فرسایش تل‌آویو در دوره انتظار برای عملیات تلافی‌جویانه ایران

طولانی شدن دوره انتظار برای عملیات تلافی‌جویانه ایران در واکنش به ترور شهید هنیه در تهران، هزینه‌های نظامی، اقتصادی و روانی طاقت فرسایی بر رژیم صهیونیستی تحمیل می کند.

فرسایش تل‌آویو در دوره انتظار برای عملیات تلافی‌جویانه ایران

الجزیره بررسی کرد؛

به گزارش خبرآنلاین، شبکه الجزیره در گزارشی به بررسی گزینه‌های مربوط به آماده سازی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در دوره انتظار برای اقدام تلافی جویانه و دیگر گروه‌های عضو محور مقاومت در منطقه پرداخته و نوشته است که تل‌آویو تلاش دارد خود را برای واکنش مشترک از چندین جبهه شامل لبنان و سوریه و عراق و یمن و ایران و غزه و کرانه باختری آماده کند.

ارتش رژیم صهیونیستی با توجه به حمله موشکی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی در آوریل گذشته، خود را برای سناریویی آماده می‌کند که آن را «سناریوی وحشت» نام گذاشته و ممکن است شبکه‌های ارتباطات و برق و دیگر پروژه‌های زیرساختی صهیونیست‌ها کاملاً از کار بیفتند و پرواز هواپیماها و تردد خودروها در مسیرهای مواصلاتی اصلی در سرزمین‌های اشغالی متوقف شود.

به گزارش مهر؛ بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی پناهگاه‌های بزرگ در سرزمین‌های اشغالی و تل‌آویو و منطقه حیفا ایجاد کرده و تمامی فعالیت‌هایی که در مناطق باز از قبل برنامه‌ریزی شده بود را لغو کرده است.

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی مانورهای متعددی را انجام می‌دهد و سامانه‌های دفاعی آن که پیشتر در چارچوب هماهنگی با آمریکا و قدرت‌های اروپایی قادر به ایستادگی در برابر موشک‌ها و پهپادهای ایرانی نبودند، در تمامی سرزمین‌های اشغالی مستقر شده اند.

آماده باش در نیروی هوایی و در میان جنگنده‌های صهیونیستی نیز به بالاترین حد خود رسیده است، چرا که از دید تل‌آویو احتمال می‌رود پایگاه‌های هوایی یکی از اهداف حملات احتمالی ایران باشد.

بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی نیز شرایط اضطراری را تجربه می‌کنند و خود را برای پذیرش هزاران مجروح آماده کرده و تمامی تعطیلات و مرخصی‌های کادر پزشکی را لغو کرده اند. پارکینگ بیمارستان‌ها به مراکزی برای پذیرش بیمار تبدیل شده تا در صورت نیاز از آنها استفاده شود.

در جبهه شمالی نیز، رژیم صهیونیستی خود را برای حملات موشکی دوربرد و دقیق حزب الله لبنان آماده می‌کند. تل آویو سامانه‌های دفاع موشکی را در بالاترین حد آماده باش قرار داده اند و تمامی نیروهای خود را برای رصد هوایی و اطلاعاتی و فرماندهی جبهه داخلی و بهداشتی سرزمین‌های اشغالی به کار گرفته اند.

فرسایش رژیم صهیونیستی در دوره انتظار

یانیف کوبویچ خبرنگار نظامی روزنامه هاآرتص نوشت که ارزیابی‌های متنوعی در محافل امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در خصوص واکنش احتمالی ایران و حزب الله وجود دارد. برخی معتقدند واکنش حزب الله به نحوی نخواهد بود که لبنان را وارد جنگ فراگیر کند، اما برخی دیگر معتقدند که واکنش حزب الله محکم‌متر و دقیق‌تر خواهد بود و تأسیسات انرژی و آب و برق و زیرساخت‌های حیاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار خواهد داد.

بن کسبیت خبرنگار مسائل نظامی رژیم صهیونیستی اما می‌گوید که واکنش ایران بسیار گسترده‌تر از عملیات گذشته خواهد بود. وی می‌افزاید که حاکمیت ایران پیشتر به دنبال فرسایش اسرائیل تا از بین بردن کامل آن در سال 2040 بود، اما الان معتقد است که امکان تحقق زودتر از موعد این خواسته نیز وجود دارد.

وی می‌افزاید که ایران به دنبال حمله به اسرائیل یا اشغال یا تخریب آن نیست، بلکه می‌خواهد آن را با گروه‌های مسلح محاصره کند و آن را به صورت تدریجی تخریب کند تا ساکنان صهیونیست، آن را ترک کنند. تجزیه جامعه صهیونیستی و اقتصاد فروپاشیده نیز در این زمینه به کمک ایران می‌آید. این خبرنگار صهیونیست در پایان تصریح می‌کند که استمرار اوضاع کنونی به معنی پیروزی ایران است.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان