک دمپای بریده شده آسان‌ترین راه برای بلند‌ و لاغرتر نشان دادن پاهای فرد است.

دمپای کاملاً بریده شده

دمپای کاملاً بریده شده

درجه سختی 3 از 5

نحوه اجرا: اگرچه به نظر می‌رسد آسان است تا با یک قیچی شلوار جین محبوب خود را پاره‌ پاره کنید اما این مساله بدون کمی زیرکی و صبر اتفاق نخواهد افتاد. بعد از اینکه گچ و قیچی را آماده کردید مطمئن شوید که شلوار جین خود را در ارتفاع مناسبی روی کفش‌های خود برش می‌دهید. مزیت این نوع دمپا این است که با عرض‌های مختلف شلوار جین کار می‌کند فرقی نمی‌کند شلوار تنگ یا گشاد باشد و راه غیرمستقیمی است تا به ظاهر کلاسیک‌تان کمی شخصیت اضافه‌ کنید. اگر به دنبال شلوار جینی کمی گشاد‌تر می‌گردید بهتر است آنها را کمی بالاتر از قوزک پای خود ببرید. اما سختی کار آنجاست که به یک لبه‌ی ساییده شده برسید تا به جای ظاهری شلخته یک استایل ژولیده پیدا کنید. فقط به یاد داشته باشید این استایل به شلوارهای جین دسته دوم بیشتر می‌آید و با شلوارهای جین تازه کمی عجیب است. یادتان باشد که با برش دمپای شلوار، شما عمر آنها را به شدت کاهش می‌دهید نزدیک به یک سال!

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر