طرح تابستانه مهارت در کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای کردستان گفت: طرح تابستانه مهارت از ۱۵ تیرماه جاری تا ۱۵ شهریورماه امسال در استان اجرا می‌شود.

طرح تابستانه مهارت در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سید علی علوی اظهار کرد: برای ایفای نقش موثر در هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان دانش‌آموز، در قالب یک عزم و هم‌افزایی ملی «طرح تابستانه مهارت» در بازده زمانی 15 تیرماه تا 15 شهریورماه در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای کردستان در خصوص اهداف طرح تابستانه مهارت، افزود: اوقات فراغت ‌دانش‌آموزان فرصت مغتنمی برای کسب مهارت است تا این قشر با بازار کسب و کار آشنا شوند.
وی بر ایجاد بسترهای لازم برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل تاکید کرد و گفت: کمک به هدایت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار در دانش‌آموزان، استعدادسنجی، رغبت‌سنجی و تعیین بهترین شغل متناسب با ویژگی‌های فردی متقاضی، معرفی ظرفیت‌های اشتغال موجود در جامعه مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: این طرح به منظور ایفای نقش موثر در هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان و جوانان دانش‌آموز با بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل سازمان‌های متولی در راستای افزایش مهارت‌آموزی، عدالت آموزشی، توانمندسازی اقتصادی، سرمایه‌گذاری علمی و توسعه کمی و کیفی خدمات گروه‌های مخاطب با تاکید بر دانش‌آموزان کم بضاعت در استان برگزار می‌شود.

علوی ایفای نقش موثر در هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان دانش‌آموز را دیگر هدف مهم اجرای طرح تابستانه مهارت عنوان کرد و گفت: طرح تابستانه مهارت از 15 تیرماه همزمان با سراسر کشور در کردستان اجرایی می‌شود و تا 15 شهریورماه ادامه دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با بیان اینکه جامعه هدف طرح تابستانه مهارت دانش‌آموزان و سایر گروه‌های سنی 12 تا 18 سال هستند و در قالب این طرح به صورت رایگان آموزش می‌بینند، خاطرنشان کرد: سنین 12 تا 15 سال باعنوان مهارت‌آموز و سنین 15 تا 18 سال تحت عنوان کارآموز از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای کردستان اضافه کرد: این طرح در مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه‌های آزاد در حال اجراست.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان