طرز تهیه چلو گوشت بوقلمون خوش طعم و محبوب

غذاهای ایرانی انواع مختلف و بسیاری دارند که یکی از محبوب و پرطرفدار ترین غذاهای ایرانی چلو گوشت مخصوص می باشد. چلو گوشت با گوشت بوقلمون می تواند خاصیت های بسیاری داشته باشد که با تهیه این چلو گوشت از خواص گوشت بوقلمون بهرمند شد.

طرز تهیه چلو گوشت بوقلمون خوش طعم و محبوب

یکی از خوشمزه و پر طرفدار ترین غذاهای ایرانی چلو گوشت می باشد. چلو گوشت را می توان با انواع گوشت ها مانند گوشت گاو، گوشت گوسفند و گوشت بوقلمون تهیه کرد. گوشت بوقلمون دارای خاصیت های زیادی می باشد که با تهیه این چلو گوشت لذیذ می توانید از خاصیت های این گوشت بهرمند شوید. طرز تهیه چلو گوشت بوقلمون در این مطلب قرار گرفته شده است.

از جمله غذاهای محبوب ایرانی می توان به اشکنه اصفهانی، ته چین میگو و واویشکا جگر اشاره کرد. این غذاهای لذیذ ایرانی به راحتی قابل تهیه می باشند و کافی است تا بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید. چلو گوشت بوقلمون غذایی مجلسی و شیک بوده که برای انواع مهمانی ها می  توان تهیه کرد. پیاز برای طعم دار کردن این غذا می باشد و به دلخواه می توانیدمقدار مواد اولیه را یک و یا دو برابر کنید.

چلو گوشت بوقلمون لذیذ

مواد لازم

  • پیاز 2 عدد
  • سیر 2 حبه
  • برنج 2 پیمانه
  • گوشت بوقلمون به مقدار لازم
  • زعفران دم کشیده شده غلیظ به مقدار لازم
  • کره به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • زردچوبه به مقدار لازم

چلو گوشت بوقلمون مقوی

طرز تهیه چلو گوشت بوقلمون مجلسی و لذیذ

ابتدا برای تهیه این چلو گوشت باید یک پیاز را خلالی کنید و در کاسه ای به همراه تکه های گوشت بوقلمون و ادویه ها بریزید و به مدت 1 ساعت کنار بگذارید تا طعم دار شود. قابلمه ای مناسب را بر روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن و کره بریزید.

یک عدد پیاز باقی مانده را نگینی خرد کنید و در تابه تفت دهید. پس از 2 دقیقه تفت دادن باید گوشت های بوقلمون طعم دار شده را به قابلمه اضافه کنید و زردچوبه و فلفل سیاه بزنید. سیر را له کنید و پس از 20 دقیقه تفت دادن گوشت به همراه زعفران بی افزایید.

باید حدود 20 الی 30 گوشت را تفت دهید تا به خوبی سرخ شوند. حالا باید 3 لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش بی آید. زمانی که اب به جوش آمد حرارت را کم کنید. حالا باید به سراغ برنج بروید. بهتر است که برنج را از قبل خیس کنید.

طرز تهیه چلو گوشت بوقلمون لذیذ

برنج را در آب جوش بریزید و زمانی که پخته شد آبکش کنید و به قابلمه برگردانید و بر روی برنج روغن و زعفران بریزید. پس از گذشت مدت زمانی که گوشت بوقلمون به خوبی پخته شد گوشت را در ظرف مورد نظر به همراه برنج پخته شده سرو کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان