چرا آمریکایی‌ها به تحولات سیاسی بی‌تفاوت شده‌اند؟

«دونالد ترامپ» چندین پرونده قضایی دارد که در برخی از آن‌ها احکامی دریافت کرده و بایدن نیز از رقابت‌ها کنار رفته است، اما چرا هنوز شاهد تغییر شگرفی در میزان محبوبیت نامزدهای ۲ حزب جمهوری‌خواه و دموکرات نیستیم و چرا اساسا شواهد حاکی از آن است که مردم آمریکا به تحولاتی که در روزهای انتخابات روی می‌دهد توجهی نشان نمی‌دهند؟

چرا آمریکایی‌ها به تحولات سیاسی بی‌تفاوت شده‌اند؟

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، رسانه آمریکایی در مقاله‌ای با اشاره به اینکه وقایع سیاسی مهم آمریکا در هفته‌های اخیر تأثیر شگرفی در میزان محبوبیت نامزدهای 2 حزب برجسته این کشور نداشته، گزارش داد کناره‌گیری بایدن از اهمیت چندانی در عملکرد احزاب برخوردار نیست و رقابت‌ها همچنان به‌صورت تنگاتنگ دنبال خواهد شد.

به گزارش لس‌آنجلس‌تایمز، ترامپ در سال 2016 ادعا کرد محبوبیت او در میان حامیانش آن‌قدر مستحکم است که حتی اگر در روز روشن در خیابان به کسی شلیک کند، آرای خود را از دست نخواهد داد. این سخنان در آن زمان اغراق‌آمیز به نظر می‌آمد، اما امروز می‌بینیم که با وجود بحران‌های مختلف، شکست در دادگاه، استیضاح و اتهامات گوناگون، پایگاه حمایتی ترامپ همچنان قدرتمند است.

این حمایت پایدار از ترامپ تنها به جذابیت شخصی او برای هوادارانش مربوط نمی‌شود، بلکه نشان‌دهنده تغییری ریشه‌دار در ذهنیت رأی‌دهندگان است. وفاداری افراد به حزب اکنون به نیروی قدرتمندی در هر 2 سوی طیف سیاسی ایالات متحده تبدیل شده است.

رسانه آمریکایی گزارش داد، این تغییر به حامیان ترامپ محدود نمی‌شود. در مورد بایدن هم می‌توان دید که عملکرد ضعیف او در مناظره انتخابات با ترامپ منجر به انتقادات گسترده‌ای از سوی رهبران دموکرات، رسانه‌ها و حامیان مالی ستاد وی شد. آنها خواستار کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی شدند و او هم در نهایت در روز یکشنبه به این خواسته‌ها تن داد؛ اما رأی‌دهندگان آمریکایی که حامی او بودند همان واکنشی را داشتند که طرفداران ترامپ از خود نشان دادند. آن‌ها با درخواست‌هایی که برای کناره‌گیری بایدن مطرح شده بود، به مخالفت برخاستند.

چرا آمریکایی‌ها به تحولات سیاسی بی‌تفاوت شده‌اند؟
تلاس نافرجام برای ترور ترامپ

به گزارش این روزنامه، وفاداری حزبی باعث شده رأی‌دهندگان آمریکایی نقص‌های عمده‌ای که در نامزدهای مورد حمایت آن‌ها وجود دارد را نادیده بگیرند. با اینکه بسیاری از رأی‌دهندگان دموکرات معتقد بودند بایدن برای ریاست‌جمهوری بیش از حد پیر است و باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند، اما نظرسنجی‌ها همچنان نشان می‌داد که رقابتی نزدیک میان او و ترامپ برقرار است.

آمار وب‌سایت نظرسنجی 538 که به دلیل پیش‌بینی‌های انتخاباتی‌اش شناخته شده است، نشان می‌داد بایدن تا آخرین لحظه پیش از تصمیم به کناره‌گیری‌اش همچنان در رقابت با ترامپ حرف‌هایی برای گفتن داشت. تحلیل‌های این پایگاه نظرسنجی نشان می‌داد بایدن حدودا 50 درصد شانس داشت که در انتخابات ترامپ را شکست دهد، آماری که با احتمال پیروزی بایدن پیش از مناظره فاجعه‌بار نیز تقریبا یکسان بود.

از روزهای پیش از مناظره تا کناره‌گیری بایدن، نه‌تنها بایدن چندین اشتباه فاحش داشت که ممکن بود محبوبیتش را کاهش دهد، بلکه ترامپ هم از یک تلاش نافرجام برای ترورش جان سالم به در برد، در برخی پرونده‌های قضایی احکام مطلوبی از دادگاه دریافت کرد و در کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه، به‌عنوان نامزد حزب برای انتخابات 2024 معرفی شد، اما رقابت میان این 2 چهره با جدیت ادامه داشت و به‌صورت تنگاتنگ دنبال می‌شد؛ امری که نشان‌دهنده شدت زیاد جهت‌گیری‌های حزبی در ایالات متحده است.

به گزارش لس‌آنجلس‌تایمز، این روند توان جامعه آمریکا را در پرداختن به تفاوت‌ها و یافتن زمینه مشترک تضعیف می‌کند و نشان می‌دهد در ماه نوامبر یک انتخابات تنگاتنگ اتفاق خواهد افتاد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که فارغ از هر چهره‌ای که قرار است نامزد دموکرات‌ها شود، تمام نامزدهای احتمالی این حزب محبوبیتی تقریبا مساوی با بایدن دارند.

چرا آمریکایی‌ها به تحولات سیاسی بی‌تفاوت شده‌اند؟
بایدن در مناظره انتخاباتی با ترامپ عملکرد بسیار ضعیفی داشت

اینکه ترامپ با وجود محکومیت‌های جنایی، دادخواست‌های موفق علیه وی و انتقادات فراوانی که به عملکردش وارد است، محبوبیتی پایدار داشته، نشان‌دهنده رواج اندیشه انتخاباتی موسوم به «رأی منفی» یا «حزب‌گرایی منفی» در رأی‌دهندگان آمریکایی است. این جریان به انگیزه اصلی رأی‌دهندگان آمریکایی برای شرکت در انتخابات بدل شده است. بسیاری از آمریکایی‌ها اکنون هویت سیاسی خود را نه با سیاست‌ها و چهره‌های تحت حمایت خود، بلکه با رویکردهایی تعریف می‌کنند که با آن‌ها مخالف هستند.

وفاداری شدید حامیان بایدن و ترامپ به آن‌ها بیش از آنکه نشان‌دهنده جذابیت حقیقی این نامزدها برای رأی‌دهندگان باشد، توضیح‌دهنده وضعیت کنونی جامعه آمریکاست. با این اوصاف، رسانه آمریکایی اذعان کرد که آمریکایی‌ها رویکردی تعصبی به مواضع حزبی خود دارند و این امکان یافتن زمینه مشترک در آینده نزدیک را تیره‌وتار کرده است.

به گزارش این روزنامه، وقایع مهم و چشمگیری در هفته‌های اخیر روی داده‌اند، اما تأثیر شگرفی در میزان محبوبیت نامزدها در نظرسنجی‌ها نداشته‌اند. ازاین‌رو، به نظر نمی‌رسد کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی هم تأثیر چشمگیری در جریان انتخابات داشته باشد و احتمالا شاهد رقابتی تنگاتنگ خواهیم بود.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر