موج واکنش‌های تند نمایندگان آمریکا به سخنرانی نتانیاهو در کنگره

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی به امید تقویت حمایت کاخ سفید از اقدامات نظامی این رژیم در غزه در کنگره آمریکا سخنرانی کرد که با موج اعتراضات و تحریم نمایندگان کنگره آمریکا مواجه شد.

موج واکنش‌های تند نمایندگان آمریکا به سخنرانی نتانیاهو در کنگره

به گزارش خبرآنلاین، سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره موجی از واکنش‌ها از سوی اربابانش در آمریکا به دنبال داشت.

در همین ارتباط، پایگاه خبری المیادین چهارشنبه شب گزارش داد که نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به سخنرانی نتانیاهو در کنگره در حساب خود در شبکه ایکس گفت که سخنرانی نتانیاهو در کنگره، بدترین سخنرانی یک مقام خارجی بود که افتخار حضور در کنگره را یافته است.

به گزارش مهر، پلوسی ادامه داد که خانواده‌های اسرای صهیونیستی نزد غزه خواستار آتش‌بس و بازگرداندن فرزندانشان هستند، لذا، امیدواریم که نتانیاهو وقت خود را برای این کار صرف کند.

دالیا رامیرز: نتانیاهو جنایتکار جنگی است

از سوی دیگر، پایگاه خبری الجزیره نوشت که دالیا رامیرز، از نمایندگان حزب دموکرات در کنگره درباره سخنرانی نتانیاهو در کنگره گفت: حرف‌های نتانیاهو یک سخنرانی ریاکارانه در حمله به تظاهرات کنندگان بود.

نماینده دمکرات آمریکایی اظهار داشت که نتانیاهو جنایتکار جنگی است و برای رسیدن به اهداف شخصی خود از هیچ اقدامی خودداری نمی‌کند.

رامیرز افزود: من از اعضای کنگره به خاطر تشویق فردی که قاتل بشریت در غزه است، ناامید شدم.

رامیرز تاکید کرد که جای نتانیاهو در زندان است نه اینکه بیاید در کنگره سخنرانی کند.

نماینده دموکرات: سخنرانی نتانیاهو صادقانه نبود

همچنین، جری نادلر، نماینده دمکرات آمریکایی تاکید کرد که نتانیاهو می‌خواهد جنگ تا طولانی‌ترین زمان ممکن ادامه یابد و به دنبال آزادی «گروگان‌ها» نیست.

نماینده دموکرات گفت که سخنرانی نتانیاهو صادقانه نبود و من برای احترام به «اسرائیل» در آن شرکت کردم و نه برای حمایت از نتانیاهو.

سندرز: نتانیاهو نه تنها جنایتکار جنگی، بلکه دروغگو نیز هست

برنی سندرز، سناتور آمریکایی تاکید کرد که اسرائیلی‌ها نمی‌خواهند نتانیاهو در سمت نخست وزیری بماند، بنابراین او برای تبلیغات انتخاباتی به کنگره آمد.

سندرز گفت که همه سازمان‌های فعال در زمینه امور بشردوستانه تأیید می‌کنند که ده‌ها هزار کودک در غزه با گرسنگی مواجه هستند، زیرا دولت نتانیاهو مانع کمک‌رسانی به آن‌ها می‌شود.

وی گفت نتانیاهو نه فقط یک جنایتکار جنگی، بلکه یک دروغگو نیز هست.

128 قانونگذار دموکرات سخنرانی نتانیاهو را تحریم کردند

از سوی دیگر کانال کان عبری گزارش داد که 128 قانونگذار دموکرات کنگره آمریکا از جمله 100 نماینده مجلس نمایندگان و 28 سناتور دموکرات سخنرانی امشب نتانیاهو در کنگره آمریکا را تحریم کردند.

گفتنی است که روز چهارشنبه نتانیاهو در کنگره آمریکا در سخنرانی خود تلاش کرد که با فشار به واشنگتن حمایت بیشتری از این رژیم در ادامه جنگ با گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه کسب کند.

نتانیاهو در میان تشویق حامیان خود در کنگره خطاب به مقامات آمریکایی گفت: «ما در پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم و خاورمیانه در غلیان است! وی بار دیگر با هجمه علیه ایران از متحدان خود در منطقه و آمریکایی خود خواستار حمایت بیش از پیش شد. وی از واشنگتن خواست که در کنار تل آویو برای آنچه که درگیری تمدن‌ها نامید، بایستد. «

سفر نتانیاهو به آمریکا باعث اعتراض گروه‌های مختلف حامیان فلسطین در آمریکا و در سرزمین‌های اشغالی شد و بسیاری از نمایندگان کنگره در آمریکا سخنرانی وی را تحریم کردند و نیز مقامات پیشین رژیم اشغالگر و خانواده‌های اسرای صهیونیست به این سفر اعتراض کردند.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر