معرفی انواع اسکراب ها و نرم کننده های طبیعی پوست پا

در واقع تهیه و ساخت نرم کنده پوست پا خانگی چندان هم سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطالعه این مقاله به راحتی با روش های ساخت اسکراب و نرم کننده طبیعی آشنا شوید با ما همراه باشید.

معرفی انواع اسکراب ها و نرم کننده های طبیعی پوست پا

پا ها در واقع پایه بدن انسان محسوب می شوند و با وجئد اینکه در کفش پنهان هستند اما نقش بسیار مهمی در سلامت و احساس آسایش انسان دارند. به همین خاطر رعایت یک رژیم غذایی مناسب و استفاده از نرم کننده های طبیعی پوست پا می توانند موجب داشتن پاهایی نرم و سالم شوند.

اسکراب ها و نرم کننده های پوست پا

همانطور که می دانید پاها به صورت میانپین 5000 قدم در طول روز برمی دارند و تمام وزن بدن شما را با خود حمل می کنند. به همین خاطر می توان آن ها را پرکاربرد ترین عضو بدن دانست. اما با این حال بسیاری از افراد ان ها را نادیده می گیرند و مراقب سلامتی و زیبایی پاهای خود نیستند.

آشنایی با انواع خانگی نرم کننده پوست پا

همیشه به خاطر داشته باشید که پاها نیز مانند سایر اعضای بدن نیاز به توجه، درمان و مراقبت دارند و برای درک اهمیت این موضوع همیشه از آن ها مراقبت کنید تا آن ها نیز از شما مراقبت کنند.

برای مراقبت از پاها می توانید از روش هایی مانند ساخت نرم کننده و اسکراب های خانگی استفاده نمایید که در ادامه سعی داریم بهترین اسکراب ها و نرم کننده های خانگی و همچنین دستورالعمل ساخت آن ها را شرح دهیم:

ساخت نرم کننده پوست پا با روغن نعناع و نمک اپسوم:

روغن نعناع قابلیت تسکین خارش و درد را دارد و روغن های نارگیل و زیتون نیز پا را نرم و مرطوب می کند. این اسکراب برای پاهای خسته بسیار عالی است و مناسب انواع پوست ها می باشد. توصیه می شود که پیش از استفاده از روغن نعناع حتما تست پچ را انجام دهید. انجام تست به این صورت است که باید مقداری از روغن را روی بازوی خود بمالید و روی آن را بپوشانید.

چگونگی ساخت نرم کننده پوست پا

مدت 24 ساعت صبر کنید و اگر پوست تان نسبت به روغ هیچ واکنشی نشان نداد به این معنی است که استفاده از روغن برای شما ممنوعیتی ندارد.

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل
  • یک فنجان نمک اپسوم
  • سه الی چهار قطره روغن نعناع

دستورالعمل استفاده:

برای تهیه این نرم کننده پوست پا یک کاسه بردارید و در آن نمک اپسوم، روغن زیتون یا روغن نارگیل و روغن نعناع را با یکدیگر ترکیب نمایید. سپس کف پاها را به مدت 10 دقیقه با این ترکیب ماساژ دهید. اجازه دهید ترکیب به مدت 10 دقیقه روی کف پا بماند و پس از آن پاها را بشویید و مرطوب کننده بزنید.

روش های نرم شدن پوست پا

استفاده از روغن نارگیل و نمک:

این اسکراب برای کف پای ترک خورده معجزه می کند و پاهایتان را نرم و لطیف خواهد کرد. این اسکراب برای انواع پوست بی خطر خواهد بود. روغن نارگیل به دلیل مرطوب نگه داشن پوست یک انتخاب ایده آل برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی به شمار می آید و همچنین خواص ضدالتهابی نیز داشته و از سد دفاعی پوست محافظت خواهد کرد.

مواد مورد نیاز:

  • یک چهارم فنجان روغن نارکیل
  • یک فنجان نمک
  • سه الی چهار قطره روغن اسانسی به دلخواه
  • یک چهارم فنجان ویتامین ای

دستورالعمل استفاده:

در ابتدا نمک، روغن اسانسی، روغن نارگیل و روغن ویتامین ای را به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید. سپس ترکیب ایجاد شده را درون یک شیشه بریزید و آن را چندین روز کنار بگذارید. پس از اماده شدن می توانید کف پاهایتان را دست کم به مدت 20 دقیقه با این نرم کننده ماساژ دهید.

تاثیر روغن نارگیل بر نرم شدن پاها

ترکیب شکر قهوه ای و روغن زیتون:

طرز تهیه این نرم کننده بسیار راحت است و استفاده از آن نیز پوست پاهایتان را نرم و مرطوب خواهد کرد. در واقع شکر قابلیت لایه برداری پوست را دارد و روغن های اسانسی نیز کف پا را تسکین می دهند.

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  • دو قطره روغن اسانسی بابونه یا نعناع
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک قاشق چایخوری جوش شیرین

دستورالعمل استفاده:

برای تهیه این نرم کننده بایستی شکر، جوش شیرین و روغن زیتون را درون یک ظرف با یکدیگر ترکیب نمایید. سپس روغن اسانسی را به آن اضافه نمایید و ترکیب ایجاد شده را روی پای خود ماساژ دهید. اجازه دهید ترکیب به مدت 20 دقیقه روی پا بماند و سپس شستشو دهید.

تاثیر شکر قهوه بر نرم شدن پاها

ترکیب پودر قهوه و روغن نارگیل:

این اسکراب خانگی نیز قابلیت نرم کنندگی پوست پا را دارد. قهوه سلول های پوستی مرده را از بین می برد و روغن نارگیل نیز درد را تسکین می دهد و موجب نرم کنندگی پوست می شود.

مواد مورد نیاز:

  • دو قاشق غذاخوری شکر دانه درشت
  • دو قاشق غذاخوری پودر قهوه
  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل

دستورالعمل استفاده:

برای تهیه این اسکراب بایستی پودر قهوه، شکر و روغن نارگیل را با یکدیگر ترکیب نمایید. سپس ترکیب آماده شده را روی تمام پا بمالید و به مدت 15 الی 20 دقیقه ماساژ دهید. در نهایت آن را شستشو دهید.

نرم شدن پاها با روش های خانگی

ترکیب روغن درخت چای و نعناع:

یکی دیگر از نرم کننده های طبیعی پوست پا ترکیب روغن درخت چای و نعناع است. در واقع این ترکیب درد های پا را تسکین می دهند و باکتری ها و میکروب های روی پا را از بین می برند. نمک به عنوان یک اسکراب عمل کرده و کثیفی و سلول های پوستی مرده پا را برطرف می کند. دقت داشته باشید که اگر کف پایتان ترک خورده است ممکن است با استفاده از روغن های اسانسی دچار سوزش شوید.

مواد مورد نیاز:

  • یک فنجان نمک حمام
  • دو الی سه قطر روغن اسانسی نعناع
  • دو الی سه قطره روغن اسانسی درخت چای
  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

دستورالعمل استفاده:

در ابتدا بایستی نمک و روغن های درخت چای، نعناع و زیتون را به خوبی با ترکیب نمایید تا یک خمیر ایجاد شود. سپس خمیر را کف پاها بگذارید و به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. پس از گذشت این مدت زمان می توانید پاها را شستشو دهید.

استفاده از روغن درخت چای برای نرم شدن پاها

ترکیب روغن اسطوخودوس و نمک:

جالب است بدانید که روغن اسانسی اسطوخودوس به تولید کلاژن کمک شایانی می کند و زخم ها را نیز بهبود می بخشد. همچنین علاوه بر رایحه بسیار خوب و اثرات آرام بخش باعث نرم شدن کف پاها می شود.

مواد مورد نیاز:

  • یک فنجان نمک حمام
  • نصف قاشق چایخوری روغن اسطوخودوس
  • نصف فنجان روغن هسته ی انگور

دستورالعمل استفاده:

برای تهیه این نرم کننده طبیعی پوست پا بایستی نمک را درون کاسه بریزید و روغن های هسته ی انگور و اسطوخودوس را به آن اضافه کنید. به خوبی هم بزنید تا ترکیب یک دست شود. سپس کف پاها را نم دار کنید و آن را به آرامی با ترکیب آماده شده ماساژ دهید.اجازه دهید به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس پای تان را بشویید.

استفاده از نمک برای نرم شدن پوست پا

تهیه نرم کننده طبیعی پوست پا با ترکیب روغن رزماری و نعناع:

اگر پوست خشکی دارید پیشنهاد می کنیم که حتما از این نرم کننده استفاده کنید. روغن نعناع به تسکین درد کف پا کمک می کند و روغن نارگیل نیز پا را مرطوب و نرم می کند. به طور کلی این ترکیب برای پاهای خسته و به اصطلاح پاهای توت فرنگی یک گزینه ایده آل محسوب می شود.

مواد مورد نیاز:

  • دو الی سه قطره روغن رزماری
  • یک چهارم فنجان نمک حمام
  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • دو الی سه قطره روغن نعناع
  • یک قاشق چایخوری روغن نارگیل

دستورالعمل استفاده:

در ابتدا نمک دریا را به یک کاسه ی بزرگ انتقال دهید و روغن نارگیل و روغن زیتون را به آن اضافه نمایید و به خوبی هم بزنید. در ادامه روغن نعناع و رزماری را به آن بیافزایید و به خوبی ترکیب کنید. اگر ترکیب تان کمی خشک است می توانید روغن نارگیل و روغن زیتون بیشتری استفاده کنید. پاها را با این ترکیب ماساژ دهید و باقی مانده مواد را در یک ظرف شیشه ای نگه دارید.

چگونگی اماده کردن نرم کننده پوست پا

ساخت نرم کننده پوست پا با ترکیب جودوسر و جوش شیرین:

جالب است بدانید جودوسر بافت درشتی دارد که این مسئله آن را تبدیل به یک لایه بردار عالی می کند. این ترکیب به عوان یک نرم کننده طبیعی پوست پا شناخته شده که بثورات و خارش های جزئی را نیز تسکین می دهد. جودوسر وقتی که با نمک و جوش شیرین ترکیب می شود به عنوان یک لایه بردار عالی نیز عمل خواهد کرد.

مواد مورد نیاز:

  • دو قاشق چایخوری جودوسر
  • دو قاشق غذاخوری نمک حمام
  • یک قاشق چایخوری جوش شیرین
  • دو الی سه قاشق غذاخوری آب

دستورالعمل استفاده:

ابتدا جودوسر، نمک، آب و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب نمایید. خمیر به دست آمده را کف پاها بمالید و به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. در نهایت کف پاها را بشویید و مرطوب کننده بزنید.

راهمکار های خانگی برای نرم شدن پوست پا

همچنین پس از مطالعه مطلب نرم کننده پوست پا پیشنهاد می کنیم که با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب پاکسازی پوست و همچنین کلاژن سازی پوست نیز آشنا شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان