افزایش ظرفیت تولید پساب در تصفیه خانه زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: ظرفیت تصفیه ۷۵ هزار مترمکعب پساب در شبانه روز جهت استفاده بخش صنعت و کشاورزی در استان ایجاد شده است.

افزایش ظرفیت تولید پساب در تصفیه خانه زنجان

به گزارش خبرآنلاین از زنجان ، نادرخانی گفت: هم اکنون طی هر شبانه روز بیش از 45 هزار مترمکعب پساب در تصفیه خانه فاضلاب ، تصفیه و 18 هزار متر مکتب از آن به فروش و مصرف صنایع می‌رسد.

وی افزود: برای فروش باقی پساب تصفیه شده در حال برگزاری مزایده هستیم تا عمدتا از پساب برای صنایع استفاده شود و در این خصوص اولویت با صنایع است و هنوز برای بخش کشاورزی اقدامی نشده است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین با اشاره به کیفیت آب در مناطق مختلف استان، ادامه داد: کیفیت آب زنجان بسیار بالاست و برای اثبات این موضوع هر یک از شهروندان می‌توانند نمونه‌ای از آب را در هر آزمایشگاهی بررسی کنند.

نادرخانی گفت: سال‌های قبل در مقاطعی 900 لیتر در ثانیه آب از سد تهم دریافت می‌کردیم که این میزان هم اکنون به 300 لیتر بر ثانیه رسیده که این میزان آب در مخازن مرکزی شهر با آب سطحی اختلاط و بعد توزیع می‌شود.

وی افزود: زمانیکه میزان این اختلاط‌ها بالا یا پایین می‌شود احتمالا طعم آب مقداری تغییر می‌کند ولی به لحاظ کیفیت افت پیدا نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: منابع تامین آب استان شامل سد تهم و چاه‌های شرق زنجان است که یکی از قابلیت‌های شهر زنجان به شمار می‌رود که در 2 طرف شهر قرار دارد و به واسطه طراحی خوب شبکه این قابلیت وجود دارد که هر یک طرف، طرف دیگر را به طور کامل پوشش دهد.

نادرخانی گفت: در حالت عادی آب زنجان از اختلاط آب سد تهم و چاه‌های عمیق، تامین می‌شود که بسته به فصل و روزهای سال درصد اختلاط آنها تغییر می‌کند و در فصول گرم بیشتر از آب سد استفاده می‌شود.

وی افزود: تمامی پارامترهای منابع تامین آب زنجان استاندارد است و نگرانی در این خصوص نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: به طور معمول 242 لیتر آب در شبانه روز و در فصل تابستان بیش از 300 لیتر بر اساس نرم‌های تعریف شده در استان تولید و بنا به نیاز آبی مردم توزیع می‌شود.

هم اکنون 60 درصد از جمعیت 542 هزار نفری شهر زنجان از خدمات فاضلاب شهری برخوردار هستند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان