راه اندازی بخش شیمی درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) سقز؛ گامی بلند در مسیر امید بخشی به بیماران سرطانی

با تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان شهرستان سقز و مشارکت خیرین، بخش شیمی درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان راه‌اندازی شده و از آبان ماه سال ۱۴۰۲ با حضور دو متخصص رادیوانکولوژی، خدمات خود را به بیماران سرطانی ارائه می‌دهد.

راه اندازی بخش شیمی درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) سقز؛ گامی بلند در مسیر امید بخشی به بیماران سرطانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، دکتر پروین خسروپور اظهار کرد: راه‌اندازی این بخش گامی مهم در جهت ارتقای خدمات درمانی به بیماران مبتلا به سرطان در این شهرستان است و دسترسی آسان‌تر این بیماران به خدمات تخصصی و باکیفیت را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از آبان ماه سال ١٤٠٢ با حضور دو متخصص رادیوانکولوژ این بخش فعالیت خود را کرده است، افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سقز با 6 تخت مخصوص بیماران سرطانی در بخش شیمی درمانی این شهرستان فعالیت می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز بیان کرد: هم اکنون در تمام ایام هفته بخش شیمی درمانی فعال بوده و به بیماران خدمت ارائه می شود.

دکتر خسروپور افزود: تامین داروی بیماران نیز بر عهده داروخانه بخش خصوصی بیمارستان بوده و این امر در کاهش هزینه‌های درمان برای این بیماران نقش موثری دارد.

وی با اشاره به اینکه درمان سرطان به وسیله جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: شیمی درمانی یکی از روش‌های درمان سرطان است که با استفاده از داروهای شیمیایی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی انجام می‌شود، این روش می‌تواند به تنهایی یا در combination با سایر روش‌های درمانی مانند جراحی یا رادیوتراپی استفاده شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز به انجام شیمی درمانی افراد مبتلا به سرطان پرداخت و بیان کرد: درمان کامل سرطان، افزایش طول عمر بیمار، کنترل علائم سرطان، جلوگیری از گسترش سرطان، دسترسی به خدمات شیمی درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان از اهمیت حیاتی برخوردار است لذا راه‌اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان امام خمینی(ره) سقز می‌تواند نقش موثری در ارتقای سطح سلامت و امید به زندگی این بیماران در این شهرستان داشته باشد.

دکتر خسروپور به اهمیت راه‌اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سقز پرداخت و گفت: دسترسی آسان‌تر بیماران به خدمات تخصصی و باکیفیت، کاهش هزینه‌های درمان و جلوگیری از نیاز به اعزام بیماران به سایر شهرستان‌ها یا استان‌ها از جمله ضرورت این بخش در شهرستان سقز بوده است.

وی یادآور شد: جهت سهولت دسترسی بیماران به متخصص درمانگاه ویزیت بیماران سرطانی نیز در همان بخش شیمی درمانی انجام می‌شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر