تکان شدید قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژو، تیبا، هایما و شاهین + جدول

روند کاهشی قیمت‌ها در بازار خودرو که از چند روز گذشته آغاز شده بود، دیروز نیز ادامه یافت. بر اساس مشاهدات میدانی، قیمت اکثر خودروهای داخلی در معاملات با افت روبرو شد.

تکان شدید قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژو، تیبا، هایما و شاهین + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  پیش فروش 4 محصول سایپا ویژه متقاضیان عادی، طرح‌ جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و جایگزینی خودروهای فرسوده یکی از دلایلی است که می‌توان کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار را به آن نسبت داد. از سوی دیگر انتظار  دولت جدید در قبال صنعت خودرو هم و بر کاهش قیمت خودرو اثرگذار بوده است.

از سوی دیگر از نرخ دلار همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین محرک‌های بازار خودرو شناخته می‌شد؛ این ملاک این روزها نوسانات کاهشی داشته و بر بازار خودرو اثرگذار بوده است. کارشناسان معتقدند که کاهش نرخ ارز، یکی از عوامل اساسی در افت قیمت خودرو در بازار محسوب می‌شود.

بررسی قیمت خودروهای داخلی نشان می‌دهد بیشترین کاهش امروز به «تارا اتومات V2» و «رانا پلاس» در بازار افتی 10 میلیونی داشتند و با این شرایط رانا پلاس به مرز 600 میلیونی‌ها عقب‌نشینی کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو207 پانوراما اتوماتیک»، «هایما S7»، «تارا اتومات V2»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت. بر اساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار امروز 960 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر با بررسی بازار می‌توان گفت «پژو 207 اتوماتیک موتور U5P» مدل 1402 هم 960 میلیون تومان قیمت‌گذاری ماند. به گزارش اقتصادنیوز، «هایما S7پلاس» هم یک میلیارد و 600 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. ارزیابی‌ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» مدل 1402 هم در بازار 880 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افت 10میلیونی داشت. «رانا پلاس» هم در بازار 600 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 10 میلیونی را تجربه کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «پژو پارس LX» مدل 1402 هم امروز و 830 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 5 میلیون تومانی داشت.

اقتصاااد 3

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهین G»، «تیبا هاچ‌بک EX»، «کوییک دنده‌ای R»، «کوییک دنده‌ای S»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ای S» مورد ارزیابی قرار گرفتند. از سوی دیگر امروز «شاهین G» در بازار 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد تغییر قیمت نداشت. اما در میان خانواده کوییک امروز شاهد ثبات قیمت بودیم و «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار 410 میلیون تومان و «کوییک دنده‌ای S» هم 410 میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند. به گزارش اقتصادنیوز، ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد «تیبا هاچ‌بک EX» هم امروز قیمت‌گذاری نشد به گفته فعالان بازار توقف تولید این خودرو موجب شده تا در بازار کشف قیمت نشود. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم در بازار 405 میلیون تومان قیمت‌ خورد تغییر قیمت نداشت. بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد «اطلس» در بازار امروز کاهش 5 میلیونی داشت و 510 میلیون تومان قیمت خورد.

اقتصاد 3

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر