راهکارهای پرپشت شدن ابرو و مژه در یک هفته

مژه و ابروها در صورت، اعضایی هستند که برخلاف آنچه ما تصور می‌کنیم، می‌توانند نقش بسیار پر رنگی در زیبایی و آراستگی صورت ایجاد کنند. با این اوصاف بسیاری از بانوان که به دنبال تغییرات جزئی و طبیعی در چهره خودشان می‌گردند، تقویت مژه و ابروها را در اولویت قرار می‌دهند!

راهکارهای پرپشت شدن ابرو و مژه در یک هفته

مژه و ابروها در صورت، اعضایی هستند که برخلاف آنچه ما تصور می‌کنیم، می‌توانند نقش بسیار پر رنگی در زیبایی و آراستگی صورت ایجاد کنند. با این اوصاف بسیاری از بانوان که به دنبال تغییرات جزئی و طبیعی در چهره خودشان می‌گردند، تقویت مژه و ابروها را در اولویت قرار می‌دهند! اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به سلامت و پرپشت شدن مژه‌هایتان فکر می‌کنید و از راه‌حل‌های غیرطبیعی و غیردائمی اجتناب می‌کنید، به کارگیری روش های تقویت مژه در خانه می‌تواند برایتان بسیار مفید واقع شود! در این مطلب با ما همراه باشید تا با 10 روش جادویی و خانگی برای پرپشت شدن مژه‌ها آشنا شویم.

راهکارهای پرپشت شدن ابرو و مژه در یک هفته

امروزه راه‌حل‌های بسیاری برای تقویت و پرپشت شدن مژه و ابروها وجود دارد که افراد بسته به نیاز و انتخابشان سراغ هر یک از این روش‌ها می‌روند. کاشت مژه و ابرو، لیفت و اکستنشن مژه، استفاده از مژه مصنوعی و... از جمله روش‌های نوین و غیرطبیعی هستند که در صنعت مد و آرایش رایج شده‌اند و مورد استقبال قرار گرفته‌اند. با این حال در هر یک از این روش‌ها از مواد شیمیایی گوناگونی استفاده می‌شود که گاها می‌توانند موجب آسیب رساندن به ساق و ریشه مژه‌ها و درنهایت ریزش آن‌ها شوند.

برای پرپشت شدن ابرو چه روغنی مناسب است؟

جدای راه‌حل‌های گفته شده، روش‌های خانگی و کارآمد بسیاری وجود دارند که نه تنها دارای عوارض جانبی هستند، بلکه نتایج مطلوب و بلندمدتی را برای مژه‌های شما به ارمغان می‌آورند. استفاده از روغن‌های گیاهی، مواد خانگی و مغذی مناسب، سرم‌های تقویتی و... ازجمله این موارد هستند که در ادامه آن‌ها را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

1. روغن بادام تلخ یا شیرین

روغن بادام تلخ یا روغن بادام شیرین یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های خانگی برای تقویت مژه و ابروها هستند. این روغن‌ها که حاوی ویتامین E، کلسیم، چربی و منیزیم هستند می‌توانند در رشد مژه‌ها تاثیر معجزه‌آسایی داشته باشند! طوری که حتی پس از استفاده کوتاه‌مدت، شاهد نتایج بینظیر آن خواهید بود!

2. روغن کرچک

یکی از بهترین روش های تقویت مژه در خانه استفاده از روغن کرچک است. این روغن منحصر به‌فرد از دانه بذر لوبیا گرفته شده و استفاده از آن به صورت منظم باعث تقویت‌ فولیکول‌های مو می‌شود. گفتنی است که روغن کرچک با توجه به خواصی که دارد، در ساخت بسیاری از سرم‌های تقویتی مژه و ابروی مرغوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. روغن زیتون

ویتامین E  موجود در روغن زیتون باعث شده این روغن گیاهی به یکی از بهترین روش‌های خانگی افزایش رشد مژه، ابرو و مو تبدیل شود. اگر قصد دارید از این روغن برای پرپشت شدن مژه‌هایتان استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم در هفته سه شب، پیش از خواب، مژه‌هایتان را با برس ابرو یا مژه به این روغن آغشته کنید.

4. روغن هسته انگور

استفاده از روغن هسته انگور یکی دیگر از روش های تقویت مژه در خانه است که اشاره کردن به آن خالی از لطف نیست! این روغن محبوب از آنجایی فاقد کلسترول و سدیم است و مقدار زیادی ویتامین E دارد، برای فعالسازی مجدد رشد پیاز مو بسیار مفید است. برای گرفتن نتیجه بهتر از این روغن پیشنهاد می‌کنیم حداقل دو شب در هفته، مژه‌هایتان را به روغن هسته انگور آغشته کنید.

5. ژل آلوئه‌ورا

ویتامین‌های ,E, A, B-12 و C، اسید فولیک و... در ژل آلوئه‌ورا، سبب شده‌اند این ژل به یکی از مفیدترین و بهترین روش‌ها برای تقویت مژه‌ها و ابروها تبدیل شود. آلوئه‌ورا داری خاصیت مرطوب کنندگی است که همین ویژگی باعث سالم و ضخیم نگه داشتن مژه‌ها شده است.

برای استفاده از این روش خانگی، ابتدا گیاه آلوئه‌ورا را به خوبی بشویید، سپس ژل آن را با قاشق جدا و در طرفی مناسب بریزید و پیش از آنکه به رختخواب بروید با استفاده از پنبه یا برس ابرو به مژه‌هایتان بزنید و اجازه دهید تا صبح روی چشم‌هایتان بماند.

راهکارهای پرپشت شدن ابرو و مژه در یک هفته

6. روغن رزماری

روغن رزماری یک روغن محرک، گرم و نافذ است که با توجه به خواص درمانی و نفوذپدیری بالایی که دارد، روی اعصاب مرکزی موهای سر، مژه و ابرو تاثیر می‌گذارد سبب تحریک و رشد آن‌ها می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت نتیجه، استفاده از این روغن را به سه روز در هفته برسانید.

7. چای سبز

یکی دیگر از روش‌های خانگی باورنکردنی برای رشد ابروها استفاده از چای سبز است. برای این روش تنها کافی است مقدار مشخصی چای سبز دم کنید، سپس اجازه دهید تا خنک شود و درنهایت با پنبه آن را به مژه‌هایتان بزنید و پس از گذشته 15 الی 20 دقیقه شستشو دهید.

8. مخلوط پوست لیمو و روغن زیتون

ویتامین‌های C و B موجود در پوست لیمو سبب شده‌اند که این ماده گیاهی به تحریک‌پذیری و رشد مژه‌های جدید سرعت ببخشد. برای اثربخشی بهتر از پوست لیمو پیشنهاد می‌کنیم آن را با روغن زیتون ترکیب کنید تا شاهد نتیجه منحصر به‌فرد آن باشید.

9. ماساژ پلک و برس مژه‌ها

ماساژ دادن پلک بالا و ناحیه زیر چشم به کمک روغن یا پس از استفاده از اکسیر تقویت مژه و ابرو باعث تحریک‌پذیری و گردش خون در اطراف ریشه‌های مژه و درنهایت رشد و تقویت آن‌ها می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای گرفتن نتیجه‌ای مطلوب، به صورت روزانه و به مدت 3 الی 5 دقیقه هر یک از چشم‌هایتان را به صورت دایره‌ای و گرد ماساژ دهید . این کار را تا حداقل 3 ماه تکرار کنید.

همچنین برس کشیدن تارهای مژه باعث می‌شود که گرد، غبارها و ذرات آرایش جا مانده از روی مژه‌ها پاک شود و از مسدود شدن منافذ مژه که یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش مژه است جلوگیری کند.

10. تخم مرغ

از آنجایی که تخم مرغ یک ماده غذایی سرشار از پروتئین و ویتامین B است می‌تواند یکی دیگر از بهترین روش های تقویت مژه در خانه باشد. برای این کار تنها کافی است، پس از شستشوی تخم مرغ آن را با گلیسیرین گرم مخلوط کنید و اجازه دهید که سفت و کرم رنگ شود. نهایت مخلوط به دست آمده را با استفاده از پنبه به مژه‌هایتان آغشته کنید و پس از گذشت 15 دقیقه آن را با آب سرد بشویید و حداقل دو روز در هفته آن را تکرار کنید.

چگونه مژه های بلند داشته باشیم؟

در این مطلب سعی کردیم به بهترین و محبوب‌ترین روش های تقویت مژه در خانه اشاره کنیم. دانستیم که روغن‌های گیاهی، مواد غذایی و اکسیرهای تقویت مژه باکیفیت می‌توانند ازجمله کارآمدترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های موجود برای داشتن مژه‌هایی پرپشت و زیبا باشد. فراموش نکنید که نتیجه‎‌گیری از این راه‌حل‌ها ممکن است زمان‌بر باشد؛ در نتیجه نیاز به صبر و استمرار دارند. همچنین مراقبت درست از مژه‌ها، استفاده از لوازم مناسب و باکیفیت و... از دیگر نکاتی است که درخصوص داشتن مژه‌های سالم و پرپشت باید در نظر داشته باشید.

یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین اکسیرهای تقویت مژه و ابروی موجود در بازار اکسیر تقویت مژه برند ژل کد است. این اکسیر معجزه‌آسا که متشکل از روغن‌های گیاهی همچون رزماری، کرچک، آرگان و... است، بدون هیچ عوارض و آسیبی می‌تواند به شما در داشتن مژه و ابروهایی پرپشت کمک کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر