در اولین سخنرانی از زمان کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی؛ بایدن: نوبت صداهای جوان است

رئیس جمهوری آمریکا امروز (پنجشنبه) در سخنانی گفت، اکنون ایالات متحده باید بین امید و نفرت یکی را انتخاب کند. به گفته بایدن، کامالا هریس «تجربه، عزم، صلاحیت و شایستگی لازم» برای رهبری این کشور را دارد.

در اولین سخنرانی از زمان کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی؛
بایدن: نوبت صداهای جوان است

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا که اولین رئیس جمهور مستقر پس از لیندون بی جانسون در سال 1968 است که به دنبال دور دوم ریاست جمهوری نیست، گفت: «ما نماد دموکراسی هستیم و از خدمت به کشورم احساس خوشبختی کردم. اکنون ایالات متحده باید بین امید و نفرت یکی را انتخاب کند.»

بایدن افزود: «من تصمیم گرفتم مشعل را به نسل بعدی بسپارم و این انتخاب درستی است و فرصت صدای جدیدی را می‌دهد و بهترین راه برای نجات دموکراسی است. همچنین زمان و مکانی برای صداهای جدید، صداهای تازه و صداهای جوانتر وجود دارد و آن زمان و مکان اکنون است. هیچ چیز، از جمله جاه‌طلبی‌های شخصی، مانع از دموکراسی نمی‌شود. من باید حزبم را متحد کنم و تصمیم گرفتم از انتخابات ریاست جمهوری کنار بکشم تا صفوف حزبم را متحد کنم. من به این دفتر احترام می‌گذارم، اما کشورم را بیشتر دوست دارم.»

جو بایدن گفت گرچه او معتقد است که به اندازه کافی خوب عمل کرد که شایستگی یک دوره دوم ریاست جمهوری را داشته باشد، اما کناره‌گیری می‌کند تا نامزد دیگری رهبری کند.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد: «در ماه‌های آینده بر انجام ماموریت خود به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده تمرکز خواهم کرد. ما به توسعه ایالات متحده در زمینه‌های مختلف ادامه خواهیم داد.»

او ادامه داد: « من به هر قیمتی که باشد در خدمت آمریکایی‌ها خواهم بود. من حفظ امنیت و ثبات در خاورمیانه و مناطق مختلف جهان و رونق ایالات متحده را تضمین خواهم کرد.»

بایدن: نوبت صداهای جوان است
بایدن در کاخ سفید

بایدن همچنین تاکید کرد: «من به کار برای پایان دادن به جنگ غزه و ایجاد صلح در خاورمیانه ادامه خواهم داد. من همچنین برای قوی نگه داشتن ناتو کار خواهم کرد.»

بایدن در سخنانش گفت: «ما ناتو را قوی‌تر نگه می‌داریم و آن را قدرتمندتر و متحدتر از هر زمان دیگری در تمام تاریخمان خواهم کرد. همچنین من برای پایان دادن به جنگ در غزه، بازگرداندن همه گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) به خانه، ایجاد صلح و امنیت در خاورمیانه و پایان دادن به این جنگ، به کار خود ادامه می‌دهم.»

او افزود: «ما همچنین شبانه‌روز کار می‌کنیم تا آمریکایی‌هایی را که به اشتباه در سراسر جهان بازداشت شده‌اند به خانه بازگردانیم. طی دهه‌های آینده، آمریکا باید بین حرکت به جلو یا عقب‌نشینی یکی را انتخاب کند.»

جو بایدن گفت: «کامالا هریس (معاون رئیس جمهور آمریکا) تجربه، عزم، صلاحیت و شایستگی لازم برای رهبری کشور را دارد.»

بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده خطاب به ملتش گفت کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور و نامزد احتمالی دموکرات‌ها، شریک و رهبر باورنکردنی برای این کشور است. بایدن گفت: «مایلم از معاون رئیس جمهور بزرگمان، کامالا هریس تشکر کنم. او باتجربه، سرسخت، تواناست. او یک شریک باورنکردنی برای من و یک رهبر برای کشور ما بوده است. اکنون، انتخاب با شما، مردم آمریکاست.»

او در خاتمه گفت: «نکته مهم در مورد آمریکا این است که اینجا پادشاهان و دیکتاتورها حکومت نمی‌کنند. مردم کار انجام می‌دهند. تاریخ در دستان شماست، قدرت در دستان شماست. ایده آمریکا در دستان شماست. شما فقط باید ایمان خود را حفظ کنید و به یاد بیاورید که ما چه کسی هستیم؛ ما ایالات متحده آمریکا هستیم و هیچ چیز فراتر از ظرفیت ما وجود ندارد. ما با هم انجامش می‌دهیم. پس بیایید با هم عمل کنیم و دموکراسی خود را حفظ کنیم.»

بایدن 81 ساله یکشنبه در اقدامی ناگهانی و غیرمنتظره از رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که برای پنجم نوامبر برنامه‌ریزی شده است، کناره‌گیری کرده و حمایت خود را از معاونش، «کامالا هریس» برای نمایندگی حزب دموکرات در رقابت با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان ابراز کرده است.

پیشتر هریس با بیان اینکه بایدن در مورد کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست جمهوری با ملت آمریکا صحبت خواهد داشت، از او بابت «خدمات و تلاش‌هایش برای خدمت» به این کشور قدردانی کرده و گفته بود: «رئیس‌جمهور بایدن امشب با ملت صحبت خواهد کرد تا آنچه را که باید در دوره آینده انجام شود، ارائه کند.»

بایدن که در خانه ساحلی خود در دلاور دوران نقاهت پس از ابتلا به ویروس کرونا را سپری می‌کرد، طی روزهای گذشته در انظار عمومی ظاهر نشده بود و به تازگی به واشنگتن بازگشته است.

بر اساس گزیده‌هایی که کاخ سفید قبل از سخنرانی بایدن ارائه کرد، انتظار می‌رفت که جو بایدن در سخنرانی خود خطاب به ملتش اعلام کند که در 6 ماه باقی مانده از ریاست جمهوری خود بر روی وظایف خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا متمرکز خواهد بود.

در این مطلب آمده است: «طی شش ماه آینده، من بر انجام وظیفه خود به عنوان رئیس جمهور متمرکز خواهم بود. این بدان معناست که من به کاهش هزینه‌های خانواده‌های سخت‌کوش و رشد اقتصادمان ادامه خواهم داد. من به دفاع از آزادی‌های شخصی و حقوق مدنی خودمان - از حق رای - تا حق انتخاب ادامه خواهم داد.»

در این سخنرانی یازده دقیقه‌ای، در حالی که بایدن هرگز نام دونالد ترامپ را به زبان نیاورد، سخنان او با تمرکز بر دستاوردهای دوره ریاست‌جمهوری‌اش و عهد برای ادامه مبارزه برای اولویت‌هایش، با ارجاعاتی به آنچه که او معتقد است تهدید وجودی این نامزد جمهوری‌خواه برای ارزش‌های کشورش است، بود.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر