شب مهمان رهبری بودم و درباره کابینه مذاکره کردم /ماجرای درخواست مهدی کروبی درباره عبدالله نوری /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

هاشمی رفسنجانی روز دوم مرداد روایتی از دیدار با رهبری، مهدی کروبی، مخبر دزفولی و برخی اخبار خارجی است.

شب مهمان رهبری بودم و درباره کابینه مذاکره کردم /ماجرای درخواست مهدی کروبی درباره عبدالله نوری /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در 2 مرداد 1380 را بخوانید؛

دکتر [احمدرضا] جلالی [نایینی] آمد. پیشنهادهایی داشت، در مورد تشکیل یک مؤسسه فرهنگی، برای دفاع از سازندگی و جواب به شبهات نادرست و سم‌پاشی‌ها و سؤالاتی داشت، از دوران نوجوانی و قبل از طلبگی من و حقایق تاریخی و گفت، علائمی می‌بیند که یک سازماندهی از سوی دشمنان انقلاب، برای تضعیف شما شده است.

آقای [محمدرضا] مخبر[دزفولی]، مسئول کمیسیون نظارت مجمع [تشخیص مصلحت نظام] آمد. در مورد پیش‌نویس آیین‌نامه نظارت، سؤالاتی داشت و از تلاش وسیع چپ‌ها، برای حذف یا تضعیف شورای عالی انقلاب فرهنگی و راه چاره آن گفت. عصر، اعضای ستاد [برگزاری] نمازجمعه تهران آمدند. آقای [جواد] مقصودی، [رئیس ستاد]، گزارش داد و من هم دربارۀ نماز جمعه، صحبت و توصیه‌هایی نمودم.

شب، میهمان رهبری بودم. دربارۀ کابینه آینده مذاکره‌ کردیم و در مورد مسئله منطقه نفتی البرز در دریای خزر که ایران آن را سهم خود می‌داند و [جمهوری] آذربایجان، آن را به شرکت‌های غربی واگذار کرده که به دستور رهبری، نیروی هوایی ایران، مانع کار آنها شده و از محل رفته‌اند و احتمال بروز حوادثی هست.

گفتند، آقای [مهدی] کروبی، [رئیس مجلس]، در مورد عفو آقای عبدالله نوری، [وزیر سابق کشور و مدیرمسئول روزنامه خرداد] صحبت کرده و ایشان جواب داده‌اند، لازم است آقای نوری، حرف‌های نامناسبی را که زده، اصلاح نماید. سران مجلس، از آقای [سیدمحمود] هاشمی‌شاهرودی، [رئیس قوه قضائیه]، خواسته‌اند که سه نفر بر تعداد پیشنهادی حقوقدان‌های شورای نگهبان بیفزایند؛ ایشان نپذیرفته و مشکل لاینحل مانده است و ممکن است به مجمع [تشخیص مصلحت نظام] کشیده شود.

[عبدالرحمن] وحید، رئیس‌جمهور اندونزی، هنوز در کاخ ریاست‌جمهوری مانده و خود را رئیس‌جمهور قانونی می‌داند. خانم [مگاواتی] سوکارنو، [رئیس‌جمهور منتخب مجلس] هم کار خود را مشروع معرفی می‌کند. در پاکستان، سیل خرابی‌ها و تلفات زیادی بار آورده است.

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر