نتانیاهو یا باید تسلیم یمنی‌ها شود و یا خطر جنگ فراگیر را بپذیرد

یکی از روزنامه‌های صهیونیستی در مطلبی گزینه‌های پیشروی نتانیاهو در رابطه با تنش‌های کنونی میان رژیم صهیونیستی و یمن را مورد بررسی قرار داد.

نتانیاهو یا باید تسلیم یمنی‌ها شود و یا خطر جنگ فراگیر را بپذیرد

به گزارش خبرآنلاین؛ روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی به بررسی تنش‌های اخیر میان یمن و رژیم صهیونیستی پرداخت.

این روزنامه صهیونیستی بیان کرد که نیروهای یمنی در هفته دوم جنگ غزه 4 موشک کروز و چند پهپاد را به شکل غافلگیرانه‌ای به سوی بندر اشغالی «ایلات» شلیک کردند که یک کشتی جنگی آمریکایی این موشک‌ها و پهپادها را بر فراز دریای سرخ رهگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از المسیره، روزنامه عبری زبان هاآرتص تاکید کرد که این نخستین باری نبود که یمن به سرزمین‌های اشغالی حمله می‌کرد؛ چرا که در آوریل سال 2019 نیروهای مسلح یمن 2 موشک را به سوی تل‌آویو شلیک کردند، اما واکنش نتانیاهو به این حمله موشکی هجوم به برخی اهداف در سوریه بود.

هاآرتص در این گزارش نوشت پاسخ نتانیاهو به نخستین حمله یمنی‌ها به سرزمین‌های اشغالی محتاطانه بود، زیرا می‌ترسید که حملات انتقام‌جویانه به افزایش تنش و آغاز جنگ فراگیر با ایران و حزب‌الله لبنان بیانجامد.

این روزنامه صهیونیستی تاکید کرد که حمله نیروهای مسلح یمن به «ایلات» ثابت کرد که نیروهای یمنی نیز مانند حزب‌الله از آن‌چه قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی نامیده می‌شود باکی ندارند، می‌توانند هر شهرک صهیونیستی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار بدهند و اگر لازم شود در تکرار حملات خود تردید نمی‌کنند.

هاآرتص تصریح کرد که نتانیاهو در برابر انتخابی دشوار قرار دارد؛ یا باید به درخواست‌های نیروهای یمنی تن بدهد که می‌تواند در کوتاه‌مدت مانع از جنگ شود، اما در درازمدت خطر بزرگ‌تری را برای رژیم صهیونیستی در پی خواهد شد، و یا می‌تواند به یمن حمله کند و خطر افزایش تنش و جنگی فراگیر را به جان بخرد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر