درمان قطعی ریزش موی سکه ای + بهترین روش های درمان ✅

درمان قطعی ریزش موی سکه ای + بهترین روش های درمان ✅

ریزش سکه ای مو یا آلوپسی آره آتا عارضه‌ای است که هنوز دلیل اصلی برای آن تعیین نشده است. طبق تحقیقات صورت گرفته، پزشکان عامل شایع کچلی سکه ای مو را بیماری خود ایمنی شناسایی کرده‌اند. در این بیماری سیستم ایمنی بدن فولیکول‌های مو را به‌عنوان عامل خطر شناخته و به آن‌ها حمله می‌کند. تا به حال درمان قطعی ریزش موی سکه ای نیز تشخیص داده نشده است؛ اما متخصصان از راهکارهای مختلفی مانند مزوتراپی، پی‌آر‌پی و دارو درمانی باتوجه‌به شرایط بیمار، برای کنترل و درمان ریزش مو سکه ای استفاده می‌کنند. در ادامه به بررسی بهترین روش‌های درمان آلوپسی آره آتا می‌پردازیم. اگر خود یا یکی از عزیزانتان درگیر این مشکل هستند، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درمان قطعی ریزش موی سکه ای + بهترین روش های درمان

مزوتراپی؛ یکی از بهترین روش های درمان ریزش سکه ای مو

مزوتراپی یک روش غیرتهاجمی و غیرجراحی برای درمان ریزش مو سکه ای است. به دلیل اینکه مزوتراپی یک روش غیرجراحی است؛ بنابراین مزایایی همچون دوره نقاهت کوتاه، عوارض جانبی بسیار کم و زودگذر و نتیجه‌گیری سریع دارد. در روش مزوتراپی مو، ترکیبی از مواد مغذی مانند انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینواسیدها و هورمون‌هایی که به کاهش ریزش مو، تحریک مجدد فولیکول و رویش مجدد مو کمک می‌کنند، در قالب یک کوکتل به پوست سر تزریق میشوند.

از مزوتراپی به عنوان یک روش مجزا برای درمان آلوپسی آره آتا استفاده می‌شود و با انجام آن به تشخیص پزشک معمولا نیازی به اجرای روش‌های درمانی دیگر نیست. به‌عنوان مثال رویتاکر مو هیرکر مخصوص درمان ریزش و تقویت مو است و به صورت تخصصی برای درمان مشکلات پوست و موی سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت تکمیل دوره درمانی مزوتراپی، اغلب ماندگاری نتایج این روش به شکل طولانی‌مدت است و باعث افزایش تراکم و ضخامت موها می‌شود.

درمان قطعی ریزش موی سکه ای + بهترین روش های درمان

پی آر پی؛ یکی دیگر از روش‌های غیرتهاجمی برای درمان ریزش مو سکه ای

یکی دیگر از روش‌های غیرتهاجمی مناسب برای درمان آلوپسی آره آتا، استفاده از راهکار پی آر پی است. در این روش، پزشک مقداری خون از بازوی فرد دچار ریزش مو سکه ای شده می‌گیرد. سپس پلاسمای غنی شده از پلاکت خون توسط دستگاه سانتریفیوژ پی آر پی از خون جدا شده و به ناحیه‌های تحت درمان ریزش سکه ای مو توسط پزشک تزریق می‌شود. طبق مطالعات انجام شده، تزریق پلاکت عامل رشد مجدد فولیکول‌های مو است.

در این روش هیچ نیازی به بیهوشی فرد تحت درمان نیست. کلیه ملزومات انجام این عمل فقط شامل لوله، سرنگ، سوزن و مواد ضدانعقاد برای جداسازی پلاکت و تزریق آن به پوست سر است. مجموعه این وسایل کیت پی آر پی نام دارد. کلینیک‌های درمانی پوست و مو باید توجه داشته باشند که از کیت‌های پی آر پی مرغوب استفاده کنند؛ زیرا خرید کیت پی آر پی با کیفیت بالا، در حصول بهترین نتیجه تزریق پی آر پی، تاثیر فراوانی خواهد داشت.

درمان قطعی ریزش موی سکه ای + بهترین روش های درمان

دارو درمانی؛ درمان دارویی برای عارضه آلوپسی آره تا

عوامل ژنتیکی، کمبود مواد ضروری برای بدن و استرس شدید نیز در کنار اختلالات خودایمنی به عنوان دلایل ریزش مو سکه ای شناخته می‌شوند. ازاین‌رو با تشخیص پزشک، می‌توان از دارو درمانی برای کنترل عارضه ریزش مو سکه ای استفاده کرد. به‌طورکلی فرایند درمان آلوپسی آره تا به علت، شدت و میزان ریزش مو در افراد بستگی دارد. معمولا پزشکان بعد از تشخیص علت اختلال ریزش مو سکه‌ای، باتوجه‌به شرایط فرد مبتلا داروهای خوراکی و موضعی مانند کورتیکوستروئید را برای سرکوب کردن سیستم ایمنی بدن تجویز می‌کنند؛ البته این دارو عوارضی همچون فشار خون بالا و بیماری های کلیوی و کبدی را دارد.

همچنین ماینوکسیدیل و آنترالین نیز برای گشادسازی عروق و تحریک دوباره رویش و رشد مو توسط پزشک در صورت نیاز تجویز می‌شود. البته ماینوکسیدیل موجب رشد مجدد موها می‌شود؛ اما از ایجاد ریش مو سکه ای جلوگیری نمی‌کند. روش درمان جایگزینی که می‌توان به‌جای داروی ریزش موی سکه ای به‌ کار برد، استفاده از کوکتل‌های حاوی مواد موردنیاز برای رشد دوباره مو است. کوکتل هایی مانند کوکتل مزولایک مو اسپانیا خیلی سریع شرایط نامتعادل هورمونی را پیدا کرده و با احیای سلول های پوست و گشادسازی عروق، به ترمیم فولیکول‌های مو آسیب دیده در نواحی ریزش سکه ای کمک بسزایی می‌کنند.

کاشت مو؛ روشی تهاجمی و جراحی برای درمان طاسی سکه‌ای

در جراحی کاشت مو برای درمان ریزش مو سکه ای، پزشک فولیکول‌های سالم از محل‌های پر مو سر یا ناحیه‌های دیگر بدن برداشته و به ناحیه‌ای از سر پیوند می‌زند که دچار آلوپسی آره تا شده است. با این کار فولیکول‌های آسیب‌دیده در قسمت ریزش سکه‌ای ترمیم یافته و دوباره رشد می‌کنند.

این روش تهاجمی باید بارها تکرار شده تا نتیجه ای طبیعی حاصل شود. از این رو ممکن است عوارض بیشتری نسبت به روش‌های درمانی دیگر داشته باشد. همچنین دوران نقاهت جراحی کاشت مو طولانی است. اغلب پزشکان به دلیل نتیجه نگرفتن از سایر روش های درمانی طاسی سکه ای یا وخیم بودن وضعیت آلوپسی آره تا، کاشت مو را تجویز میکنند.

برای رفع ریزش سکه ای مو خود درمانی انجام ندهید!

در این مطلب به بیان راهکاری های درمانی برای رفع ریزش مو سکه‌ای پرداختیم. مزوتراپی، پی آر پی، دارو درمانی و کاشت مو ازجمله روش‌هایی هستند که پزشکان بسته به شرایط و وضعیت بیمار برای درمان آلوپسی آره تا تجویز می‌کنند. نکته مهم انجام ندادن اقدام خودسرانه برای درمان ریزش موی سکه ای است. هنگام مواجهه با طاسی سکه‌ای هر چه سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه کرده تا دکتر معالج باتوجه‌به نوع بیمار شما، بهترین راه درمان را تجویز کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان