سوءاستفاده قاضی زاده هاشمی از سربازی اجباری /این وعده جزو اختیارات رئیس جمهوری نیست

قاضی زاده هاشمی وعده ای را درباره سربازی اجباری داد که به سرعت با تذکر مجری مناظره روبرو شد که خواستار دادن وعده هایی شد که در چارچوب اختیارات رئیس جمهور باشد.

سوءاستفاده قاضی زاده هاشمی از سربازی اجباری /این وعده جزو اختیارات رئیس جمهوری نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، در جریان آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، وعده‌ای داد که در طول سال‌های اخیر، افراد مختلفی برای رای گرفتن در انتخابات مختلف، آن را ارائه کرده‌اند.
او گفته «دیوار سخت سربازی را برای همیشه از مقابل جوان ایرانی بر خواهم داشت. ابتدا تکلیف سه و نیم میلیون سرباز فراری را روشن خواهیم کرد. با ایجاد طرح فروش خدمات سربازی و جایگزین کردن سربازی حرفه ای با سربازی فعلی و افرایش حقوق سربازان این موضوع را بهبود خواهم بخشید.»

بنا بر اصل 110 قانون اساسی «فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح» از جمله وظایف مقام رهبری بیان شده است. به عبارت دیگر، اگر بنا باشد تغییراتی در ستاد کل نیروهای مسلح، به لحاظ ساختار، مقررات و هر آنچه در این ستاد می‌گذرد، باید با تایید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، و موافقت مقام رهبری صورت گیرد.

سال 1397 وقتی برخی نمایندگان مجلس دهم، بنا داشتند ساختار سربازی را دچار تغییر کنند، سردار مسعود مطهر، معاون حقوقی و امور مجلس وقت ستاد کل نیروهای مسلح گفته بود «بر اساس اصل 110 قانون اساسی تصمیم‌گیری در خصوص نیروهای مسلح باید به تایید و موافقت فرمانده معظم کل قوا برسد؛ بنابراین هر طرح و ایده‌ای که بخواهد در قانون سربازی مطرح شود ابتدا باید به تایید مقام معظم رهبری رسیده و پس از آن در مجلس تصویب شود.»

مجری مناظره هم پیش از سخنان قاضی‌زاده در دور دوم، تذکر داد که نامزدها وعده‌هایی که می‌دهند در حوزه اختیارات ریاست‌جمهوری باشد.

این تنها یکی از چندین نمونه‌ی تلاش‌ها برای ایجاد تغییرات در ساختار سربازی است. اما وعده‌دهندگان از مشکلات و سختی‌های مردم به خصوص جوانان در مورد سربازی استفاده یا به عبارت بهتر سوءاستفاده می‌کنند و در حیطه‌ای که اختیار قانونی ندارند، وعده می‌دهند؛ و مهمتر اینکه مشخص نیست سوءاستفاده از این مساله برای رای آوری چه زمانی پایان می یابد؟

2929

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان